Πηγές: Εργαλεία
Μια εικόνα κάνει για χίλιες λέξεις! Γνωστή η φράση και επιβεβαιώνεται κάθε φορά που βλέπουμε μια δυνατή εικόνα. Οι εικόνες επίσης αποτελούν μιας πρώτης τάξεως εργαλείο στην εκπαίδευση, καθώς περνούν πολλαπλάσια μηνύματα απο ένα κείμενο και μάλιστα με τρόπο πολύ πιο άμεσο.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες έχει διαρκέσει αρκετό χρονικό διάστημα και η ανεύρεση νέων ελκυστικών αλλά και διαδραστικών εκπαιδευτικών εργαλείων είναι άμεσο ζητούμενο προκειμένου το μάθημα να κερδίσει το ενδιαφέρον αλλά και τη συμμετοχή των μαθητών/τριών.
Οι διαδικτυακές τάξεις και τα μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης για όλες τις βαθμίδες της χώρας είναι για ακόμα μία φορά γεγονός.
μαθητές και μαθήτριες πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας αλλά και τριτοβάθμιας παρακολουθούν το μάθηαμα καθημερινά μέσα από τις διαδικτυακές τάξεις και είναι γεγονός πως όλοι οπι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να ενσωματώσουν ρουτίνες διαχείρισης σχολικής τάξης όμοιες με αυτές τις δια ζώσης εκπαίδευσης στον βαθμό του δυνατού.
Η τεχνολογία προχωρά γρήγορα και νέα εργαλεία, για οτιδήποτε χρειαζόμαστε, εμφανίζονται συνεχώς και διορθώνουν όσα κενά αφήνουν τα προηγούμενα για θέματα που δεν είχαν προβλέψει. Και μόνο η παρακολούθηση των εξελίξεων τείνει να γίνει ένα επάγγελμα από μόνο του!
Τα κοινωνικά μέσα και ο τρόπος επικοινωνίας τους είναι αρκετά προσφιλής σε παιδιά και εφήβους. Είναι ένας τρόπος διάδρασης, επικοινωνίας και σχολιασμού που φαίνεται πως έχει κερδίσει το ενδιαφέρον και την προτίμηση των νέων. Σε αυτή την προτίμηση αλλά και στο σύντομό και άμεσο τρόπο επικοινωνίας που χαρακτηρίζει τα μέσα αυτά έχουν επενδύσει οι εκπαιδευτικοί το τελευταίο διάστημα για να ενεργοποιήσουν το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των παιδιών στα διαδικτυακά μαθήματα.
Μέσα σε μία σχολική τάξη είναι εξαιρετικά σημαντικό όλοι οι μαθητές να αισθάνονται άνετα, και κυρίως ασφαλείς, ώστε να εκφράζουν αυτό που είναι. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι δύσκολος σε πολλές περιπτώσεις για το πώς πρέπει να διαχειριστεί αρκετές καταστάσεις, και μία από αυτές αφορά και παιδιά που ανήκουν στη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα.
Η δημιουργία βίντεο και η χρήση του ως εκπαιδευτικό εργαλείο για την ενίσχυση της μαθησιακής διδασκαλίας είναι γνωστή και αποδεκτή τις τελευταίες δεκαετίας. Στην εποχή μας επανήλθε η σπουδαιότητα της χρήσης οπτικοακουστικού υλικού με την επέκταση της σύγχρονης διδασκαλίας αφού το υλικό αυτό ενεργοποιεί την έμφυτη περιέργεια των μαθητών/τριών ενισχύοντας το ενδιαφέρον τους.
Η εκπαίδευση, η επιμόρφωση, οι ακαδημαϊκές σπουδές σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στη χώρα μας αλλά και στον κόσμο αλλάζει προκειμένου να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες αυτές συνθήκες. Η τεχνολογία στη χρονική αυτή στιγμή της υγειονομικής κρίσης δημιουργεί λύσεις και επιλογές.
Οι ψηφιακές εφαρμογές όπως τα ψηφιακά παιχνίδια συνήθως απευθύνονται σε ένα νεανικό κοινό που θεωρεί τους υπολογιστές και τις φορητές συσκευές αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς του. Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται πολλές δράσεις που έχουν ως στόχο την εξοικείωση μεγαλύετρων ηλικιών με τη ψηφιακή πραγματικότητα τόσο για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας όσο και για δραστηριότητες πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Η αναγκαιότητα για δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού που θα λειτουργήσει ως εργαλείο για την εξ αποστάσεως μάθηση και εκπαίδευση είναι απαραίτητο σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και σε κάθε γνωστικό αντικείμενο. Εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες δημιουργούν υλικό, επιλέγουνα, αξιολογούν και χρησιμοποίουν γνωστές και μη πλατφόρμες και ιστοχώρους.
Η διαδικτυακή διδασκαλία ήρθε για να μείνει. Όχι μόνο λόγω κορωνοϊού αλλά, από ό,τι φαίνεται, και γιατί λύνει πολλά προβλήματα, είναι πιο εύκολη και δίνει πολλαπλές δυνατότητες. Μπορεί να μας πάρει λίγο χρόνο ακόμα για να τη συνηθίσουμε, μπορεί να μη μας αρέσει τόσο πολύ αλλά με τον καιρό θα τη συνηθίσουμε και θα μπορέσουμε να την κάνουμε εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο -σε συνδυασμό πλέον με την παραδοσιακή διδασκαλία- κερδίζοντας έτσι τα καλύτερα και από τους δύο κόσμους.
Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού (serious games) αποτελούν μία μορφή προσομοίωσης συγκεκριμένων καταστάσεων στις οποίες ο παίκτης λαμβάνει ενεργό μέρος, βιώνοντας μία εικονική πραγματικότητα στην οποία καλείται να λάβει αποφάσεις που θα διαμορφώσουν την εξέλιξη του παιχνιδιού.
Η απήχηση των παιχνιδιών αυτών σε παιδιά και εφήβους οδήγησε στην ανάπτυξη τέτοιων παιχνιδιών για την ευαισθητοποίηση γύρω από σύγχρονα περιβαλλοντικά, κοινωνικά αλλά και ανθρωπιστικά προβλήματα.
Το διαδίκτυο κρύβει πολύτιμους θησαυρούς για όποιον ξέρει να ψάχνει! Και όποιος ψάχνει, σίγουρα βρίσκει κάτι που θα του φανεί χρήσιμο, σε όποιο επάγγελμα και αν είναι. Οι εκπαιδευτικοί δεν θα μπορούσαν να μείνουν παραπονεμένοι, με πολλές πηγές και εργαλεία που θα μπορούσαν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν και για εκπαιδευτικούς σκοπούς.