Επιμορφωτική δράση του Ομίλου για την Unesco Νομού Ζακύνθου "Το δικό μου 1821"


Κατηγορία: Ειδήσεις
Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - alexandranakou@gmail.com


Οι εκδηλώσεις για τον επετειακό εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός που αποκτά μία προσωποποιημένη όψη αν σε αυτή την εκδήλωση δημιουργηθούν αυθεντικά έργα από μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς ή και ομάδες σχολείων.  Η ψηφιακή αφήγηση και η τεχνολογία συνδράμουν στη δημιουργία αφηγήσεων από τη σχολική κοινότητα για τις δικές τους ιστορίες γύρω από το ιστορικό αυτό γεγονός. Σε αυτό το πλαίσιο ολοκληρώθηκε η επιμορφωτική δράση του Ομίλου για την Unesco Νομού Ζακύνθου που αποτελεί προέκταση της πρότασής του Ομίλου στην επιτροπή του Δήμου Ζακύνθου για τον εορτασμό 1821-2021.


Ειδικότερα, σε ένα σύνολο 8 ωρών (2 ώρες, 18:00-20:00, για 4 Παρασκευές) οι έχοντες δηλώσει ενδιαφέρον 80 εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Ιθάκης, μυήθηκαν διαδικτυακά στην Ψηφιακή Αφήγηση.

Η δράση διοργανώθηκε από κοινού με το 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ Ιονίων Νήσων, με υπεύθυνη την Οργανωτική συντονίστρια κυρία Κουμαριώτου, τη σύμφωνη γνώμη του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων κ. Αγγελόπουλου και την ιδιαίτερη συνδρομή του Διευθυντή Β/θμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου κ. Πόθου. Τον όλο συντονισμό είχε αναλάβει μαζί με την Γιοβάνα Λόξα MSc, πρόεδρο του ομίλου μας, ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών και αντιπρόεδρος του ομίλου Μιχάλης Μεϊμάρης με ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ιδίου Πανεπιστημίου, που περιλαμβάνει τους κκ. Εβίκα ΚαραμαγκιώληPhD, Έφη ΓιάννουMA, Αλεξάνδρα Νάκου MAκαι Γεώργιο Κοτρώτσιο MA.

Όπως προβλέπεται από το σχεδιασμό της όλης δράσης, οι επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί, ως μέντορες, θα εμψυχώσουν/συνδράμουν στη συνέχεια τους μαθητές/τριες τους για τη δημιουργία από αυτούς Ψηφιακών Αφηγήσεων με θέμα "Το δικό μου 1821". Άλλωστε οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί δημιούργησαν οι ίδιοι προσωπικές Ψηφιακές Αφηγήσεις για το 1821 με τη χρήση εργαλείων λογισμικού, τις οποίες και διεμοίρασαν, σχολιάζοντάς τες μεταξύ τους, προσομοιώνοντας έτσι τη διαδικασία που θα ακολουθήσουν και στην σχολική τάξη.

Η βιωματική, δημιουργική και μέσω της, προσφιλούς στους νέους, γλώσσας της ψηφιακής τεχνολογίας, ενασχόλησή των μαθητών/τριών με τον Αγώνα του 1821, θα συντελέσει στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων του σύγχρονου γραμματισμού, της καλλιτεχνικής έκφρασης  καθώς και της κριτικής σκέψης . Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας και της αναζήτησης του υλικού η σχολική κοινότητα θα ενδυναμώσεις τις σχέσεις της αφού μέσα από τη διαδικασία  τονώνεται η συνεργασία, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα, η ενσυναίσθηση, η ανθεκτικότητα, η οργανωτική ικανότητα και γενικά οι δεξιότητες του 21ουαιώνα δηλαδή οι δεξιότητες ΖΩΗΣ,  ή όπως αλλιώς έχει επικρατήσει να λέγονται οι ΗΠΙΕΣ δεξιότητες, οι Τεχνολογικές και οι Ψηφιακές.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί, η δυνατότητα προβολής των Ψηφιακών αφηγήσεων των νέων, μαθητριών και μαθητών, σε ελεύθερες δημόσιες επιφάνειες (π.χ. τοίχοι κτιρίων), κάτι που είναι ιδιαίτερης σημασίας αφού θα δημιουργήσει μία σύνδεση των προσωπικών ιστοριών με το φυσικό χώρο της περιοχής αλλά και μία σύνδεση με τη δημόσια ζωή.  



Ενημέρωση: 02-03-2021 13:52 | Αρχείο Κατηγορίας Ειδήσεις