Πηγές: Άρθρα
Έχετε αναρωτηθεί πού πάνε σχολείο τα παιδιά όσων εργάζονται σε τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Google και η Apple; Περιμένετε μήπως να μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον που να περισσεύει η τεχνολογία, έχοντας όλες τις τελευταίες εξελίξεις στα χέρια τους; Αν ναι, τότε πέφτετε έξω!
Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από την έντονη παρουσία της τεχνολογίας οδήγησε μοιραία και στη ψηφιοποίηση των πολιτιστικών αγαθών της κάθε χώρας προκειμένου να είναι περισσότερο μελετήσιμα αλλά και προσβάσιμα.
Οι «εκπαιδευτικές» εφαρμογές που αγοράζουμε στα παιδιά μας δεν είναι πολύ εκπαιδευτικές, σύμφωνα με τα αποτελέσματα δύο κορυφαίων ερευνητών.
Η εξοικείωση και η καλή γνώση χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι ζητούμενο στην εποχή μας. Παρουσιάζεται ως μία τάση της εποχής μας η ενσωμάτωση τεχνικών γνώσεων στα αναλυτικά προγράμματα όλων των βαθμίδων προκειμένου οι μαθητές να εξοικειωθούν με την έννοια του προγραμματισμού αλλά και σύνθετων τεχνολογικών γνώσεων.
Ποια είναι τα οφέλη των βιντεοπαιχνιδιών ως εκπαιδευτικά εργαλεία; Οι άνθρωποι παίζουν παιχνίδια, επειδή θέλουν να πετύχουν. Θέλουν να λύνουν προβλήματα. Θέλουν ανταποκριθούν στην πρόκληση. Δυστυχώς, το παιχνίδι στο σχολείο δεν ενθαρρύνει αυτού του είδους τα κίνητρα. Αντ’ αυτού, το σχολείο περιορίζεται στις ανταμοιβές και έτσι οι μαθητές στοχεύουν να κερδίσουν καλούς βαθμούς με τον λιγότερο δυνατό κόπο. Η υποστηριζόμενη με ηλεκτρονικά παιχνίδια μάθηση προσφέρει μια εναλλακτική λύση. Είναι συναρπαστική, διότι ενθαρρύνει την πρόκληση και τη μάθηση ταυτόχρονα.
Η κλασική λογοτεχνία είναι βασικό στοιχείο τόσο της σχολικής εκπαίδευσης όσο και της άτυπης εκπαίδευσης. Τα μυθιστορήματα, τα βιβλία περιπέτειας κλασικών συγγραφέων έχουν συνοδέψει την παιδική ηλικία και όχι μόνο των περισσοτέρων. Ωστόσο πολλές φορές το μάθημα της λογοτεχνίας δεν καταφέρνει να κερδίσει το γνήσιο ενδιαφέρον του συνόλου της τάξης.
Η συζήτηση για το ποιες ικανότητες και χαρακτηριστικά έχει ένας καλός δάσκαλος έρχεται συχνά πυκνά στην επικαιρότητα στους εκπαιδευτικούς κύκλους. Δεν είναι λίγοι μάλιστα όσοι υποστηρίζουν ότι το να είναι κάποιος καλός εκπαιδευτικός δεν είναι κάτι που μπορεί να διδαχθεί αλλά είναι περισσότερο ένα έμφυτο στοιχείο. Κατά πόσο ισχύει όμως αυτό;
Οι μαθητές σας είναι πιθανώς αυθεντίες του Διαδικτύου. Όταν πρόκειται για το Instagram, το Twitter και το YouTube, ξέρουν πολύ περισσότερα από εσάς. Όμως όλος αυτός ο χρόνος που δαπανάται σε tweets και chat δεν μεταφράζεται απαραιτήτως σε εις βάθος μάθηση. Καθώς οι μαθητές περνάνε από τη μία σχολική βαθμίδα στην άλλη οι δεξιότητες της online έρευνας γίνονται όλο και πιο σημαντικές.
Οι περισσότεροι, και ειδικότερα τα παλαιότερα χρόνια, θεωρούσαν ότι η εκπαιδευτική διαδικασία και η μάθηση σταματούσε με το χτύπημα του κουδουνιού που σηματοδοτούσε το σχόλασμα. Πλέον όμως υπάρχουν εργαλεία που βοηθούν τον μαθητή να συνεχίζει να μαθαίνει και όταν επιστρέφει στο σπίτι του και μάλιστα με πολύ διασκεδαστικούς τρόπους. Ένα από αυτά τα εργαλεία είναι και το παιχνίδι.
Ζητούμενο της εκπαδιευτικής διαδικασίας είναι η αφομοίωση των γνωβστικών αντικειμένων καθώς και η αυτόνομη χρήση των διδαχθέντων εννοιών από τους μαθητές. Επομένως είναι ζητούμενο η ουσιαστική μάθηση και όχι η απομνημόνευση με μηχανικό τρόπο.
Εκτός από τους υπολογιστές και το διαδίκτυο, τα κινητά τηλέφωνα μπαίνουν και αυτά πολύ δυνατά στις εκπαιδευτικές διαδικασίες με πολλούς δασκάλους να τα χρησιμοποιούν μέσα στην τάξη για διδασκαλία και για διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Είναι βασικός στόχος της εκπαίδευσης από τα πρώτα σχολικά βήματα η κοινωνική μάθηση, η μείωση του εγωκεντρισμού ειδικά στις μικρές ηλικίες και η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της κατανόησης των άλλων.
Η Wikipedia είναι μια από τις πιο συχνά επισκεπτόμενες ιστοσελίδες στον κόσμο και δημοφιλής πηγή που αξιοποιείται για την επιστημονική και ιατρική πληροφόρηση των χρηστών της. Παρόλα αυτά οι ίδιοι οι επιστήμονες είναι γενικά επιφυλακτικοί, γιατί τα λήμματά της μπορούν να τροποποιηθούν από τον καθένα, ανεξάρτητα από το επίπεδο της ειδικότητάς του.