Οπτικοποίηση της εκπαίδευσης


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - alexandranakou@gmail.com


Ζητούμενο της εκπαδιευτικής διαδικασίας είναι η αφομοίωση των γνωβστικών αντικειμένων καθώς και η αυτόνομη χρήση των διδαχθέντων εννοιών από τους μαθητές. Επομένως είναι ζητούμενο η ουσιαστική μάθηση και όχι η απομνημόνευση με μηχανικό τρόπο.


Για το λόγο αυτό οι εκπαιδευτικοί αναζητούν τρόπους ενίσχυσης της διδασκαλίας με τη χρήση τεχνολογικών και όχι μόνο μέσων. Με την εμφάνιση όλο και περισσότερων νέων μέσων, που συνδυάζουν λειτουργίες εικόνας, ήχου και κειμένου, προσθέτοντας τη διάσταση της διάδρασης για το χρήστη-θεατή, η εκπαιδευτική κοινότητα αναφέρεται πλέον στον πολυτροπικό αλφαβητισμό (multi-literacies) προκειμένου να καλύψει όλο το φάσμα των μέσων. Κάνοντας οι εκπαιδευτικοί χρήση αυτών τψν εργαλείων και οπτικοποιώντας τη μαθησιακή πληροφορία μπορούν να βοηθήσουν τοπυς μαθητές όχι μόνο να συγκρατήσουν ευκολότερα το μαθησιακό στόχο αλλά να αλληλεπιδράσουν δημιουργικά βοηθώντας σε αυτή την οπτικοποίηση.


Ειδικότερα, στο άρθρο του ο  Guy Kawasaki αναφέρει τους βασικότερους 4 τρόπους που η οπτικοποίηση της πληροφορίας βοηθάει. Μέσα από την οπτικοποίηση καλλιεργείται τόσο η δημιουργικότητα των μαθητών όσο και η κριτική τους σκέψη αφού εμπλέκονται ενεργά στη δημιουργία αλλά και στην ανάπτυξη επιχειρηματολογίας για το κατά ποσο ανταποκρίνεται ή όχι η συγκεκριμένη εικόνα ή υλικό στο μήνυμα. 



Ενημέρωση: 12-10-2015 18:47 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα