Πηγές: Ιστοχώροι
Η γνώση της ιστορίας και της εξέλιξης των πολιτισμών είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα διαδικασία μάθησης που συχνά θεωρείται ως μία διαδικασία βαρετή, με αναφορά σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους και μία διαδικασία που αφορά στη μελέτη μεγάλων τόμων βιβλίων.
Θυμάστε παλιότερα που μας έλεγαν στο σχολείο ότι θα μας έκανε πολύ καλό να αλληλογραφήσουμε με κάποιο παιδί από άλλη χώρα ώστε να εξασκήσουμε τις ξένες γλώσσες; Να γίνουμε δηλαδή PenPals! Πλέον, και με την εξέλιξη της τεχνολογίας, η όλη διαδικασία όχι μόνο δεν έχει εξαφανιστεί αλλά έχει προχωρήσει και έχουν δημιουργηθεί ολόκληρες πλατφόρμες, ανάμεσά τους και το start-up PenPals School.
Η δυσλεξία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα...παράδοξο! Πώς αλλιώς θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει το γεγονός ότι πολύ έξυπνοι άνθρωποι που μιλούν κανονικά, έχουν ανεπτυγμένο λεξιλόγιο και κατανοούν τα πάντα έχουν δυσκολία στο να μάθουν να διαβάζουν;
Η χρήση των social media δεν είναι πάντα την καλύτερη επιλογή διαχείρισης του χρόνου, ειδικά για τους μαθητές οι γονείς των οποίων θα προτιμούσαν να διαβάζουν για να προετοιμαστούν για το Πανεπιστήμιο. Στο site κοινωνικής δικτύωσης “Better Make Room” από την πρώτη κυρία Μισέλ Ομπάμα, μαθητές ηλικίας 14 έως 19, μπορούν να συμμετάσχουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά με έναν τρόπο που οι γονείς τους είναι πιο πιθανό να εγκρίνουν.
Το να ανήκει μία χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημαίνει πολλά πράγματα και για την κοινωνική και για την οικονομική αλλά και την πολιτική της κατάσταση. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό να είμαστε ενημερωμένοι για τους θεσμούς που την απαρτίζουν, τις διαδικασίες που περιλαμβάνει αλλά και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας.
Ο τρόπος που η τεχνολογία επηρεάζει την εκπαίδευση και τη μάθηση είναι αλληλεπιδραστικός και κυρίως διαδραστικός εξοιμοιώνοντας καταστάσεις που είναι δύσκολο να επισκεφθεί ένας μαθητής.
Η μηχανή αναζήτησης του Google έχει γίνει το δεύτερο σπίτι μας! Πλέον, εφαρμογές και ιστοσελίδες είναι συνδεδεμένες μαζί της για άμεση αναζήτηση όποιου πράγματος χρειαζόμαστε ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που την χρησιμοποιούμε ακόμα και για να δούμε την ορθρογραφία μια λέξης που μας προβληματίζει.
Γνωρίζετε τι είναι το Φωτόδεντρο; Πρόκειται για την κεντρική διαδικτυακή υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη συγκέντρωση, οργάνωση και διάθεση στην εκπαιδευτική κοινότητα ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για τη σχολική εκπαίδευση.
Οι ανοιχτές εκπαιδευτικές πηγές είναι χρήσιμα εργαλεία για τους εκπαιδευτικούς και όχι μόνο. Με ποικιλία εργαλείων (από βιβλία και εφαρμογές μέχρι βίντεος με μαθήματα) μπορούν να χρησιμοποιηθούν δωρεάν και με άδεια χωρίς οι εκπαιδευτικοί να ανησυχούν που δεν έχουν τους οικονομικούς πόρους να τις αποκτήσουν.
Είναι πλέον κοινώς αποδεκτό πως πρέπει να αναδιοργανωθούν τα αναλυτικά προγράμματα όλων των βαθμίδων και να δοθεί έμφαση στο τρόπο διδασκαλίας και μάθησης με δραστηριότητες πιο ελεύθερες και ανοικτές κυρίως όμως πιο κοντά στα ενδιαφέροντα των παιδιών.
Το 1941, ο Jorge Luis Borges έγραψε μια μικρή ιστορία για την Βιβλιοθήκη της Βαβέλ. Σε αυτήν την βιβλιοθήκη γινόταν το ακατόρθωτο: Περιελάμβανε όλα τα βιβλία του κόσμου. Πολλοί σε αυτό το όραμα είδαν την σημερινή εποχή με όλες αυτές τις πληροφορίες που λαμβάνουμε στην εποχή του διαδικτύου μέσα στις οποίες δεν μπορούμε να περιηγηθούμε.
Η εξέλιξη και η ανάπτυξη των συνεργατικών εργαλείων πυροδότησε μία νέα τάση δημιουργίας μη κερδοσκοπικών ιστοχώρων - δικτύων όπου ομάδες ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα προσφέρουν υπηρεσίες και πλούσιο υλικό στοχευμένο σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα.