Τι κάνουμε όταν δεν ακούν οι μαθητές μας;


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - erstaiou@media.uoa.gr


Κι όταν λέμε δεν ακούν, δεν εννοούμε ότι είναι "άτακτοι", αλλά δεν ακούν ουσιαστικά, δεν απορροφούν αυτά που τους διδάσκουμε. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι μπορεί να μην είναι πάντα δικό μας το φταίξιμο, αλλά η αλλαγή της διαδικασίας με την οποία πλέον απορροφούν πληροφορία τα παιδιά και οι έφηβοι. Εμείς όμως τι κάνουμε; Υπάρχει τρόπος να αποφύγουμε τη συνεχή επανάληψη που κουράζει και εμάς αλλά και τα παιδιά που μας ακούν;


Στο σημερινό άρθρο μπορούμε να βρούμε πέντε στρατηγικές, πέντε απλά πράγματα που μπορούμε να αλλάξουμε ή να ενσωματώσουμε στη διδασκαλία μας, ώστε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας αλλά κι εμάς και να κάνουμε πιο ευχάριστο και πιο αποδοτικό το μάθημα. Οι στρατηγικές αυτές είναι απλές και στην ουσία ωθούν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να αλληλεπιδρούν περισσότερο, να κάνουν το μάθημα πιο διαδραστικό και πιο πλούσιο σε συζήτηση. 

 

Είναι σημαντικό επίσης να κατανοήσουμε τι σημαίνει "ακούω με παθητικό τρόπο" και τι σημαίνει "ακούω με ενεργητικό τρόπο". Αυτό ίσως μας βοηθήσει να αλλάξουμε τις απόψεις μας για το πώς και τι διδάσκουμε ακόμα περισσότερο!



Ενημέρωση: 02-11-2022 06:34 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα