Πηγές: Ειδήσεις
Η χρήση αλλά και η λειτουργικότητα της εγκυκλοπαίδειας στη ψηφιακή εποχή είναι συνυφασμένη με τη δημοφιλή και αγαπημένη Wikipedia που η απήχησή της μας έφερε σε επαφή με την έννοια της συνεργατικής , συμμετοχικής γραφής. Στόχος των δημιουργών της ήταν να δημιουργηθεί μια παγκόσμια εγκυκλοπαίδεια σε όλες τις γλώσσες με ελεύθερη πρόσβαση για κάθε χρήστη.
Με έμπνευση περιηγητικούς χάρτες και φανταστικές απεικονίσεις του ελλαδικού χώρου (πόλεων, θαλασσών, ευρύτερων περιοχών), από τον 16ο έως τον 20ό αιώνα, που βρίσκονται στις συλλογές του Ιδρύματος Ωνάση, των Γενικών Αρχείων του Κράτους, του Αρχείου Χαρτογραφικής Κληρονομιάς-Ιστορικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και άλλων Ιδρυμάτων, μουσείων και βιβλιοθηκών, οι σχολικές ομάδες θα κληθούν να επιλέξουν ένα ή περισσότερα χαρτογραφικά τεκμήρια και να τα συνδέσουν με ιστορικά γεγονότα, μύθους ή φανταστικές διηγήσεις.
Τα κύρια θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης —το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή— έχουν δρομολογήσει μια σημαντική πρωτοβουλία. Καλούν τους Ευρωπαίους πολίτες να κοινοποιήσουν στους αρμόδιους για τη χάραξη πολιτικής τις επιθυμίες τους, τις ιδέες τους και τις προτάσεις τους για το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή το μέλλον όλων μας. Αν και ονομάζεται «Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης», ο κύριος στόχος του σχεδίου είναι να ακουστούν τα αποτελέσματα συζητήσεων, βάσει μιας προσέγγισης από τη βάση προς την κορυφή, μεταξύ απλών πολιτών. Κάθε ενδιαφερόμενος για το μέλλον μας μπορεί —μέσω της πολύγλωσσης ψηφιακής πλατφόρμας της Διάσκεψης— να μοιραστεί τις ιδέες του, να ξεκινήσει συζητήσεις, να διοργανώσει και/ή να συμμετάσχει σε εκδηλώσεις κ.λπ.
Για να είναι οι Ευρωπαίοι "ενωμένοι μέσα από τη διαφορετικότητα" - σύμφωνα με το γνωστό σύνθημα της ΕΕ - θα πρέπει να είναι σε θέση να καταλαβαίνουν και άλλες γλώσσες εκτός από τη δική τους. Ο ετήσιος διαγωνισμός μετάφρασης Juvenes Translatores, που διεξάγεται από το 2007, σκοπό έχει να βοηθήσει όλους εσάς που διψάτε να μάθετε ξένες γλώσσες. Μαθαίνοντας ξένες γλώσσες, ερχόμαστε πιο κοντά στους άλλους και κατανοούμε καλύτερα την κουλτούρα τους. Επιπλέον, η εκμάθηση ξένων γλωσσών διευκολύνει εσάς – τους αυριανούς ενήλικες - να σπουδάσετε και να εργαστείτε σε χώρες της Ευρώπης.
Με στοιχεία από τον ιστοχώρο της ΕΛ/ΛΑΚ
Το έργο Scientix αναζητά δυναμικούς, και δημιουργικούς εκπαιδευτικούς για να συμμετάσχουν στο Scientix Ambassadors Teacher’s Panel, το οποίο αποτελείται ήδη από 849 Πρεσβευτές Scientix που επιλέχθηκαν από το προηγούμενο κύκλο του Scientix. Οι Πρεσβευτές του Scientix είναι εκπαιδευτικοί από όλο στον κόσμο, πρόθυμοι να υποστηρίξουν τη διάδοση του Scientix και την ανταλλαγή πρακτικών και γνώσεων μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων φορέων εκπαίδευσης STEM.
Η σχολική εκπαίδευση διαδραματίζει καίριο ρόλο στην διαμόρφωση κοινωνιών που είναι συμπεριληπτικές, δικαιότερες και πιο ευημερούσες, καθώς σκοπός της είναι να βοηθά όλα τα παιδιά και τα νεαρά άτομα να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους και να αναπτύξουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις συμπεριφορές που απαιτούνται για να προοδεύσουν στη ζωή και να γίνουν ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες, ικανοί να αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες, ανοικτοί στη διά βίου μάθηση.
Πιστεύετε ότι η σημερινή νέα γενιά μπορεί να κάνει τη διαφορά για έναν πιο ενεργειακά αποδοτικό πλανήτη αύριο; Το σχολείο σας προάγει την ενεργειακή απόδοση και προστατεύει έτσι τον πλανήτη; Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινιάζει τον διαγωνισμό «Film4Energy Challenge» και καλεί τα σχολεία απ’ όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση να δημιουργήσουν ένα σύντομο βίντεο σχετικά με τη σημασία της ενεργειακής απόδοσης και τα οφέλη της εξοικονόμησης ενέργειας για το σχολείο, την κοινότητα ή την πόλη τους.
Με πληροφορίες από το αντίστοιχο άρθρο της Ομάδας Εργασίας για τις Ανοιχτές Τεχνολογίες και το Ανοιχτό Περιεχόμενο στην Εκπαίδευση
Το ηλεκτρονικό περιοδικό «Μάθηση με τεχνολογίες» σε συνεργασία με τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) σχεδιάζει να αφιερώσει το 8ο του τεύχος στην θεματική ενότητα Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) στην Εκπαίδευση και καλεί όσους ενδιαφέρονται να υποβάλουν προτάσεις άρθρων εδώ μέχρι τις 15/09/2021, σύμφωνα με τις οδηγίες που υπάρχουν εδώ.
H Επιστημονική Εταιρεία European School Radio, Το Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο, η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας και το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας συνδιοργανώνουν τον Μαθητικό Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού Μηνύματος και Τραγουδιού“Κάν’ το ν ́ ακουστεί 2021” με τίτλο: “Από το Εγώ στο Εμείς”. Ο Διαγωνισμός απευθύνεται στις σχολικές μονάδες της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ομογένειας, αλλά και στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες διεθνώς.
Οι εκδηλώσεις για τον επετειακό εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός που αποκτά μία προσωποποιημένη όψη αν σε αυτή την εκδήλωση δημιουργηθούν αυθεντικά έργα από μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς ή και ομάδες σχολείων. Η ψηφιακή αφήγηση και η τεχνολογία συνδράμουν στη δημιουργία αφηγήσεων από τη σχολική κοινότητα για τις δικές τους ιστορίες γύρω από το ιστορικό αυτό γεγονός. Σε αυτό το πλαίσιο ολοκληρώθηκε η επιμορφωτική δράση του Ομίλου για την Unesco Νομού Ζακύνθου που αποτελεί προέκταση της πρότασής του Ομίλου στην επιτροπή του Δήμου Ζακύνθου για τον εορτασμό 1821-2021.
Με πληροφορίες από τον ιστοχώρο του Διαγωνισμού
Η Οργανωτική επιτροπή του Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών, ανακοινώνει την έναρξη του 3ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (https://openedtech.ellak.gr) και καλεί όσες ομάδες ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι την 1η Μαρτίου 2021.
(Με πληροφορίες από τον ιστοχώρο του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς»)
Ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ψηφιακής Δημιουργίας για την Οδική Ασφάλεια, που διοργανώνεται από το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» συνεχίζεται, για τέταρτη φορά, και τη φετινή σχολική χρονιά.
Η τεχνολογία τρέχει και όλοι γύρω της τρέχουν για να την προλάβουν. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και οι εκπαιδευτικοί που βλέπουν τα νέα εργαλεία να έρχονται με ταχύτητα φωτός και μόλις καταφέρνουν να τα μάθουν και να τα ενσωματώσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, πρέπει να τα αντικαταστήσουν με κάποια άλλα.