Σχολεία...χωρίς θρανία
Οι παράγοντες που εηρεάζουν τη μάθηση αλλά κι την εκαπδιευτικοί διαδικασί είναι πολύ και σχετίζονται τόσο με τους ανθρώπους που απαρτίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και με τις σχολικές δομές σε επίπεδο υπηρεσιών και κτηρίων.
Είναι πλέον αποδεκτό πως το φυσικό περιβάλλον του σχολείου και η διαμόρφωση των σχολικών χώρων επηρεάζουν τη μάθηση διαδραματίζοντας ανά τους αιώνες και ένα πολιτιστικό απεικονιστικό στοιχείο της εκπαιδευτικής κουλτούρας κάθε ιστορική στιγμη.
Σύγχρονοι παιδαγωγοί και όχι μόνο θεωρούν πως οι σχολικές αίθουσες θα έπρεπε να ακολουθούν το πνεύμα της εποχής μας αποτελούμενες από λιγότερες παραδοσιακές μορφές και στηριζόμενες περισσότερο στις εκπαιδευτικές αλλά και ψυχοκινητικές ανάγκες των μαθητών, ακόμα και αν αυτό σημαίνει αίθουσες χωρίς θρανία.
Η Tracy Evans εκπαιδευτικός στο άρθρο που ακολουθεί υποστηρίζει πως οι αίθουσες πρέπει να αλλάξουν ριζικά προτείνοντας να δημιουργηθούν χώροι φιλικότεροι για τους μαθητές και λειτουργικότεροι για το κάθε γνωστικό αντικείμενο.