Πηγές: Άρθρα
Οι νέεοι είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση της τεχνολογίας και παρουσιάζονται ιδιαίτερα πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν και να εφαρμόσουν νέα παιχνιώδη εικονίδια ή άλλα στοιχεία για τη μεταξύ τους επικοινωνία και διάδραση. Τα γνωστά προσωπάκια (emojis) Που εκφράζουν κάποιο συναίσθημα είναί ένα από τα πιο δημοφιλή στοιχεία που χρησιμοποιούν.
Οι παράγοντες που εηρεάζουν τη μάθηση αλλά κι την εκαπδιευτικοί διαδικασί είναι πολύ και σχετίζονται τόσο με τους ανθρώπους που απαρτίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και με τις σχολικές δομές σε επίπεδο υπηρεσιών και κτηρίων.
Έχουμε συνηθίσει όταν λέμε κόμικς να σκεφτόμαστε διασκέδαση, χιούμορ και σε καμία περίπτωση διάβασμα σχολείου, διδασκαλία και μαθήματα. Θα μπορούσε αυτή η αγαπητή ασχολία-το διάβασμα κόμικς-να χρησιμοποιηθεί μέσα στην τάξη;
Πολλές θεωρίες γράφονται σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας μέσα στην τάξη και τα πλεονεκτήματά της για τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς. Είναι γεγονός ότι η τεχνολογία τοποθετεί τους μαθητές στο κέντρο της διαδικασίας της μάθησης, ενισχύει τη συνεργασία και κυρίως κάνει εύκολα προσβάσιμες όλων των ειδών τις πληροφορίες που χρειάζονται τα παιδιά για τα μαθήματά τους και όχι μόνο.
Το σχολείο αποτελεί ένα οικοσύστημα όπου εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς οφείλουν να βρουν ένα τρόπο επικοινωνίας αλλά και ουσιαστικής συνεργασίας και αλληλεπίδρασης.
Η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα που απαραίτητα στην εποχή μας πρέπει να κατέχουν οι μαθητές από τα πρώτα βήματά τους στην εκπαίδευση, από πολλούς ερευνητές και παιδαγωγούς έχουν χαρακτηριστεί ως δεξιότητες επιβίωσης στη σύγχρονη εποχή.
Δεν χωράει αμφιβολία ότι όλα τα τεχνολογικά εργαλεία είναι εξαιρετικά και κάνουν την ζωή μας πολύ πιο εύκολη, ανοίγοντάς μας ταυτόχρονα νέους δρόμους που χωρίς αυτά ούτε που θα φανταζόμασταν. Είναι όμως όλες οι πλευρές αυτών των εργαλείων θετικές;
Η τεχνολογία αποτελεί ένα απαραίτηο εκπαιδευτικό εργαλείο είτε χρησιμοποιείται ως εποπτικό μέσο στη διδασκαλία, είτε ως απαραίτητο εργαλείο καταγραφής και εξέλιξης της πορείας των μαθητών.
Η μάθηση που βασίζεται στο παιχνίδι είναι μια μέθοδος που τα τελευταία χρόνια κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος και αναγνώριση. Αν κάποιος ανέφερε παλαιότερα ότι χρησιμοποιούσε παιχνίδια και μάλιστα βίντεο-παιχνίδια για να διδάξει τους μαθητές του σίγουρα τον θεωρούσαν τρελό!Αυτό όμως πλέον έχει αλλάξει.
Είναι λογικό να υποθέτουμε ότι, αφού ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και του διαδικτύου και ολόκληρες γενιές πλέον έχουν γεννηθεί μέσα σε αυτό το περιβάλλον, για τους νέους και ειδικά για τους φοιτητές η χρήση της τεχνολογίας θα είναι παιχνίδι και θα βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεών τους.
Η εκπαίδευση για πολλούς αποτελεί τον καθρέπτη των κοινωνικών, πολιτικών, πολιτιστικών και τεχνολογικών όψεων της κάθε κοινωνίας και ιστορικής στιγμής. Μία συχνή και καθημερινή εικόνα είναι το κύμα προσφύγων που αναζητούν μία νέα ζωή. Ανάμεσα από όλες τις άλλες προκλήσεις στο μείζον θέμα του προσφυγικού το κάθε κράτος πρέπει να διατυπώσει και να εφαρμόσει και ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα πετυχημένης ενσωμάτωσης των μαθητών αυτών στο εκάστοτε εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας.
Είναι ομολογουμένως περίεργο το γεγονός ότι ζούμε σε μια εποχή που η τεχνολογία παίζει τόσο κομβικό ρόλο και παρ'όλα αυτά, η πληροφορική και ο προγραμματισμός δεν διδάσκονται ιδιαίτερα στα σχολεία, πέρα από κάποιες βασικές γνώσεις. Στην Αμερική διατυπώνεται η άποψη ότι στα επόμενα 10 χρόνια, η επιστήμη των υπολογιστών θα είναι απαραίτητο μάθημα για όλες τις τάξεις.
Τα ψηφιακά παιχνίδια συνήθως θεωρούνται αποκλειστικά ως φορείς ψυχαγωγίας και ως βασικοί ένοχοι στην εποχή μας για τη διάσπαση των παιδιών και εφήβων από τη μελέτη ή την ενασχόληση με κάποια εκπαιδευτική ή αθλητική δραστηριότητα.