Πηγές: Ιστοχώροι
Η συγγραφή, η δημιουργία, αλλά και η ανάγνωση ιστοριών είναι μία διαδικασία άκρως ευεργετική και παιδαγωγική για τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία, αφού μέσα από τΗν ανάγνωση ιστοριών και παραμυθιών θεμελιώνουν τη γνώση για τον κόσμο.
Πολλές φορές βλέπουμε πάνω στους διαδικτυακούς χάρτες διάφορα σημεία που θα θέλαμε να ξέρουμε ποια είναι και την ιστορία τους αλλά δεν υπάρχει άλλος τρόπος να βρούμε αυτές τις πληροφορίες παρά μόνο κάνοντας μια ξεχωριστή αναζήτηση. Δεν θα ήταν πολύ εύχρηστο να μπορούσαμε όλα αυτά να τα μαθαίνουμε με ένα κλικ πάνω στον χάρτη;
Τι συμβαίνει ότι συνεργάζονται η Google και η Lego; Σίγουρα το αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακό! Αυτό που προκύπτει λοιπόν είναι ένα "διαδικτυακό" εργοτάξιο γεμάτο από τουβλάκια Lego που περιμένουν να γίνουν κατασκευές και να τοποθετηθούν πάνω στους χάρτες της Google!
Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού δυστυχώς εμφανίζεται όλο και πιο συχνά σε διάφορα σχολεία της χώρας αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι σημαντικό για την εξάλειψή του η εκπαίδευση σε δεξιότητες ενσυναίσθησης και προσωπικής ενδυνάμωσης από πολύ μικρή ηλικία όχι με τρόπο απομνημόνευσης κανόων αλλά με διαδραστικό και ουσιατικό διάλογο.
Φαίνεται πως η Google έχει βάλει σκοπό να δημιουργήσει και μια...δεύτερη Google αποκλειστικά για παιδιά. Μετά από την μηχανή αναζήτησης που δημιούργησε με ειδικές ρυθμίσεις ώστε να είναι ασφαλής για μικρά παιδιά, προχωρά στη δημιουργία ενός παιδικού YouTube!
Η ανάγνωση των λογοτεχνικών βιβλίων αποτελεί μία δραστηριότητα τόσο εκπαιδευτική όσο και διασκεδαστική. Αποτελεί βασικό στόχο εκαπιδευτικών και γονέων η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας των παιδιών και εφήβων και η ανάπτυξη διασκεδαστικών και αλληλεπιδραστικών σχεδίων εργασίας που να σχετίζονται με το βιβλίο και την αγάπη σε αυτό.
Είναι σημαντικό η εκπαίδευση αλλά και οι φορείς αυτής να ακολουθούν τη σημερινή πραγματικότητα και τις πρόσφατες εξελίξεις. Δεν μπορεί να μην γίνει αντιληπτό αλλά και να προβληματίσει την εκπαιδευτική κοινότητα η σπουδαιότητα της εκμάθησης και πληροφόρησης των παιδιών από πολύ μικρή ηλικία για τα δικαιώματά τους.
Είστε δάσκαλος στο δημοτικό και θέλετε να δώσετε μια άλλη πνοή στην τάξη σας; Έχετε βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια παιχνίδια και θέλετε να χρησιμοποιήσετε και κάποια άλλα; Βρήκατε την ιστοσελίδα που ψάχνατε!
Στις μέρες μας και κυρίως στι δύσκολες εποχές που ζούμε η εκπαίδευση έχει ένα βασικό και διαμορφωτικό ρόλο πεποιθήσεων και αντιλήψεων. Είναι πρωταρχικό να εκπαιδεύουμε αλλά και να εξοικειώνουμε τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία στην έννοια και την ουσιαστική σημασία του πολίτη, των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων.
Χωρίς κανείς να μπορεί να αρνηθεί ότι τα παιδιά είναι πολύ πιο...έξυπνα τεχνολογικά από τους γονείς τους, πάντα θα υπάρχει ο φόβος και το άγχος ότι μπορεί να πέσουν πάνω σε κάτι εξαιρετικά ακατάλληλο, είτε με την έννοια του πονηρού είτε με την έννοια της βίας.
Οι νέες τεχνολογίες και κυρίως η προσβασιμότητα και η χρήση του διαδικτύου για εκπαιδευτικούς σκοπούς από δημόσιοιυς ή ιδιωτικούς φορείς αποτελεί ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της εποχής μας. Οι προσπάθειες αυτές εντός και εκτός Ελλάδας χαρακτηρίζονται στις θετικές επιδράσεις του διαδικτύου στην καθημερινότητά μας αλλά και στην υπηρεσία του χώρου της εκπαίδευσης.
Ξεκίνησε πριν από λίγο καιρό το πρόγραμμα «Ζήσε χωρίς εκφοβισμό» το οποίο αποτελεί μία πρωτοβουλία του Κέντρου Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού και υλοποιείται σε συνεργασία με τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας του Γενικού Νοσοκομείου Παίδων Αθηνών Π&Α Κυριακού και με το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Enable - ΕνΔυναμώνω». Σκοπός του προγράμματος είναι να παρέχει συμβουλές και υποστήριξη σε παιδιά και εφήβους που αντιμετωπίζουν προβλήματα σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού.
Η μάθηση αποτελεί μία διαδικασία που δεν σταματά ποτέ γιατί πολύ απλά πάντα έχουμε κάτι να μάθουμε. Όλοι κάποια χρονική στιγμή υπήρξαν μαθητές και μαθητευόμενοι και όλοι κάποια χρονική στιγμή δίδαξαν ή απλά εξήγησαν κάποια δεξιότητα που κατέχουν πολύ καλά.