Πηγές: Άρθρα
Στην εποχή μας η πρόκληση εισαγωγής των κοινωνικών συλλογικών διαδικτυακών μέσων στην εκπαίδευση απασχολεί τους εκπαιδευτικούς σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης. Τα ερωτήματα είναι πολλαπλα τόσο για τον τρόπο εισαγωγής, όσο και για το σε ποια βαθμίδα και με ποιον ακριβώς εκπαιδευτικό στόχο.
Όλοι (;) είναι στο Facebook, άρα πρέπει να μπούμε και εμείς για να μην νοιώθουμε εκτός κοινωνικού συνόλου. Είναι όμως ένας ιστοχώρος όπου μπορούμε να αισθανόμαστε ασφαλείς; Τι γίνεται αν κάτι πάει στραβά; Ένας χρήσιμος οδηγός για τις συνηθισμένες απειλές που αντιμετωπίζουμε και το τι πρέπει να κάνουμε.
Ποια είναι τα εφτά όπλα της Google στην μάχη της με το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο; Θα μπορέσει να τραβήξει τον κόσμο από τους "τοίχους" και τις φωτογραφίες τους; Μήπως έχουμε πόλεμο;
Η χρήση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με το άρθρο, συντελεί σε μεγάλο βαθμό στην αποτελεσματικότητα της μάθησης, με πιο σημαντικό αποτέλεσμα την μείωση των απουσιών από το σχολείο, καθώς και την προθυμία των μαθητών να αναλάβουν εργασίες
Άλλη μια χρήση των κοινωνικών δικτύων, όπως το Facebook, έρχεται στην επιφάνεια. Πλέον, χρήσεις εκτός της διασκέδασης και της κοινωνικοποίησης αρχίζουν να γίνονται ευρέως γνωστές με όλο και περισσότερους ανθρώπους να συνειδητοποιούν ότι τα δίκτυα αποτελούν χρήσιμα εργαλεία για πολλαπλούς σκοπούς.
Το παρακάτω άρθρο που βρίσκεται στο προσωπικό του ιστολόγιο αναφέρει τρόπους εμπλοκής του microblogging στην εκπαίδευση
Ακόμα μια χρήση των κοινωνικών δικτύων που αποκαλύπτεται σιγά σιγά, η οποία μπορεί να φανεί χρήσιμη και για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Πολλές φορές αναζητούμε τα γενεολογικά μας δέντρα με πολύ κόπο και το κυριότερο, χωρίς αποτέλεσμα. Τα κοινωνικά δίκτα προσφέρουν μια πιο άμεση λύση στο πρόβλημα αυτό.
Μια κριτική ματιά στα social media, με αφετηρία το twitter αλλά στο τέλος γενικεύοντας για τη σημερινή γενιά που μεγαλώνει μέσα σε αυτά. Τελικά, μήπως μας κάνει πιο χαζούς το συμμετοχικό διαδίκτυο; Έχει αξία ο καταιγισμός των πληροφοριών αν δεν υπάρχει πλαίσιο;
Ο «ψηφιακός αλφαβητισμός» είναι πλέον υποχρέωση της εκπαίδευσης. Το Wiki, το Blog και οι ειδοποιήσεις RSS μπαίνουν στη σχολική ζωή, γίνονται εργαλεία δημιουργίας και ελεύθερης χρήσης των μαθητών, γίνονται εργαλεία αξιολόγησης, εργαλεία αποθήκευσης των σχεδίων εργασίας τους ή χώρος αναδημιουργίας του μαθήματος και των εργασιών τους.