Πηγές: Εργαλεία
Οι ψευδείς ειδήσεις ή ο όρος που έχει επικρατήσει καλύτερα τα fake news είναι ιστορίες ή γεγονότα που παρουσιάζονται ως ειδήσεις είναι όμως κατασκευασμένες για να παραπλανήσουν ή να εξυπηρετήσουν κάποιο σκοπό εμπορικό ή πολιτικό.
Εσείς χρησιμοποιείτε το Pinterest στην καθημερινότητά σας; Τα στατιστικά χρήσης του, ειδικά στην Αμερική, είναι εντυπωσιακά καθώς περιλαμβάνει άπειρες ιδέες για οτιδήποτε σκεφτεί το μυαλό σας. Πώς όμως μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ένα διαφορετικό περιβάλλον, όπως αυτό της σχολικής τάξης;
Τα εργαλεία που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια έχουν σαφή προσανατολισμό στη διευκόλυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην χρήση τους μέσα στην σχολική αίθουσα είτε από τους εκπαιδευτικούς, είτε από τους μαθητές. Τα εργαλεία αυτά συχνά αποτελούν έναν εύκολο και ευχρηστο τρόπο επικοινωνίας και διάδρασης εκπαιδευτικών και μαθητών.
Τί και αν απομένουν ελάχιστες μέρες για το σχολικό έτος να φτάσει στο τέλος του; Ποτέ δεν είναι αρκετά νωρίς για να αρχίσουμε να προγραμματίζουμε τί θα κάνουμε την επόμενη σχολική χρονιά. Άλλωστε για κάποια από αυτά θα πρέπει και εμείς με τη σειρά μας να "μελετήσουμε" και να μάθουμε νέα πράγματα.
Δεν είναι λίγα τα μαθήματα στο σχολείο που είναι γεμάτα θεωρίες και ατελείωτα κείμενα που οι μαθητές δυσκολεύονται και να κατανοήσουν και να θυμούνται. Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων ψάχνουν τρόπους να λύσουν αυτό το πρόβλημα και να βοηθήσουν τους μαθητές τους να κρατήσουν όσες απο τις ατελείωτες πληροφορίες λαμβάνουν θα τους φανούν χρήσιμες στο μέλλον τους, στη ζωή τους και στην εργασία τους.
Όλοι, μαθητές και εκπαιδευτικοί (ας μην κρυβόμαστε!), είμαστε με ένα κινητό στο χέρι. Τί πιο σημαντικό λοιπόν, αλλά και δύσκολο ταυτόχρονα, να καταφέρουμε να κάνουμε το κινητό μας εργαλείο δημιουργικότητας και μάθησης; Και πόσο δημιουργικό θα ήταν να μπορούσαν οι ίδιοι οι μαθητές να δημιουργήσουν τις εφαρμογές που θέλουν!
Είναι η αλήθεια ότι οι εκπαιδευτικοί, όλων των βαθμίδων, δίνουν μάχη στο να κρατήσουν την προσοχή των μαθητών τους και ταυτόχρονα να βρουν χρήσιμους και πρωτότυπους τρόπους να τους μεταφέρουν την απαραίτητη γνώση. Η τεχνολογία έχει βοηθήσει πολύ σε αυτήν την μάχη, και τώρα έρχεται να προσθέσει και άλλο ένα "όπλο" που μας δείχνει ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σχεδόν τα πάντα, αρκεί να ξέρουμε το πώς.
Οι διαδικτυακοί χάρτες είναι εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την καθημερινότητά μας, τόσο πολύ μάλιστα που κάποιοι αναρωτιούνται πώς ζούσαμε πριν από αυτούς! Η χρήση τους όμως παίρνει άλλες διαστάσεις αν αρχίσουμε να τους σκεφτόμαστε κάπως διαφορετικά. Μπορούν άραγε να γίνουν το "χαλί" μας για να διηγηθούμε ιστορίες; Και αυτές τις ιστορίες μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε μέσα στην τάξη μας;
Η περιβαλλοντική εκπαίδευση (Π.Ε.) στον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα προμηθεύει τα παιδιά με γνώση για τα περιβαλλοντικά ζητήματα κυρίως όμως τους καλλιεργεί φιλικές προς το περιβάλλον στάσεις, που οδηγούν στην υιοθέτηση μίας υπεύθυνης περιβαλλοντικά συμπεριφοράς.
Όλοι, μαθητές και εκπαιδευτικοί, γνωρίζουν το Facebook και η πλειοψηφία έχει και το αντίστοιχο προφίλ. Πολλοί είναι αυτοί που το πολεμούν, το κατηγορούν για όλα τα δεινά του διαδικτύου και της κοινωνίας μας σήμερα. Γεγονός όμως είναι ότι το Facebook παραμένει ένα εργαλείο και η χρήση του εξαρτάται από τη δική μας θέληση και τις δικές μας βλέψεις.
Η ανεστραμμένη τάξη είναι πλέον μια πολύ διαδεδομένη μέθοδος διδασκαλίας, όπου οι ρόλοι μαθητή και καθηγητή αντιστρέφονται και η διαδικασία της μάθησης παίρνει άλλη τροπή και ενδιαφέρον. Τα εργαλεία που βοηθούν σε αυτήν την αλλαγή όλο και πληθαίνουν, με τους εκπαιδευτικούς πλέον να έχουν στη διάθεσή τους πολλές και διαφορετικές πηγές για να ζωντανέψουν το ενδιαφέρον των μαθητών τους.
Τα παιχνίδια ανέκαθεν, από τα αρχαία κιόλας χρόνια και σε όλες τους τις μορφές, αποτελούσαν συμμάχους των εκπαιδευτικών στην προσπάθειά τους να διδάξουν μη παραδοσιακούς μαθητές, με διάφορες ιδιαίτερότητες, και να τους κρατήσουν το ενδιαφέρον. Όσο προχωράει η τεχνολογία, τόσο γίνονται και τα παιχνίδια πιο πλούσια και με περισσότερες δυνατότητες.
Η ευχρήστία των εργαλείων του διαδικτύου επιτρέπει σε όποιον το επιθυμεί όχι μόνο να δημιουργήσει περιεχόμενο αλλά ουσιαστικά να εκφράσει τη γνώμη του ή να αναδείξει μία δική του ιστορία και κυρίως μία ιστορία της πόλης του μέσα από τη δική του οπτική γωνία.