Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!
Πηγές: Άρθρα
Τα μαθηματικά, καλώς ή κακώς, πάντοτε αποτελούν έναν από τους πονοκεφάλους στο σχολείο για εκπαιδευτικούς, μαθητές αλλά και γονείς. Δεν έχουν όλα τα παιδιά την ίδια έφεση προς τα μαθηματικά, μερικές φορές μάλιστα δεν καταφέρνουν να μάθουν ούτε τα βασικά.
Δεν γίνεται να μην έχετε παρατηρήσει όλα αυτά τα live videos που έχουν κατακλύσει ξαφνικά το timeline σας στο Facebook...Από τους φίλους σας, που θέλουν να μοιραστούν μαζί σας τι ωραία που περνούν στις διακοπές τους, μέχρι live αναμεταδόσεις από το event στο οποίο δεν μπορούσατε να πάτε, η ποικιλία είναι πολύ μεγάλη και όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν πλέον αυτή τη δυνατότητα που δίνει το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο.
Η τεχνολογία στις μέρες μας έχει πολυδιαστατο ρόλο για εκπαιδευτικούς και γονείς είναι σαφέστατα ένα εργαλείο για μαθητές και έφηβους είναι επικοινωνία, δημιουργία και κυρίως διασύνδεση με τον κόσμο και τους φίλους τους.
Εσείς τους δασκάλους σας πώς τους βλέπατε; Ήταν οι ήρωές σας μήπως; Θεωρούσατε ότι μπορούν να τα κάνουν όλα και να σας λύσουν όλα τα προβλήματα; Μάλλον δεν είστε οι μόνοι που είχατε τέτοια εικόνα!
Αν ανήκετε σε αυτούς που έχουν «χαθεί» ανάμεσα στις άπειρες επιλογές εκπαιδευτικών (και μη) εφαρμογών και δεν ξέρετε ποια και πώς να την επιλέξετε, μην αισθάνεστε άσχημα, δεν είστε οι μόνοι! Οι επιλογές πολλαπλασιάζονται καθημερινά και καλύπτουν ακόμα και την πιο μικρή ή την πιο ιδιαίτερη ανάγκη που μπορεί να αντιμετωπίζουμε.
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί ότι το βίντεο αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο των εκπαιδευτικών στην προσπάθειά τους να κρατήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών τους και να τους εμπνεύσουν πέρα από τα στερεότυπα. Ειδικά τώρα, που η τεχνολογία έχει φτάσει στα επίπεδα που όλοι γνωρίζουμε, το βίντεο βρίσκεται και αναπαράγεται πολύ εύκολα, μειώνοντας κατά πολύ τα εμπόδια που υπήρχαν παλιότερα, και σε θέματα υποδομών αλλά και σε θέματα περιεχομένου.
Αναρωτιέστε τι σχέση έχει η καλύτερη κατανόηση των μαθημάτων, και ιδιαίτερα της λογοτεχνίας, με τις selfies; Πώς δηλαδή μπορεί να συνδεθεί αυτή η συνήθεια, ειδικά των εφήβων, με την ικανότητα να κατανοήσουν οι μαθητές αυτά που διαβάζουν αλλά και με την ικανότητα να γράψουν κάτι σχετικά με αυτό;
Η σχολική χρονιά πλησιάζει στο τέλος της και, σίγουρα, οι μαθητές μας είναι όλο και πιο δύσκολο να μείνουν συγκεντρωμένοι στο μάθημα ή να κάνουν μια εργασία. Πώς μπορούμε να τους κρατήσουμε το ενδιαφέρον;
Η οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και της διδασκαλίας έχει αλλάξει σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια. Είναι βασικό ζητούμενο η μάθηση να είναι μία διαδικασία αλληλεπίδρασης αλλά και συμμετοχής τόσο από μαθητές όσο και από τον εκπαιδευτικό.
Οι λέξεις μιας γλώσσας μπορεί να παραμένουν ίδιες, αλλά τα νοήματά τους αλλάζουν με το πέρασμα των χρόνων. Δεν είναι πρωτάκουστο να ακούει κάποιος τους σημερινούς μαθητές να μιλούν μεταξύ τους και, ενώ ακούει λέξεις που γνωρίζει, να μην καταλαβαίνει τι λένε!
Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον αλλά και την προτίμηση των νέων και εφήβων. Διαχειρίζονται τους προσωπικούς τους λογαριασμούς για να αλληλεπιδράσουν, να διαμοιραστούν τις σκέψεις και τη καθημερινότητά τους αλλά και για να μάθουν.
Εσείς τι θυμάστε από το 2000; Έχουν περάσει 17 χρόνια από τότε, θυμάστε τις συζητήσεις περί τεχνολογίας και εκπαίδευσης; Γινόταν χρήση της τεχνολογίας μέσα στην τάξη; Με ποιον τρόπο;
Τα κοινωνικά δίκτυα, τα social media, παρόλο που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εκπαιδευτικούς σκοπούς μέσα στις τάξεις, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι χρησιμοποιούνται και από την συντριπτική πλειοψηφία των εφήβων σε ώρες εκτός σχολείου και χωρίς την επίβλεψη κάποιου.
|