Πώς προστατεύουμε τους μαθητές από τις «ψεύτικες ειδήσεις»;
Οι ψεύτικες ειδήσεις δεν είναι κάτι νέο, ούτε είναι φαινόμενο μόνο της ηλεκτρονικής ενημέρωσης και του διαδικτύου. Σίγουρα όμως τα κοινωνικά μέσα έχουν δώσει νέα ώθηση στην ταχύτητα με την οποία κυκλοφορούν και στον πολλαπλασιασμό του αριθμού τους.
Καθώς βρισκόμαστε πάνω σε μία από τις εξάρσεις του φαινομένου, είναι ενδιαφέρον να αναρωτηθούμε πώς μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας ώστε να προστατεύονται από αυτές τις ψεύτικες ειδήσεις. Υπάρχουν κάποια σημεία που μπορούν να εντοπίζουν ώστε να διαπιστώνουν αν μια είδηση είναι αλήθινή ή ψεύτικη;
Μια λίστα με 7 σημεία προτείνει το σημερινό άρθρο, σημεία τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούν τα παιδιά (αλλά και οι μεγαλύτεροι) ώστε να καταλήξουν αν η είδηση που διαβάζουν είναι τελικά ψεύτικη. Από εκεί, η συζήτηση ανοίγει, περιλαμβάνοντας για παράδειγμα και την παράμετρο της ιστοσελίδας που διαβάζουμε, αν είναι εμπιστοσύνης ή όχι.