Πηγές: Εργαλεία
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές σε διάφορα εργαλεία επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Είναι η αλήθεια ότι οι ανάγκες για μια τέτοια επικοινωνία γίνονται ολοένα και μεγαλύτερες, με τους γονείς να ενδιαφέρονται για την πρόοδο και την καθημερινότητα των παιδιών τους αλλά και με τους εκπαιδευτικούς να θέλουν να τους συμπεριλαμβάνουν όσο το δυνατόν περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι περισσότεροι ερευνητές συμφωνούν πως βασικός στόχος της εκπαίδευσης είναι να εφοδιάσει τα παιδιά με γνώσεις, δεξιότητες και αξίες που χρειάζονται για να λειτουργήσουν ως πολίτες μέσα σε ένα ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Αν είστε εκπαιδευτικός και ανήκετε στους τυχερούς που έχετε iPad, τότε οι δυνατότητες που σας δίνει για να τo χρησιμοποιήσετε μέσα στην τάξη είναι πολλές! Οι εφαρμογές που μπορείτε να κατεβάσετε και να αξιοποιήσετε καλύπτουν όλα τα ενδιαφέροντα αλλά και όλα τα θέματα που μπορεί να προκύψουν μέσα σε ένα μάθημα.
Τι πιο όμορφο και πιο δημιουργικό από το να κάνουν οι μαθητές μας νέα πράγματα, με όρεξη! Και σίγουρα, το να δημιουργήσουν δικές τους ταινιούλες, με απλό και εύκολο τρόπο, θα τους κινήσει το ενδιαφέρον!
Ο ψηφιακός γραμματισμός αποτελεί βασική δεξιότητα του μελλοντικού πολίτη προετοιμάζοντάς τον για μια σύγχρονη τεχνολογική πραγματικότητα που πλέον όλα σχετιζονται με την ουσιαστική και βιωματική χρήση της τεχνολογίας.
Το σχολείο αποτελεί μία μικρή κοινωνία όπου βασικά μέλη της είναι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς και η τοπική κοινωνία. Συχνά η άμεση επικοινωνία των γονέων για θέματα της τάξης ή για κάποια έκτατη ανακοίνωση μετατρέπεται σε κάτι πολύπλοκο.
Ο ρόλος του σχολείου δεν είναι απλά να δίνει γνώσεις στους μαθητές του αλλά πρέπει, ταυτόχρονα, να τους μαθαίνει και «κοινωνικούς» τρόπους. Να τους εκπαιδεύσει πώς θα είναι καλοί πολίτες και καλοί συνάνθρωποι, ιδιαίτερα στις εποχές που διανύουμε που τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας είναι πολλά.
Η δημιουργία μίας ταινίας ή ενός ντοκιμαντέρ είναι μία πολυσύνθετη διαδικασία με εμπλοκή τόσο αισθητικών κριτηρίων όσο και γνωστικών. Αποτελεί βασική ψηφιακή δεξιότητα για τους νέους της εποχής μας η εξοικείωσή τους με βασικά εργαλεία δημιουργίας και επεξεργασίας κινούμενων εικόνων.
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες δραστηριότητες που τις έχουμε συνδέσει με τη χαλάρωση και τη διασκέδαση βρίσκουν τον δρόμο τους προς τις σχολικές τάξεις. Μετά λοιπόν από τις κατασκευές, τα παιχνίδια, τα βιντεο-παιχνίδια έρχεται και η σειρά της μουσικής, όχι πλέον αποσπασματικά αλλά με ένα τακτικό τρόπο, ώστε να βοηθήσει σε μια καλύτερη εκπαιδευτική διαδικασία.
Η δημιουργία, επεξεργασία και παρουσίαση ενός βίντεο έχει κερδίσει το ενδιαφέρον τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών αφού αποτελεί μία δημιουργική και αρκετα συμμετοιχική διαδικασία της ολομέλειας της τάξης. Η ύπαρξη πολλών εργαλείων και η συνεχή ανάπτυξη νέων αλλες φορές βοηθάει άλλες φορές όμως μπερδεύει.
Η εξέλιξη των νέων τεχνολογιών επηρέασε άμεσα των τρόπο μάθησης αλλά και διδασκαλίας δημιουργώντας νέες μορφές υβριδικής μάθησης που συνδυάζουν τη δια ζώσης αλλά και την εξ' αποστάσεως επιμόρφωση.
Η τεχνολογία, ως εργαλείο, έχει προσφέρει πάρα πολλά στην εκπαίδευση. Έχει δώσει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να κάνουν πράγματα με τους μαθητές τους που παλιότερα δεν θα μπορούσαν να κάνουν. Πέραν όμως των ευκολιών που προσφέρει και των νέων τρόπων διδασκαλίας, τα τεχνολογικά εργαλεία μπορούν να βοηθήσουν και στη διδαχή αξιών.
Η δημιουργία ιστοριών με τη χρήση των νέων εργαλείων είναι μία διαδικάσία που καλλιεργεί τη δημιουργική και κριτική σκέψη και διαδοχικά παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να είναι παραγωγοί αλλά και καταναλωτές του πολυμεσικού προϊόντος του.