Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!
Πηγές: Άρθρα
Η έννοια της κατασκευής αλλά και της σταδιακής δημιουργίας είναι αλληλένδετα συνδεδεμένη με τη διαδικασία μάθησης κυρίως γιατί εμπλέκει σωματικά αλλά και πνευματικά τον δημιουργό με την πορεία εξέλιξης και ολοκλήρωσης της κατασκευής του.
Το διαδίκτυο δεν έχει μόνο θετικές πλευρές. Αντιθέτως έχει και πολύ αρνητικές που, αν δεν μάθουμε να τις βλέπουμε και να τις ξεχωρίζουμε, μπορεί να έχουν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στα παιδιά μας, ιδιαίτερα δε αν βρίσκονται στην ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο της εφηβείας.
Πρόκειται για μία καθημερινή μάχη των εκπαιδευτικών: Πώς να κάνουν το μάθημά τους πιο ενδιαφέρον, πώς να το κάνουν πιο...παιχνιδιάρικο ώστε οι μαθητές (αλλά και οι ίδιοι-ας μην κρυβόμαστε) να συμμετέχουν με μεγαλύτερη όρεξη.
Τα διαδικτυακά μαθήματα έχουν για πολλούς ένα σημαντικό μειονέκτημα: Δεν έχουν την διαπροσωπική επαφή μεταξύ φοιτητών και διδασκόντων, κάτι που μπορεί να θεωρηθεί και ως η ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτή η έλλειψη της διαπροσωπικής επαφής, offline, οδηγεί στη λεγόμενη ψηφιακή απομόνωση, χαρακτηριστικό των καιρών που ζούμε, με την επικράτηση της τεχνολογίας σε διάφορους τομείς της ζωής μας.
Και όμως...! Η αισιοδοξία είναι κάτι που μπορούμε να μάθουμε στους μαθητές μας! Και είναι και μια πολύ σημαντική "γνώση", ένα σημαντικό εφόδιο για τη ζωή τους, εντός και εκτός σχολικών τειχών.
Η γνώση και γενικότερα η πληροφορία δεν μπορεί να είναι αποκομμένη από το γενικότερο πλάισιο της μαθησης ούτε να αντιμετωπίζεται ως ένα χωριστό γνωστικό αντικείμενο κάθε φορά. Έρευνες έχουν δείξει πως κάθε νέα μαθηασικαή έννοια είτε στα μαθηματικά, είτε στη γλώσσα όταν συνδέεται με άλλα γνωστικά αντικείμενα γίνεται πιο ευκολα κατανοητή.
Πώς μπορούν οι ερωτήσεις να ενεργοποιήσουν ακόμα και τους πιο ντροπαλούς μαθητές; Πόσοι τρόποι υπάρχουν για να τις χρησιμοποιήσουμε και πώς μπορούμε να δομήσουμε το μάθημά μας γύρω από αυτές; Με ποιες άλλες εκπαιδευτικές μεθόδους μπορούν άραγε να συνδυαστούν;
Τα νέα ψηφιακά μέσα είναι κυριάρχα στην καθημερινότητα για άντληση πληροφοριώω, ειδήσεις και επικαιρότητα. Ωστόσο, είναι σύνηθες φαινόμενο στην εποχή μας να παρατηρείται το φαινόμενο διάδοσης ψευδών ειδήσεων και παραπλανητικών γεγονότων.
Ένα από τα μεγαλύτερα άγχη των (σωστών) εκπαιδευτικών είναι πώς, πέρα από τις στεγνές γνώσεις, θα δώσουν στους μαθητές τους και κάποια ευρύτερα "προσόντα", ευρύτερες ικανότητες, που θα τους βοηθήσουν να επιζήσουν στον πραγματικό κόσμο.
Ετοιμάζεστε να πάτε στο σχολείο/πανεπιστήμιο και σκέφτεστε το τι θα πρέπει πάλι να πείτε στους μαθητές/φοιτητές σας; Προετοιμάζεστε ψυχολογικά για άλλη μία διάλεξη που έχει φτάσει στο όριο του...βαρετού και για όσους σας ακούν αλλά και για εσάς που τα λέτε; Μήπως θέλετε να βρείτε μία εναλλακτική ώστε να κάνετε το μάθημα μία νέα εμπειρία, πιο ενδιαφέρουσα και διαδραστική;
Σε όλες τις χώρες οι υπεύθυνοι για την εκπαιδευτική πολιτική αναζητούν καινοτόμες ιδέες και δράσεις για να οργανώσουν το μελλοντικό σχολείο τόσο σε αναλυτικό πρόγραμμα όσο και σε εξοπλισμο.
Η συνεργατική μάθηση είναι μία διαδικασία κοινωνικοποίησης, αλληλεπίδρασης και ανταλλαγής απόψεων που ευνοεί την ποιοτικότερη και ουσιαστικότερη μάθηση. Είναι κοινώς αποδεκτό πως μαθαίνουμε καλύτερα σε ομάδες και μέσα από αλληλεπίδραση και συνδιαμόρφωση της μαθησιακής μας πορείας.
Το Mobile Learning προβλέπεται να έχει κυρίαρχο ρόλο το 2018 στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όσο προχωράει η τεχνολογία και αλλάζουν τα εργαλεία και τα μοντέλα εκπαίδευσης, η μάθηση μέσα από κινητές συσκευές (είτε πρόκειται για κινητά είτε για tablets) αναμένεται να κυριαρχήσει.
|