Fake news και στην τάξη


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - alexandranakou@gmail.com


Τα νέα ψηφιακά μέσα είναι κυριάρχα στην καθημερινότητα για άντληση πληροφοριώω, ειδήσεις και επικαιρότητα. Ωστόσο, είναι σύνηθες φαινόμενο στην εποχή μας να παρατηρείται το φαινόμενο διάδοσης ψευδών ειδήσεων και παραπλανητικών γεγονότων.


Μία βασική μαθησιακή δεξιότητα για τους μαθητές στην εποχή της τεχνολογίας είναι ο γραμματισμός στα μέσα, δηαλδή η καλλιέργεια κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων που θα συντελούν στο να κατανοεί ο μαθητής αν η είδηση που διαβάζει είναι ψευδής και κατασκευασμένη. Στην έρευνα που είχε γίνεια από το Stanford  αποδείχθηκε πως οι μαθητές είχαν πρόβλημα και μεγάλη δυσκολία να σταθούν κριτικά απέναντι σε μία είδηση. Το φαινόμενο αυτό οδήγησε εκπαιδευτικούς να αποδεκτούν την πρόκληση του NPR Ed και να δημοσιεύσουν τον τρόπο που προσπαθούν να εκπαιδεύσουν τους μαθητές να ξεχωρίζουν τις ψευδείς ειδήσεις. 

Οι εκπαιδευτικοί με ευφάνταστο τρόπο και επιστρατεύοντας γνωστά παιδικά παιχνίδια όπως το Saymon says ή γνωστές ιστορικές φράσεις όπως αυτή που είπε η Μαρία Αντουανέτα με μία μικρή παράφραση "Let them eat fake (news)" καθοδηγούν τους μαθητές μέσα από ερωτήσεις και με παιγνιώδη τρόπο να αναρωτηθούν για την είδηση, την πηγή της είδησης και τον τρόπο παρουσίασης έτσι ωστε να κατανοήσουν αν είναι κατασκευασμένη ή αληθινή. 



Ενημέρωση: 05-03-2018 00:32 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα