Ο Όμηρος στη ψηφιακή εποχή
Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από την έντονη παρουσία της τεχνολογίας οδήγησε μοιραία και στη ψηφιοποίηση των πολιτιστικών αγαθών της κάθε χώρας προκειμένου να είναι περισσότερο μελετήσιμα αλλά και προσβάσιμα.
Οι μαθητές σε διεθνές επίπεδο έρχονται σε επαφή με τα κλασικά ομηρικά έπη. Συνήθως μέσα από το μάθημα των φιλολογικών μελετούν κομμάτια του έπους και σε γραπτό και προφορικό επίπεδο αναλύουν και παρουσιάζουν τα δομικά στοιχεία των δύο αυτών επών.
Στην εποχή όμως της ψηφιοποίησης αλλά και στην εποχή όπου ψηφιακός γραμματισμός δεν είναι συνώνυμος της απλής χρήσης της τεχνολογίας αλλά στη μετατροπή της σε ένα πολυερργαλείο γνώσης και πληροφόρησης ο κλασικός Όμηρος οπτικοποιειται και αναλύεται από τους μαθητές.
Ο James Earle στο άρθρο του αναλύει και αναφέρει τους βασικούς λόγους που λεχει σημασία η χρήση της τεχνολογίας σε κλασικά μαθήματα όπως η ιστορία ή η φιλολογία. Ένας απλός τρόπος οπτικοποίησης των δεδομένων του έργου είναι η καταγραφή με ποσοτικά στοιχεία σε φύλλο εργασίας των Θεών αλλά και πιο συγκεκριμένα των θεών που θύμωναν περισσότερο με το αποτέλεσμα βεβαια να καταδεικνύει το Δία. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές εντοπίζουν τις πληροφορίες και τα αποσπάσματα τα μελετούν αλλά και τα παρουσιάζουν αναλύοντάς τα.
Ένα άλλο βασικό σημείο είναι η επιλογή από τους μαθητές συγκεκριμένου εδάφιου και αποσπάσματος και η δημιουργία επιχειρημάτων για τους τρόπους ενέργειας ηρώων και θεών, προκειμένου να κατανοήσουν σε βάθος ένα κλασικό έπος.
Στο άρθρο του στον εκπαιδευτικό ιστοχώρο μέσα από ένα βίντεο δείχνει τον τρόπο που εργάστηκαν σε αυτό το γνωστικό αντικείμενο στο σχολείο του.