Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!
Πηγές: Άρθρα
Οι ειδικοί το έχουν πει πολύ καιρό τώρα: Οι γνώσεις προγραμματισμού είναι σημαντικές για τα παιδιά και θα έπρεπε να διδάσκονται σε όλους, σε όλα τα σχολεία, ανεξαρτήτως των άλλων αντικειμένων. Πέρα από το προφανές, τι προσφέρει στα παιδιά ο προγραμματισμός; Τι κερδίζουν αν ξέρουν να γράφουν κώδικα, εκτός του να δημιουργούν μια ιστοσελίδα;
Όπως αλλάζουν οι συνθήκες και τα εργαλεία στις σχολικές τάξεις, όπως αλλάζουν και οι δεξιότητες αλλά και οι ικανότητες των μαθητών, έτσι αλλάζουν και όσα πρέπει να έχει ένας μοντέρνος δάσκαλος την εποχή αυτή. Φυσικά και δεν αλλάζουν όλα ριζικά, αλλά περισσότερο προστίθενται χαρακτηριστικά που έχουν να κάνουν με τις μέρες που ζούμε.
Οι ψεύτικες ειδήσεις δεν είναι κάτι νέο, ούτε είναι φαινόμενο μόνο της ηλεκτρονικής ενημέρωσης και του διαδικτύου. Σίγουρα όμως τα κοινωνικά μέσα έχουν δώσει νέα ώθηση στην ταχύτητα με την οποία κυκλοφορούν και στον πολλαπλασιασμό του αριθμού τους.
Μαθητές και έφηβοι χειρίζονται και κυρίως είναι ιδιοκτήτες κινητών συσκευών από πολύ μικρή ηλικία. Ωστόσο, αν και η τεχνολογία εχει γίνει απαραίτητο μέσο στη διδασκαλία και τη σχολική ζωή συχνά δεν είναι αποδεκτή ως αποδοτικό μέσο ενεργοποίησης του μαθητή.
Το να εισάγει ένας εκπαιδευτικός την τεχνολογία μέσα στη τάξη του είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία, ειδικά τώρα που είναι διαθέσιμα τόσα διαφορετικά εργαλεία για όλες τις ανάγκες και όλα τα επίπεδα χρήσης. Πλέον, ίσως το πιο βασικό θέμα είναι να πάρει απόφαση να το κάνει.
Θυμάστε τα καλλιτεχνικά στο σχολείο; Μια ώρα που πολλοί την θεωρούσαν ευκαιρία για...χάζεμα αλλά σε άλλους έδωσε την ευκαιρία να αναδείξουν όποια ταλέντα είχαν αλλά και να μάθουν-αν ήταν τυχεροί και είχαν καλό δάσκαλο- κάποια πράγματα παραπάνω για την τέχνη.
Πολλές φορές έχουμε την αίσθηση ότι αυτά που μαθαίνουμε στο σχολείο είναι πολύ ακαδημαϊκά και δεν θα μας χρησιμεύσουν πουθενά στη ζωή μας ή στο μελλοντικό επάγγελμα που θα ακολουθήσουμε. Οι δάσκαλοι πάντα έχουν μια απάντηση να μας δώσουν σε αυτό αλλά μήπως τελικά το θέμα είναι πιο περίπλοκο;
Ποια ήταν αλήθεια τα κύρια αντικείμενα σκέψης και συζήτησης στο χώρο της εκπαίδευσης τη χρονιά που κλείνει; Τι ήταν αυτό που απασχόλησε γονείς και εκπαιδευτικούς; Βρέθηκαν άραγε λύσεις;
Εσείς χρησιμοποιείτε τη γλώσσα των social media; Γράφετε LOL, BRB kai OMG; Ξέρετε άραγε τι σημαίνουν; Η νεολαία πάντως σήμερα τα χρησιμοποιεί σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό, σε σημείο που αναρωτιούνται οι ειδικοί αν έχει επίπτωση στην εκπαίδευσή τους και στον τρόπο που μαθαίνουν.
Η γνώση και η πληροφορία χαρακτηρίζεται πλέον από την παγκόσμια εμβέλεια τους. Είναι πλέον ζητούμενο η ενθάρρυνση πρακτικών που καλλιεργούν διεθνείς συνεργασίες εκπαιδευτικών και σχολείων καλλιεργώντας την έννοια του μαθητή του κόσμου και των παγκόσμιων σχολειων.
Η τακτική του να έχει κάθε μαθητής έναν υπολογιστή μπροστά του (ή αντίστοιχα ένα τάμπλετ ή ένα κινητό πιο πρόσφατα) εμφανίστηκε αρχικά στη δεκαετία του '90 αλλά φαίνεται ότι τα τελευταία χρόνια επανέρχεται δυναμικά.
Μέσα στις σύγχρονες τάξεις, που οι μαθητές με ειδικές ανάγκες έχουν να αντιμετωπίσουν φαινόμενα όπως ο εκφοβισμός, η πίεση και ο ανταγωνισμός από τους συμμαθητές τους αλλά και το γενικότερο άγχος τους σχολείου, η τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους.
Η προσωπική εμπειρία είναι μία δυνατή γνώση που μεταφέρεται βιωματικά και για αυτό το λόγο είναι μία γνώση που αποτυπώνεται κατακτώντας τον ακροατή.
|