Πηγές: Εργαλεία
Το wiki–TRACE, η αντιρατσιστική, ψηφιακή βάση δεδομένων του ερευνητικού προγράμματος TRACE, στεγάζεται πλέον στις ψηφιακές υποδομές της Βιβλιοθήκης & Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών. Μπορείτε να επισκεφθείτε το νέο wiki-TRACE στην ιστοσελίδα https://trace.library.upatras.gr. Η βάση είναι παράγωγο του ερευνητικού έργου TRACE: «Ανιχνεύοντας τον ρατσισμό στον αντιρατσιστικό λόγο: Μια κριτική προσέγγιση στον ευρωπαϊκό δημόσιο λόγο για τη μεταναστευτική και προσφυγική κρίση» (TRACE/HFRI-FM17-42, ΕΛΙΔΕΚ 2019-2022) του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας και η ΒΚΠ του Πανεπιστημίου Πατρών ανέλαβε τη διατήρηση και διάθεσή της στο ευρύ κοινό, μεταφέροντας τη από μια επισφαλή υποδομή στις δικές της. Στόχος είναι να παρέχεται ανοικτή πρόσβαση σε όλο το ενδιαφερόμενο ερευνητικό προσωπικό μέσα από ένα κεντρικό και σταθερό σημείο.
Τα παιχνίδια, από τα πιο απλά μέχρι και τα πιο περίπλοκα, είναι πάντα διασκεδαστικά! Παιδιά, αλλά και μεγαλύτεροι σε ηλικία, τα αγαπούν και τα προτιμούν με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται και για διαφορετικούς σκοπούς πέρα από την απλή ψυχαγωγία.
Η ακαδημαϊκή & ερευνητική κοινότητα αναζητά συνεχώς νέους τρόπους για την εξασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης στην επιστημονική γνώση. Οι εκδόσεις Διαμαντένιας Ανοικτής Πρόσβασης (Diamond Open Access) προσφέρουν δωρεάν πρόσβαση στο περιεχόμενο χωρίς οικονομικά εμπόδια για τους συγγραφείς και τους αναγνώστες. Σε αυτό το πλαίσιο, το εργαλείο DOAS (Diamond Open Access Standard), που έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του έργου DIAMAS, έρχεται να ορίσει τα πρότυπα ποιότητας για αυτές τις εκδόσεις.
Ένα μεγάλο και σημαντικό κεφάλαιο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς είναι άρρηκτα δεμένο με την ορθόδοξη παράδοση και ιστορία μας. Στον Εθνικό Συσσωρευτή Πολιτιστικού Περιεχομένου SearchCulture.gr, ο πολίτης μπορεί να πλοηγηθεί σε πλούσιο ψηφιακό περιεχόμενο εκκλησιαστικής ιστορίας και θρησκευτικής τέχνης.
Το “Βλέπω και Συζητώ: Μικρές Ιστορίες, Μεγάλες Ιδέες” είναι ένα πρόγραμμα κριτικής θέασης ταινιών μικρού μήκους από μαθητικές ομάδες (ηλικίας 13-18 ετών) που φιλοδοξεί να φέρει την τέχνη του κινηματογράφου και τον διάλογο στο σχολικό περιβάλλον με έναν απλό και οικείο τρόπο. Το πρόγραμμα υλοποιείται δωρεάν σε όλη την Ελλάδα και ήδη 100 σχολεία έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα! Οι δηλώσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα για όσους και όσες εκπαιδευτικούς θέλουν να εξερευνήσουν τις δυνατότητες του κινηματογράφου θα παραμείνουν ανοιχτές έως 23 Φεβρουαρίου 2024.
Με το κλείσιμο του 2023, το eTwinning παρουσίασε τέσσερεις εργαλειοθήκες που δημιουργήθηκαν μέσα στο έτος και αφορούν παιδάκια από 3 ετών μέχρι και ενήλικες 20 ετών.
Η τροφική αλυσίδα και ο λεγόμενος "κύκλος της ζωής" είναι βασικές γνώσεις που θα πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές μας, καθώς επηρεάζουν πάρα πολλές παραμέτρους της ζωής μας, ειδικά ως ενήλικες αργότερα!
Η κλιματική αλλαγή είναι μία σημαντική συνθήκη της σύγχρονης εποχής και είναι αναγκαίο να υπάρχει υλικό, πληροφόρηση και ενημέρωση από την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Στην εποχή μας η παρέμβαση του ανθρώπου στη φύση και το περιβάλλον σε συνδυασμό με τη ραγδαία αλλαγή των δημογραφικών και κοινωνικοοικονομικών συνθηκών κατέστησε αναγκαία την κατασκευή έργων μεγάλης κλίμακας, τα οποία με τη σειρά τους προκάλεσαν μεγάλης κλίμακας περιβαλλοντικές αλλαγές.
Η εκπαίδευση των παιδιών από μικρή ηλικία σε σχέση με τα δικαιώματά τους αλλά και με μεθόδους και πρακτικά εργαλεία που θα τα βοηθήσουν να εκφράσουν τις απόψεις τους αλλά και να τις υλοποιήσουν αποτελούν ζητούμενο για τον 21ο αιώνα γιατί μέσα από την εκπαίδευση θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και θα καλλιεργήσουν δεξιότητες συμμετοχής, κοινωνικής ενσυναίσθησης και δεξιότητες ενεργού πολίτη.
Κάλεσμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στις δράσεις του έργου EduCardia (https://educardia.eu/), στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, σε σχολικές τάξεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη σχολική χρονιά 2023-2024.
Στόχος της εκπαιδευτικής εργαλειοθήκης είναι να εφοδιάσει τους μαθητές με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να είναι ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες της ΕΕ. Στο πλαίσιο αυτής της διερεύνησης, η εργαλειοθήκη επικεντρώνεται στην Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών.
Τα ψηφιακά εργαλεία αποτελούν πλέον καθημερινότητα στη σχολική τάξη και μία πληθώρα εργαλείων αλλά και εκπαιδευτικών ιστοχώρων για όλα τα γνωστικά αντικείμενα βρίσκονται στη διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας προς χρήση, αξιοποίηση αλλά και προετοιμασία των σχολικών μαθημάτων.
Τι πιο ενδιαφέρον και αποτελεσματικό από το να προσπαθείς να μεταφέρεις γνώσεις και δεξιότητες στους μαθητές σου μέσω παιγνιδοποιημένων διαδικασιών; Τίποτα! Γι'αυτό και όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί, όλων των βαθμίδων, προσπαθούν να βρουν τρόπους να κάνουν πιο διαδραστικές τις δραστηριότητες που είναι απαραίτητες στα παιδιά ώστε να αποκτήσουν νέες δεξιότητες.