Πηγές: Ειδήσεις
Με πληροφορίες από το αντίστοιχο άρθρο της Ομάδας Εργασίας για τις Ανοιχτές Τεχνολογίες και το Ανοιχτό Περιεχόμενο στην Εκπαίδευση
Το ηλεκτρονικό περιοδικό «Μάθηση με τεχνολογίες» σε συνεργασία με τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) σχεδιάζει να αφιερώσει το 8ο του τεύχος στην θεματική ενότητα Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) στην Εκπαίδευση και καλεί όσους ενδιαφέρονται να υποβάλουν προτάσεις άρθρων εδώ μέχρι τις 15/09/2021, σύμφωνα με τις οδηγίες που υπάρχουν εδώ.
H Επιστημονική Εταιρεία European School Radio, Το Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο, η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας και το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας συνδιοργανώνουν τον Μαθητικό Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού Μηνύματος και Τραγουδιού“Κάν’ το ν ́ ακουστεί 2021” με τίτλο: “Από το Εγώ στο Εμείς”. Ο Διαγωνισμός απευθύνεται στις σχολικές μονάδες της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ομογένειας, αλλά και στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες διεθνώς.
Οι εκδηλώσεις για τον επετειακό εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός που αποκτά μία προσωποποιημένη όψη αν σε αυτή την εκδήλωση δημιουργηθούν αυθεντικά έργα από μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς ή και ομάδες σχολείων. Η ψηφιακή αφήγηση και η τεχνολογία συνδράμουν στη δημιουργία αφηγήσεων από τη σχολική κοινότητα για τις δικές τους ιστορίες γύρω από το ιστορικό αυτό γεγονός. Σε αυτό το πλαίσιο ολοκληρώθηκε η επιμορφωτική δράση του Ομίλου για την Unesco Νομού Ζακύνθου που αποτελεί προέκταση της πρότασής του Ομίλου στην επιτροπή του Δήμου Ζακύνθου για τον εορτασμό 1821-2021.
Με πληροφορίες από τον ιστοχώρο του Διαγωνισμού
Η Οργανωτική επιτροπή του Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών, ανακοινώνει την έναρξη του 3ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (https://openedtech.ellak.gr) και καλεί όσες ομάδες ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι την 1η Μαρτίου 2021.
(Με πληροφορίες από τον ιστοχώρο του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς»)
Ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ψηφιακής Δημιουργίας για την Οδική Ασφάλεια, που διοργανώνεται από το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» συνεχίζεται, για τέταρτη φορά, και τη φετινή σχολική χρονιά.
Η τεχνολογία τρέχει και όλοι γύρω της τρέχουν για να την προλάβουν. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και οι εκπαιδευτικοί που βλέπουν τα νέα εργαλεία να έρχονται με ταχύτητα φωτός και μόλις καταφέρνουν να τα μάθουν και να τα ενσωματώσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, πρέπει να τα αντικαταστήσουν με κάποια άλλα.
Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους. Είναι ανοικτό στην κοινωνία και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και επισκέπτες να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία.
(Με πληροφορίες από τον ιστοχώρο των Ηνωμένων Εθνών)
Με αφορμή τα 75 χρόνια από την ίδρυση των Ηνωμένων Εθνών που συμπληρώθηκαν στις 24 Οκτωβρίου 2020, προκηρύσσεται ο 24ος Πανελλαδικός Μαθητικός Διαγωνισμός με τίτλο: «75 χρόνια Ηνωμένα Έθνη – Διαμορφώνουμε σήμερα το αύριο που φανταζόμαστε».
(Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα του Ιδρύματος Ωνάση)
Το ϊδρυμα Ωνάση και η Ωνάσειος Βιβλιοθήκη, με αφορμή τα 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, διοργανώνουν τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό δημιουργίας ψηφιακών έργων «Hack the Map: Η Χάρτα του Ρήγα Βελεστινλή», σε συνεργασία με το Αρχείο Χαρτογραφικής Κληρονομιάς των Γενικών Αρχείων του Κράτους / Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας και το Τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου.
Ο Σύλλογο ΨηφιΔα (https://psifida.gr/) και το Ινστιτούτο Πληροφορικής του ΙΤΕ (https://www.ics.forth.gr), στο πλαίσιο του Μαθητικού φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (www.digifest.info), διοργανώνει ένα βιωματικό εργαστήριο για τη χρήση τεχνολογιών διάδρασης εγκεφάλου-προς-εγκέφαλο (brain-to-brain interaction / BBI) που στόχο έχει την επινόηση ενός μελλοντικού ψηφιακού παιχνιδιού.
Ο ιστοχώρος Vouliwatch είναι μία πρωτοβουλία με στόχο την ανάπτυξη δράσεων για τη διαφάνεια και την ανοιχτή διακυβέρνηση, στην Ελλάδα και το εξωτερικό με εκστρατείες ενημέρωσης αλλά και με δράσεις που αποσκοπούν στην άσκηση πίεσης των αρμόδιων φορέων. Διοργανώνει ή συμμετέχει ως προωτοβουλία δράσεις ενημέρωσης, σε διαλέξεις, ημερίδες, και εκδηλώσεις για την προώθηση και διάδοση των αρχών της συμμετοχικής δημοκρατίας και της ανοιχτής διακυβέρνησης.
Με την πανδημία του κορωνοϊού να είναι ακόμα παρούσα και να μας δείχνει ότι ήρθε για να μείνει, πολλά από τα παραδοσιακά μουσεία ψάχνουν να βρουν τρόπους να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα ώστε να συνεχίζουν να υπάρχουν και να λειτουργούν. Κάποια το καταφέρνουν καλύτερα, άλλα θέλουν ακόμα προσπάθεια αλλά πρόκειται έτσι και αλλιώς για μία διαδικασία που είναι χρονοβόρα και σε πολλές περιπτώσεις δύσκολη, ανάλογα με το είδος του μουσείου.
Ένα από τα πλεονεκτήματα της ευρείας χρήσης του διαδικτύου είναι ότι μπορούμε να μαθαίνουμε τί γίνεται στον κόσμο και να παίρνουμε τα θετικά παραδείγματα και να προσπαθούμε να τα ενσωματώνουμε στη δική μας πραγματικότητα.