Πηγές: Εργαλεία
Η τάση στην εκπαιδευτική διαδικασία στην εποχή μας είναι η δημιουργία από μαθητές τεχνολογικών προϊόντων καθώς και η ενεργητικότερη εμπλοκή τους σε θέματα δημιουργίας με χρήση τεχνολογιών ώστε η τεχνολογία να είναι ένα μέσο ευχρηστίας προσιτό σε όλους.
Μία από τις βασικότερες δεξιότητες που πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά, από μικρή κιόλας ηλικία, είναι η σωστή διαχείριση των χρημάτων. Μάλιστα, σε αυτό δεν περιλαμβάνεται μόνο η καλή διαχείριση αλλά και η εκτίμηση που πρέπει να έχουν τα παιδιά για τα χρήματα αλλά και για την αξία τους.
Η χρήση των νέων τεχνολογιών αλλά και των ψηφιακών εργαλείων και μέσων, που πλέον διαθέτουμε και γνωρίζουμε όλοι από πολύ μικρή ηλικία, μπορεί να συντελέσει στην καλύτερη προετοιμασία του μαθήματος από τον εκπαιδευτικό αλλά κυρίως στον εμπλουτισμό του μαθήματος ώστε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών.
Το δικαίωμα της εκπαίδευσης όλων των παιδιών είναι σημαντικό να γίνει ουσιαστικά εφαρμόσιμο σε όλα τα στάδια εκπαίδευσης. Στο σχολείο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να συμπεριλαμβάνουν όλα τα παιδιά, να κατανοούν τις ιδιαιτερότητες τους, να υποβοηθούν τη μάθηση τους και να ανταποκρίνονται στις ατομικές τους ανάγκες. Τα τελευταία χρόνια προς αυτή την κατεύθυνση πολλοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί χρησιμοποιούν ως σύμμαχο την τεχνολογία.
Σας φαίνεται μακρινό όνειρο να κάνετε μάθημα με...ολογράμματα; Μήπως σας θυμίζει σκηνές από ταινίες επιστημονικής φαντασίας που παρουσίαζαν τον κόσμο πώς θα ήταν στο μέλλον; Λογικά όλα αυτά, αλλά μάλλον θα πρέπει να αρχίσετε να το βλέπετε αλλιώς, καθώς τα πρώτα συστήματα για ολογράμματα άρχισαν να χρησιμοποιούνται για εκπαιδευτικούς σκοπούς σε πανεπιστήμια.
Η τεχνολογία σήμερα κάθε μέρα παρέχει μία νέα δυνατότητα που παλαιότερα θα ήταν προσβάσιμη μόνο σε εργαστήριο. Οι τρισδιάστατες εκτυπώσεις και σχέδια έχουν σταδικά αρχίζει να γίνονται γνωστές στο ευρύ κοινό και να δίνουν πληθώρα νέων διαστάσεων και προεκτάσεων σε κάθε πλαίσιο της καθημερινότητάς μας.
Τα νέα εργαλεία και οι εφαρμογές που αναπτύσσονται δίνουν όλο και περισσότερες και πιο σύγχρονες δυνατότητες στον χρήστη. Η δημιουργία και ο διαμοιρασμός περιεχομένου είναι μία σύνηθης εκπαιευτική πρακτική που οι περισσότεροι χρησιμοποιούν δημιουργώντας πλέον τα δικά τους εργαλεία και περιεχόμεα.
Αν σηκώσατε χέρι και απαντήσατε, με βροντερή φωνή, ναι, τότε αυτό το άρθρο είναι για εσάς. Γιατί δεν έχει σημασία αν είστε ερευνητής, δάσκαλος, φοιτητής ή καθηγητής... Η συγγραφή ακαδημαϊκών κειμένων, είτε μικρότερων είτε μεγαλύτερων, μπορεί να γίνει εφιάλτης ακόμα και για τους πιο επιμελείς "μαθητές".
Τα Google Slides, όπως και όλα τα υπόλοιπα εργαλεία της Google Suite, έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών χρηστών τα τελευταία χρόνια καθώς είναι δωρεάν, online και μπορούν να χρησιμοποιηθούν οπουδήποτε βρισκόμαστε και με όποιο λογισμικό χρησιμοποιούμε, αρκεί να υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο και ένας browser.
Η μάθηση όπως είναι γνωστό βασίζεται στο βίωμα και στην εμεπιρία που αποκτά κανείς προσπαθώντας να ολοκληρώσει ένα συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας. Δεν είναι μόνο οι θεωρητικές γνώσεις που αποκτά κυρίως είναι η εμπειρία και περισσότερο οι διαδικασία και οι δραστηριότητες που θα τον οδηγήσουν στην επίτευξη και ολοκλήρωση ενός έργου.
Η τεχνολογία και κυρίως τα ψηφιακά παιχνίδια είναι πλέον στις μέρες μας ένα δημοφιλές μέσο εκπαίδευσης και αγωγής σχεδόν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδεσης. Αποτελούν ένα μέσο αγαπητό στα παιδιά και νέους, ένα μέσο που προσφέρει δυνατότητες εξοιμοίωσης και κυρίως ένα τρόπο που συνδυάζει τη μάθηση με τη διασκέδαση.
Παρακολουθείτε όλες τις εξελίξεις και σας έχει...ανοίξει η όρεξη να κάνετε ένα Twitter Chat μέσα και στη δική σας τάξη; Καλώντας ίσως και κάποιον ειδικό να μιλήσει στους μαθητές σας, απαντώντας στις ερωτήσεις τους; Πολύ ωραία!
Οι εκπαιδευτικές εφαρμογές και τα διαδικτυακά εργαλεία για την υποστηριξη της διδασκαλίας και της εκπαίδευσης συνεχώς αυξάνονται καθιστώντας το πολύ δύσκολο να μπορέσει κάποιος να παρακολουθεί όλες τις νέες εκδόσεις τους.