Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!
Πηγές: Άρθρα
Πώς άραγε επηρεάζει τα παιδιά, τους μαθητές, το γεγονός ότι διαβάζουν όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά κείμενα, ηλεκτρονικά βιβλία; Αλλάζουν οι συνήθειές τους; Αλλάζει ο τρόπος που διαβάζουν τα βιβλία;
Υπάρχουν κάποιες εποχές του χρόνου, ειδικά εκεί κοντά στα Χριστούγεννα, που μας αρέσει να κάνουμε προβλέψεις για τη νέα χρονιά και για το τί θα φέρει για την εκπαίδευση, σε συνδυασμό πάντα με τις νέες τεχνολογικές τάσεις και τα νέα εργαλεία που εμφανίζονται.
Κι όμως πάνε! Και όχι μόνο πάνε αλλά βοηθούν και μαθητές που μέχρι πριν δεν ήταν και πολύ...φανατικοί του συγκεκριμένου μαθήματος, να συμμετέχουν πιο ενεργά και να συνεργαστούν καλύτερα με τους συμμαθητές τους.
Ο πιο σίγουρος τρόπος για να είμαστε σίγουροι ότι τα παιδιά μας και οι μαθητές μας έχουν όλα τα απαραίτητα εφόδια ώστε να αντιμετωπίσουν κάθε ηλεκτρονική απειλή, είναι να τους μάθουμε τα μυστικά των υπολογιστών με κάθε λεπτομέρεια, από νωρίς!
Η επιμόρφωση και η κατάρτιση των εκπαιδευτικών κάθε ειδικότητας και κλάδου αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα τόσο για την παροχή ποιοτικης εκπαίδευσης όσο και για τη συνεχή επιμόρφωση και επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών.
Από μικρά παιδιά, οι ιστορίες αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι της διασκέδασής μας αλλά και της διαδικασίας του να μάθουμε κάτι. Πόσα και πόσα μηνύματα δεν πέρασαν οι γονείς μας και οι δάσκαλοί μας μέσω "φανταστικών" ιστοριών; Γιατί αυτό να αλλάξει λοιπόν όταν πρόκειται για θέματα του σχολείου;
Αυτό ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις! Η ικανότητα άλλωστε να μπορείς να συνεργαστείς με τους διπλανούς σου -συμμαθητές, συναδέλφους, συνεργάτες- είναι περιζήτητη στο εργασιακό περιβάλλον τα τελευταία χρόνια, οπότε και οι εκπαιδευτικοί είναι "υποχρεωμένοι" να τη μαθαίνουν και στους μαθητές τους.
Η μοντέρνα τάξη είναι εξαιρετικά διαφορετική από εκείνη των παλαιότερων ετών. Η τεχνολογία και όλες οι ηλεκτρονικές συσκευές που έχουν μπει πλέον στην καθημερινότητα των μαθητών αποτελούν ταυτόχρονα εργαλεία αλλά και εμπόδια και για τους καθηγητές αλλά και για την εκπαιδευτική διαδικασία.
Μπορεί τα τεχνολογικά εργαλεία να λύνουν τα χέρια των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών σε πολλές περιπτώσεις αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η κύρια "δουλειά" γίνεται μέσα στην τάξη, με την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Και είναι σημαντικό να υπάρχει ηρεμία μέσα σε αυτήν.
Μπορεί οι γονείς να μην βρίσκονται μέσα στην τάξη μαζί με τα παιδιά τους, άρα ο ρόλος τους στην εκπαιδευτική διαδικασία να μην είναι άμεσος, αλλά αποτελούν σημαντικό πυλώνα στήριξης και προς τα παιδιά και προς τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Η στενή συνεργασία μαζί τους μπορεί να βοηθήσει και τις τρεις πλευρές (εκπαιδευτικούς-γονείς-μαθητές) να συνεννοηθούν και να αποδώσουν καλύτερα.
Το βίντεο, εδώ και πολύ καιρό, έχει βρει τη θέση του στις σχολικές τάξεις. Αποτελεί ένα πρώτης τάξεως εργαλείο, που ενεργοποιεί παραπάνω από μία αισθήσεις των μαθητών και κάνει ακόμα και τα πιο δύσκολα θέματα πιο εύκολα κατανοητά.
Σιγά σιγά πάμε προς το τέλος της σχολικής χρονιάς και αρχίζουμε να σκεφτόμαστε τί καταφέραμε τους μήνες που προηγήθηκαν. Αναρωτιόμαστε αν οι μαθητές μας έμειναν ικανοποιημένοι, αν τους δώσαμε όλα αυτά που μπορούσαμε, αν τελικά όλα αυτά τα εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε είχαν κάποιο αποτέλεσμα.
|