Πηγές: Άρθρα

 Σελ. 1 από 46: > >>

Η νέα αυτή κατάσταση που βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη έχει προκαλέσει τον προβληματισμό σε παγκόσμιο επίπεδο τόσο σε πολιτικούς όσο και σε διεθνείς οργανισμούς υγείας για το πώς θα δημιουργήσουν  οδηγούς λειτουργίας των δομών κοινωνικής δραστηριότητας. Από αυτή την κατάσταση είναι φυσικό πως δεν θα μπορούσε η εκπαίδευση και τα σχολεία να αποτελέσουν εξαίρεση. 

Ενημέρωση: 02-06-2020 06:34 | Περισσότερα...

Εκπαίδευση δεν είναι μόνο το σχολείο, παρόλο που συνηθίζουμε να μιλάμε περισσότερο γι' αυτό! Τείνουμε να ξεχνάμε ότι και η ανώτερη εκπαίδευση έχει ανάγκη από βήματα μπροστά, από καινοτομία ώστε να μπορέσει να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες που συνεχώς προκύπτουν και, γιατί όχι, να προπορευτεί από αυτές. 

Ενημέρωση: 14-05-2020 08:15 | Περισσότερα...

Σε όλες τις χώρες του κόσμου οι συζητήσεις για το άνοιγμα των σχολείων, μετά το απότομο κλείσιμο λόγω covid19, είναι στην καθημερινή ατζέντα με πολλά επιχειρήματα υπέρ και κατά. Οι αποφάσεις προφανώς θα ληφθούν ανάλογα με τις περιστάσεις που υφίστανται σε κάθε χώρα, αλλά μερικά αποτελέσματα και παρατηρήσεις είναι παντού τα ίδια. 

Ενημέρωση: 07-05-2020 08:16 | Περισσότερα...

Η διαδικτυακή εκπαίδευση, από εκεί που ήταν η εξαίρεση, έγινε ο κανόνας. Και μπορεί στην αρχή να έγινε λόγω εξαναγκασμού από τις περιστάσεις και τις συνθήκες αλλά τώρα πλέον, που έχει καταλαγιάσει ο πρώτος πανικός, για κάποιους είναι επιλογή από τη στιγμή που είδαν ότι δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που λειτουργεί καλύτερα και πιο αποδοτικά για μαθητές και εκπαιδευτικούς. 

Ενημέρωση: 30-04-2020 08:43 | Περισσότερα...

Η νέα πραγματικότητα των εκπαιδευτικών σε όλον τον κόσμο είναι οι τηλεδιασκέψεις και τα διαδικτυακά μαθήματα! Κάποιοι είναι γεννημένοι για την κάμερα αλλά για κάποιους είναι πολύ δύσκολο να προσαρμοστούν και, κυρίως, να αποδώσουν στις νέες αυτές συνθήκες. Επειδή λοιπόν αυτή η κατάσταση δείχνει ότι θα γίνει η νέα κανονικότητα, γι' αυτό το σχολικό έτος τουλάχιστον, το άρθρο αυτό μπορεί να είναι η σανίδα σωτηρίας σας!

Ενημέρωση: 16-04-2020 08:48 | Περισσότερα...

Η σχέση δασκάλου και μαθητή είναι από τις πιο σημαντικές που δημιουργούμε, εκτός της οικογένειάς μας. Είναι κρίσιμο λοιπόν αυτή η σχέση να είναι υγιής και δυνατή ακόμα και σε αυτές τις μέρες που διανύουμε τώρα, που είμαστε όλοι στα σπίτια μας και προσπαθούμε να προσαρμοστούμε σε μια νέα πραγματικότητα. Με τα σχολεία να είναι κλειστά λοιπόν και την επικοινωνία μεταξύ μαθητών και δασκάλων να γίνεται ηλεκτρονικά και αρκετά πιο αποσπασματικά, είναι απαραίτητο να βρεθούν τρόποι αυτή η σχέση να διατηρηθεί ακέραια. 

Ενημέρωση: 02-04-2020 08:29 | Περισσότερα...

Η καθημερινότητα πλέον έχει αλλάξει για άλλους από τη στιγμή που μένουμε σπίτι! Υπάρχουν όμως και κάποιες κατηγορίες επαγγελματιών που θα πρέπει να συνεχίσουν την εργασία τους και μάλιστα πολύ διαφορετικά από πριν, σε νέες συνθήκες και με νέες υποδομές. Εκεί ανήκουν και οι δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί διαφόρων βαθμίδων που καλούνται το μάθημα που έκαναν μέσα σε μια σχολική τάξη ή σε μία πανεπιστημιακή αίθουσα να το κάνουν πλέον από το σαλόνι τους. Ανεβαίνει όμως και άλλο το επίπεδο δυσκολίας κάποιες φορές...Τί γίνεται όταν είναι ταυτόχρονα και γονείς μικρών παιδιών;

Ενημέρωση: 26-03-2020 08:57 | Περισσότερα...

Τα σχολεία είναι πλέον κλειστά αρκετές ημέρες. Ο όποιος ενθουσιασμός των πρώτων ημερών και οι επιπλέον απαγορεύσεις έρχονται να δυσκολέψουν την καθημερινότητα και κυρίως τις αντοχές παιδιών και γονιών. Η διαδικτυακή διδασκαλία θα μπει για τα καλά στη ζωή μας αλλά τί μπορούμε να κάνουμε για να διατηρήσουμε έναν ρυθμό...σχολείου μέσα στο σπίτι ώστε να υπάρχει μια "αίσθηση ρουτίνας" που θα φέρει ηρεμία και πράγματα να έχουμε να κάνουμε και να περιμένουμε. 

Ενημέρωση: 19-03-2020 08:24 | Περισσότερα...

Σε μία εποχή που τα παιδιά έχουν στα χέρια τους τα πάντα με το πάτημα ενός πλήκτρου και όλες τις πληροφορίες με μια απλή αναζήτηση στο κινητό τους είναι πολύ δύσκολο να τους τραβήξεις την προσοχή και κυρίως να τους την κρατήσεις. Και πόσο πιο δύσκολος φαντάζει αυτός ο "πόλεμος" για την προσοχή τους όταν μιλάμε για εκπαίδευση από απόσταση, μαθήματα και εργασίες. 

Ενημέρωση: 05-03-2020 06:48 | Περισσότερα...

Τα χρόνια περνούν και πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας ότι τα πράγματα αλλάζουν και δεν θα είναι πάντα στό χέρι μας να ελέγχουμε αυτές τις αλλαγές ή και να τις εμποδίζουμε αν δεν μας αρέσουν. Οι ψηφιακές τεχνολογίες, το διαδίκτυο, τα ψηφιακά εργαλεία κοκ. είναι η νέα πραγματικότητα και η σχολική τάξη πρέπει να προσαρμοστεί και να τα ενσωματώσει. Ήδη σε πολλές περιπτώσεις αυτά τα εργαλεία έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί στις εκπαιδευτικές διαδικασίες, με ιδιαίτερη επιτυχία και πολύ αξιόλογα αποτελέσματα. 

Ενημέρωση: 30-01-2020 06:31 | Περισσότερα...

Χρόνια τώρα κυκλοφορεί η "φήμη" ότι τα πανεπιστήμια στο εξωτερικό κοιτούν πολλά περισσότερα από τα τυπικά προσόντα των υποψηφίων τους για να τους κάνουν δεκτούς στα προγράμματά τους. Η φήμη αυτή δεν περιορίζεται μόνο στην εκπαίδευση αλλά και στην εύρεση εργασίας, καθώς και οι εργοδότες πλέον βεβαιώνονται από τα προσωπικά προφίλ των υποψηφίων ότι δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα μελλοντικά. 

Ενημέρωση: 16-01-2020 06:22 | Περισσότερα...

Τώρα, που όλο και περισσότεροι μαθαίνουν διαδικτυακά, μέσω ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή χωρίς να έχουν δει ποτέ τον καθηγητή τους ή την τάξη τους, πληθαίνουν αυτοί που αναρωτιούνται πώς μπορούν να εφαρμοστούν όλες αυτές οι γνώσεις στον πραγματικό κόσμο. Αυτό είναι ίσως και το μεγαλύτερο στοίχημα της διαδικτυακής εκπαίδευσης, της διαδικτυακής μάθησης. 

Ενημέρωση: 09-01-2020 06:37 | Περισσότερα...

Τα ψευδή νέα, οι ψεύτικες ειδήσεις ή αλλιώς...fake news είναι πλέον ένα πρόβλημα που κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει. Η παραπληροφόρηση εγκυμονεί κινδύνους σε πολλαπλά επίπεδα και δεν ξεχωρίζει κανέναν, αφού ακόμα και ιδιαίτερα μορφωμένοι ή πολύ προσεκτικοί άνθρωποι μπορούν να πέσουν στην παγίδα μιας καλοστημένης ψεύτικης είδησης. Η καταπολέμηση αυτού του φαινομένου βρίσκεται στην ατζέντα κυβερνήσεων, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, πανεπιστημίων και άλλων οργανισμών ώστε να μπορέσει να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο. 

Ενημέρωση: 02-01-2020 06:13 | Περισσότερα...
 Σελ. 1 από 46: > >>