Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!
Πηγές: Εργαλεία
Η ανεστραμμένη τάξη είναι πλέον μια πολύ διαδεδομένη μέθοδος διδασκαλίας, όπου οι ρόλοι μαθητή και καθηγητή αντιστρέφονται και η διαδικασία της μάθησης παίρνει άλλη τροπή και ενδιαφέρον. Τα εργαλεία που βοηθούν σε αυτήν την αλλαγή όλο και πληθαίνουν, με τους εκπαιδευτικούς πλέον να έχουν στη διάθεσή τους πολλές και διαφορετικές πηγές για να ζωντανέψουν το ενδιαφέρον των μαθητών τους.
Τα παιχνίδια ανέκαθεν, από τα αρχαία κιόλας χρόνια και σε όλες τους τις μορφές, αποτελούσαν συμμάχους των εκπαιδευτικών στην προσπάθειά τους να διδάξουν μη παραδοσιακούς μαθητές, με διάφορες ιδιαίτερότητες, και να τους κρατήσουν το ενδιαφέρον. Όσο προχωράει η τεχνολογία, τόσο γίνονται και τα παιχνίδια πιο πλούσια και με περισσότερες δυνατότητες.
Η ευχρήστία των εργαλείων του διαδικτύου επιτρέπει σε όποιον το επιθυμεί όχι μόνο να δημιουργήσει περιεχόμενο αλλά ουσιαστικά να εκφράσει τη γνώμη του ή να αναδείξει μία δική του ιστορία και κυρίως μία ιστορία της πόλης του μέσα από τη δική του οπτική γωνία.
Έχουμε συνηθίσει να χρησιμοποιούμε το Instagram για να ανεβάζουμε ή να βλέπουμε όμορφες φωτογραφίες και βίντεο. Αν ξέρεις όμως πού να ψάξεις, αποδεικνύεται ότι μπορεί να σου δώσει ιδέες για οτιδήποτε μπορείς να φανταστείς. Παράδειγμα: Χρηστικές ιδέες, με καθημερινά πράγματα που χρησιμοποιούμε στη ζωή μας, για την τάξη!
Στην εποχή μας είναι βασικό πλεονέκτημα αλλά και δικαίωμα η γνώση και η χρήση ψηφιακών συσκευών για ενημέρωση, εκπαίδευση, εργασία αλλά και ψυχαγωγία. Η τεχνολογία προσφέρει ικανότητες απαραίτητες στην επόχη μας καθιστώντας τον χρήστη κοινωνό πολλών αγαθών και υπηρεσιών.
Οι σύγχρονες τεχνολογίες έχουν ως στόχο τη δημιουργία κατάλληλων εργαλείων που επιτρέπουν και καλλιεργούν την έννοια της συμμετοχικότητας αλλά και της δημιουργίας διαδικτυακού περιεχομένου. Με τον τρόπο αυτό οι χρήστες έχουν διττό ρόλο και του χρήστη αλλά και πιο σημαντικά και του δημιουργού.
Η χρήση των ψηφιακών εργαλείων για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης είναι αποδεκτή από την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και από την πολιτική ηγεσία των υπουργείων παιδείας των Ευρωπαϊκών χωρών.
Οι εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας είναι ραγδαίες και τάχυστες. Τεχνολίες που μέχρις χτες ηταν προσβάσιμες μόνο σε επιστημονικά εργαστήρια στις μέρες μας είναι διαθέσιμες σε κάθε σπίτι και σε κάθε εκδήλωση της καθημερινής μας ζωής.
Σίγουρα δεν είναι απολύτως εφικτό και δεν μπορεί να γίνει σε μία μόλις νύχτα, αλλά το "όνειρο" μιας τάξης που δεν θα απαιτεί τόσα πολλά χαρτιά, τα οποία μπορεί να μην ανακυκλώνονται σωστά ή και καθόλου, δεν είναι πλέον τόσο μακριά τώρα που η τεχνολογία είναι στο πλευρό μας.
Η έννοια και η άσκηση της δημόσιας επιχειρηματολογίας αποτελεί μία δραστηριότητα ενεργούς συμμετοχής που τονώνει το αίσθημα της κοινότητας και της κριτικής σκέψης.
Οι εφαρμογές που είναι διαθέσιμες πλέον για κινητές, και μη, συσκευές είναι πάρα πολλές. Όλες έχουν κάτι να προσφέρουν, από απλή διασκέδαση μέχρι προηγμένες γνώσεις. Είναι σημαντικό όμως να ξεχωρίσουμε ποιες βοηθούν στην κριτική σκέψη αυτών που τις χρησιμοποιούν, ειδικά όταν πρόκειται για τα παιδιά μας και τους μαθητές μας.
Η δημιουργία αι η επεξεργασία ενός οπτικοακουστικού υλικού από τους μαθητές αποτελεί μία δραστηριότητα εξέχουσας εκπαιδευτικής σημασίας. Ο συνδυασμός αφήγησης και εικόνας προφέρει σε πολλά γνωστικά αντικείμενα ποικίλα οφέλη και εξασκεί τους μαθητές σε δεξιότητες επικοινωνίας, δημιουργικότητας αλλά και ψηφιακής γνώσης.
Μάθηση και εκπαίδευση δεν είναι συνώνυμα μόνο με μαθηματικά, γλώσσα και θεωρία αλλά και με την έννοια της τέχνης της ζωγραφικής, του σκίτσου και κυρίως τον αυθόρμητο σχεδιασμό πραγμάτων και καταστάσεων όπως το αντιλαμβάνεται ο μαθητής.
|