Πηγές: Μελέτες
Το να έχει κάποιος δυσλεξία, σε καμία των περιπτώσεων, δεν τον εμποδίζει να κάνει πολλά πράγματα στη ζωή του και να τα πηγαίνει άριστα στις σπουδές του, σε όποιο επίπεδο και αν είναι. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δε συναντά δυσκολίες και εμπόδια, μέχρι να βρει τον τρόπο που τον βολεύει να δουλεύει και να μελετά. Ευτυχώς για όλους, γίνονται πολλές μελέτες και έρευνες ώστε να γίνει η ζωή των ανθρώπων αυτών πιο εύκολη.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας έγινε ακόμα πιο φανερός ο σημαντικός ρόλος της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Από εκεί που ήταν ένα εργαλείο που εμπλούτιζε τη διαδικασία της μάθησης, έγινε πλέον απαραίτητο στοιχείο για την πρόσβαση ακόμα και στα πιο απλά, να μπούμε δηλαδή να κάνουμε μάθημα. Τι γίνεται όμως με όλους αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία; Πώς επηρεάζεται η πρόσβασή τους τελικά στην εκπαίδευση;
Ή μήπως τις ίδιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν αντίστοιχα και οι εκπαιδευτικοί; Με εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία απαντά η μελέτη που αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες στην Αγγλία ότι οι εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν να "καούν" από τον διαδικτυακό εκφοβισμό και τις διαδικτυακές παρενοχλήσεις των ίδιων τους των μαθητών.
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει ανατρέψει πολλά από όσα είχαμε δεδομένα, όπως η εκπαίδευση μέσα σε μια σχολική αίθουσα. Ακόμα και μαθητές χωρίς προβλήματα αντιμετώπισαν δυσκολίες να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, φανταστείτε λοιπόν παιδιά που μπορεί να έχουν μια αναπηρία ή μια μαθησιακή δυσκολία που κάνει την προσαρμογή τους ακόμα πιο περίπλοκη.
Η σύγχρονη εκπαίδευση είναι μία διαδικασία που απαιτεί προετοιμασία αλλά και μία ουσιαστική διαδικασία εμψύχωσης των μαθητών/τριων που συχνά μέσα σε αυτές τις έκτακτες συνθήκες δημιουργεί ένα έντονο άγχος αλλά και σύγχυση για το τι ακριβώς είναι κατάλληλο να γίνει.
Πόσες και πόσες φορές δεν έχουμε όλοι μας κατηγορήσει τα κινητά τηλέφωνα και τα social media για τις άσχημες ή περίεργες συμπεριφορές των παιδιών και των μαθητών μας. Μήπως τελικά κρίνουμε με τα δικά μας, παλαιότερα, κριτήρια; Μήπως, στην τελική, είναι απλά η εύκολη λύση να κατηγορούμε αυτά και να μη βλέπουμε άλλα λάθη που γίνονται;
Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο πρόγραμμα BRITEC (Bring Research Into The Classroom) καλεί ερευνητές (μεταπτυχιακούς φοιτητές, υπευθύνους ερευνητικών δράσεων Πανεπιστημίων, ΤΕΙ Ερευνητικών Κέντρων, ερευνητικό προσωπικό τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κλπ) που ασχολούνται με τον τομέα STEM (Sciences Technology Engineering Mathematics) να συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα Citizen Science.
Μελέτες και έρευνες για τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία υπάρχουν πολλές. Η συνολική τους ανάγνωση όμως μπορεί να φέρνει στο φως απρόσμενα αποτελέσματα. Βοηθάει πάντα η ένταξη της τεχνολογίας στην εκπαίδευση ή μπορεί να γίνει "μονοπάτι" για διακρίσεις μεταξύ των μαθητών;
Η αφήγηση μίας ιστορίας έχει ιδαίτερη δυναμική για τους δημιουργούς αλλά και για το κοινό. Η δυναμική αυτή γίνεται ιδιαίτερα έντονη αν η ιστορία αυτή αφορά σε ένα πραγματικό γεγονός που έχει ζήσει ο αφηγητής ή ο δημιουργός. Η δυναμική αυτή έχει εκτιμηθεί πως προσφέρει ένα μεγάλο όφελος και στο σχολικό περιβάλλον τόσο σε γνώσεις και δεξιότητες όσο και σε επίπεδο κατανόησης του εαυτού μας αλλά και των συμμαθητών μας.
Θέλεις να ξεφύγεις για λίγο από τις σχολικές σου υποχρεώσεις; Θέλεις να συναντηθείς και να δημιουργήσεις σε συνεργασία με συνομήλικούς σου;
Η ενσωμάτωση ή ή ένταξη της τεχνολογίας στη διαδικασία της μάθησης είναι πλέον μία κοινή εκπαδιευτική στρατηγική. Ωστόσο, ο τρόπος που ενσωματώνεται προκειμένου ν α εμπλουτίζει την εκπαδιευτική διαδικασία καθώς και το πως αυτό μπορεί να γίνει πιο αποδοτικά για μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι μία ανοικτή συζήτηση στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Η συζήτηση για το πόση ώρα πρέπει να περνούν τα παιδιά, όλων των ηλικιών, μπροστά από τις διάφορες οθόνες είναι συνεχώς επίκαιρη, με τις απόψεις να αλλάζουν και να διασταυρώνονται. Κινητά, tablets, τηλεοράσεις, υπολογιστές, οι οθόνες βρίσκονται παντού γύρω μας και η "μάχη" εναντίον τους όλο και δυσκολεύει.