Πηγές: Πολυμέσα
Συνεπείς στο ανοιξιάτικο ραντεβού με το animation, μετά τη μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα του φεστιβάλ Takorama, το ΕΚΟΜΕ συνεχίζει τη συνεργασία με τον γαλλικό οργανισμό Films pour enfants προσφέροντας μια συλλογή υπέροχων κινουμένων σχεδίων για μικρούς και μεγάλους, με το σύνθημα «Κι όμως… κινούμαστε!».
Ο εκπαιδευτικός οδηγός «Cin(e)περίληψη στην τάξη», η νέα ψηφιακή έκδοση iDea, σηματοδοτεί τη διεύρυνση των προσπαθειών του ΕΚΟΜΕ για μια καθολικά προσβάσιμη οπτικοακουστική παιδεία.
Είναι γεγονός πως όταν μία πληροφορία συνοδεύεται από μία ιστορία ή απο στοιχεία παιχνιδιού και διασκέδασης είναι ευκολότερο να συγκρατηθεί αλλά και να διατηρηθεί στη μνήμη παιδιών και ενηλίκων αποτελεσματικότερα.
Για τον λόγο αυτό η χρήση ψηφιακών παιχνιδιών και οπτικοακουστικού υλικού αποτελούν πλέον μία από τις βασικές προτιμήσεις των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών.
Η ψηφιακή αφήγηση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο το οποίο χρησιμοποιείται πλέον στην εκπαίσευση, στη ψυχαγωγία, στην ενημέρωση ακόμα και στην ιατρική. Η δυναμική της ψηφιακής αφήγησης, η εικόνα, ο ήχος και όλες οι πολυμεσικές εφαρμογές που διαθέτει ενεργοποιούν το ενδιαφέρον του κοινού.
Η ασφάλεια στο διαδίκτυο είναι πρωτορχικό και βασικό θέμα εξοικείωσης των παιδιών και εφήβων από πολύ μικρή ηλικία. Ζητούμενο είναι να αποκτήσουν μία κριτική σκέψη και στάση απέναντη στα ψηφιακά εργαλεία και προϊόντα, προκειμένου να αναγνωρίζουν τις "παγίδες" του διαδικτύου.
Η τεχνολογία έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του εκπαιδευτικού σχεδιασμού εμπλουτίζοντας τον παραοσιακό τρόπο μάθησης και διδασκαλίας, προσφέροντας δυνατότητες για παραπάνω διαδραση και συμμετοχή στους μαθητές.
Η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας με την προβολή της ανάγνωσης ενός βιβλίου ως μία ενδιαφέρουσα, διασκεδαστική και άκρως ψυχαγωγική δραστηριότητα αποτελεί βασικό εκπαιδευτικό στόχο σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Η δημοκρατική παιδεία και ο τρόπος που αυτή εξελίχθηκε και εξελίσσεται ακόμα είναι μία ενδιαφέρουσα παράμετρος για τον εκπαιδευτικό χώρο στην εποχή μας η οποία έχει ανάγκη τη διάδοση και ανάδειξη των δημοκρατικών έννοιων.
Η μάθηση είναι ισχυρότερη όταν πραγματοποιείται μέσα από την ενεργό συμμετοχή τόσο του εκπαιδευόμενου όσο και του εκπαιδευτή. Οι ιστορίες και ο τρόπος που αυτές δημιουργούνται, παρουσιάζονται και δομούνται χαρακτηρίζουν ένα τρόπο μη παραδοσικής μάθησης, ωστόσο ένα τρόπο που ελκύει όλο και περισσ΄τερο το εκπαιδευτικό κοινό.
Γίνεται καθημερινά αντιληπτό πως η τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας δύναται να προσφέρει πολλά στην εκπαίδευση αφού προσφέρει ένα περιβάλλον διαδραστικής μάθησης όπου ο χρήστης έχει την ευελιξία κίνησης στον χώρο με παράλληλη αξιοποίησης των ψηφιακών πληροφοριών στη κινητή συσκευή. Οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς και οι τρόποι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τάξη επαφίονται στη φαντασία του εκπαιδευτικού, καθώς αποτελούν αγαπημένες εφαρμογές των μαθητών.
Είνα;ι πλέον αποδεκτό τοσο από έρευνες όσο και από σχόλια των ίδιων των εκπαδιευτικών πως όσες αλλαγές και αναθεωρήσεις γίνονται στα αναλυτικά προγράμματα αυτό που παραμένει αναλλοίωτο είναι οι ώρες που οι μαθητές κάθονται ακίνητοι στη σχολική αίθουσα.
Το TED-Ed είναι ένα κανάλι στο YouTube το οποίο περιέχει πολλά ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά βίντεος τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν εντός και εκτός σχολικών τάξεων, από γονείς, εκπαιδευτικούς και παιδιά. Τα βίντεος αυτά καλύπτουν μια ποικιλία από εκπαιδευτικά θέματα σε μικρή χρονική διάρκεια (γύρω στα 5 λεπτά) και έχουν δημιουργηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να κρατούν την προσοχή του θεατή.