Πηγές: Εργαλεία
Η εποχή μας σηματοδοτείται από τις μεγάλες τεχνολογικές εξελίξεις αλλά κυρίως από το γεγονός πως ενήλικες, εφηβοι και παιδιά έχουν τη δυνατότητα δημιουργίας και αναρτησης περιεχομένου σε ένα μεγάλο αριθμό κοινωνικών δικτύων και εργαλείων. Αυτή η νέα τάση και δυνατότητα είναι βασικό να ενσωματωθεί στο σχολικό περιβάλλον καλλιεργώντας έτσι στους μαθητές μία υπεύθυνη "ψξφιακή επικοινωνία και συμπεριφορά".
Τα ερωτηματολόγια, τα κουίζ και τα γκάλοπς είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντες και διασκεδαστικοί τρόποι ώστε και οι εκπαιδευτικοί να δουν ότι οι μαθητές τους έχουν μάθει αυτά που πρέπει αλλά και οι μαθητές να μάθουν με πιο ευχάριστο τρόπο.
Κατά καιρούς προτείνουμε ιδέες για τη χρήση της τεχνολογίας σε όλα σχεδόν τα μαθήματα μέσα σε ένα σχολικό πρόγραμμα. Φαίνεται όμως ότι αφήσαμε απέξω το σημαντικότερο και πιο αγαπημένο των μαθητών: τη γυμναστική!
Τα σταυρόλεξα είναι μια πολύ αγαπημένη ασχολία πολλών ανθρώπων που θέλουν και να ακονίζουν το μυαλό τους αλλά και να μαθαίνουν νέα πράγματα. Άλλοι το βλέπουν σαν πρόκληση, άλλοι σαν έναν επικοιδομητικό τρόπο να περνάει η ώρα τους ενώ άλλοι σε αυτό βλέπουν ένα πιθανό εκπαιδευτικό εργαλείο.
Τα καλλιτεχνικά και η μουσική είναι δύο μαθήματα στο σχολείο που για κάποιους μπορούν να είναι περίπατος-ειδικά αν υπάρχει και κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο- αλλά για κάποιους άλλους μπορούν να είναι από βαρετά μέχρι ιδιαίτερα δύσκολα. Με την τεχνολογία και το διαδίκτυο όμως, ακόμα και αυτά τα μαθήματα, μπορούν να γίνουν διασκεδαστικά και ευχάριστα.
Ένα από τα πιο δύσκολα μαθήματα που δέχονται πολλές κακές κριτικές είναι η χημεία. Είναι γεγονός πως αν και αποτελεί ένα από τα βασικότερα γνωστικά αντικείμενα για την κατανοήση του κόσμου γύρω μας, συχνά οι μαθητές συναντούν πολλές δυσκολίες στην βιωματική και ουσιαστικη των εκπαιδευτικών της στόχων.
Το να μπορέσει να παρακολουθήσει κάποιος όλες τις εκπαιδευτικές εφαρμογές που κυκλοφορούν, είναι σχεδόν αδύνατον γιατί ο αριθμός είναι ιδιαίτερα μεγάλος και πολλές από αυτές είναι πολύ αξιόλογες. Κάποιες ξεχωρίζουν για την χρησιμότητά τους και οι χρήστες τις προτιμούν.
Πολλοί είναι οι δάσκαλοι που εύχονται να είχαν έστω και κάποιες βασικές γνώσεις προγραμματισμού και κώδικα ώστε να μπορέσουν να δημιουργήσουν τα παιχνίδια που θέλουν για τους μαθητές τους στην τάξη. Τώρα ήρθε μια εφαρμογή που τους επιτρέπει να ζωγραφίσουν τα παιχνίδια τους και να τα δουν να ζωντανεύουν.
Το να διαβάζει κανείς για το πανεπιστήμιο δεν είναι πάντα μια ευχάριστη διαδικασία για την οποία ανυπομονούν όλοι οι φοιτητές! Μεγάλο ρόλο στην προσπάθεια αυτή παίζει το πόσο οργανωμένος είναι ο φοιτητής-και όλοι γνωρίζουμε ότι η οργάνωση δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο στους φοιτητικούς κύκλους!
Η τεχνολογική επανασταση έχει συντελέσει στο να αποκτήσουν οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι μαθητές ένα μεγάλο όπλο για τη διδασκαλία αλλά και τη μάθηση. Πολλαπλά εργαλεία κάνουν την εμφάνισή τους για διαχείριση, ανάπτυξη και προσαρμογή προσωπικού εκπαιδευτικού περιεχομένου.
Τα παιδιά, σε όποια τάξη και αν είναι, εργάζονται με μεγαλύτερη όρεξη αν απαιτείται η φαντασία τους και το αποτέλεσμα είναι κάτι το απτό. Πολλές φορές μάλιστα, αν τα αφήσουμε ελεύθερα να εκφραστούν και αυτό που προκύπτει είναι εξαιρετικό και τα ίδια έχουν κατανοήσει καλύτερα αυτό που διδάχθηκαν.
Η ψηφιοποίηση μαθημάτων, σημειώσεων, διαλέξεων και ντοκουμέντων σταδιακά οδήγησε και σε ανάπτυξη εργαλείων που ενισχύουν τη αλληλεπιδραστική σχέση αλλά και την ουσιαστική επικοινωνία εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου.
Το Minecraft, το γνωστό σε όλους παιχνίδι στο οποίο ο παίχτης μπορεί να φτιάχνει κόσμους, έχει βάλει στόχο να μπει για τα καλά στις σχολικές τάξεις. Ήδη πολλοί εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν το παιχνίδι σε διάφορες μορφές για να διδάξουν στους μαθητές τους μαθηματικά, ποίηση κ.α. αλλά οι δημιουργοί του παιχνιδιού έχουν σκοπό να προσθέσουν πολλά νέα χαρακτηριστικά που θα ανοίξουν ακόμα περισσότερο το εύρος χρήσης του.