Πηγές: Εργαλεία
Οι κινητές συσκευές έχουν κερδίσει την προτίμηση νέων και εφήβων. Αν και δεν είναι αποδεκτή η χρήση του στο σχολείο, ωστόσο παιδαγωγικές θεωρίες υποστηρίζουν πως μέσα σε ένα δομημένο εκπαιδευτικό πλαίσιο μπορεί να αποφέρει πολλά παιδαγωγικά οφέλη κυρίως γιατί αποτελεί μέσο κινητοποίησης παραγωγής υλικού και ενεργής συμμετοχής από τους μαθητές/τριες.
Τα memes είναι από τα πιο αγαπημένα χαρακτηριστικά των κοινωνικών δικτύων, προσφέροντας ατελείωτες ώρες γέλιου και δίνοντας την ευκαιρία να αναδειχθούν πραγματικά πολύ μεγάλα κωμικά ταλέντα! Τα παιδιά τα λατρεύουν και σχεδόν μπορούν να κάνουν ολόκληρες συζητήσεις χρησιμοποιώντας μόνο τα κατάλληλα memes. Πώς θα σας φαινόταν λοιπόν αν μπορούσατε να τα χρησιμοποιήσετε και μέσα στην τάξη για να περάσετε τα...μηνύματα που θέλετε;
Πολλοί ερευνητές υποστηρίζουν εδώ και δεκαετίες πως ο καλύτερος τρόπος για να μάθει κανείς είναι το παιχνίδι. Στη σύγχρονη εποχή εκτός από το παραδοσιακό αναλογικό παιχνίδι υπάρχει και το ψηφιακό που διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα κυρίως όμως κερδίζει την προτίμηση μικρών και μεγάλων.
Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής καθώς και η προβληματική της είναι μία θεματική που πλέον απασχολεί κάθε πληθυσμιακή ομάδα. Έχει δοθεί ωστόσο μία ιδιαίτερη βαρύτητα στην πληροφόρηση και ευασιθητοποίηση των παιδιών παιδικής και εφηβικής ηλικίας ως πολίτες του μέλλοντος.
Τα παιχνίδια που χρησιμοποιούνται για εκπαιδευτικούς σκοπούς, μέσα και έξω από τις τάξεις του σχολείου είναι πλέον μια πραγματικότητα. Σιγά σιγά ακόμα και οι πιο δύσπιστοι συνηθίζουν στην ιδέα ότι τα παιχνίδια αυτά μπορούν, όχι μόνο να βοηθήσουν τους μαθητές σε διάφορες φάσεις της σχολικής τους ζωής αλλά, και να τους ανοίξουν νέους δρόμους επαγγελματικής αποκατάστασης.
Αν είστε εκπαιδευτικοί, σε οποιαδήποτε βαθμίδα, γνωρίζετε καλύτερα από τον καθέναν το πόσο θόρυβο μπορεί να έχει μία τάξη! Ομιλίες, γέλια, φωνές, χειροκροτήματα, μουσικές και οτιδήποτε άλλο βάλει ο νους, για καλό ή για κακό δεν έχει σημασία, καθώς το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: Θόρυβος αρκετών ντεσιμπέλ!
Τα κοινωνικά μέσα αποτελούν ένα εργαλείο επικοινωνίας που ευνοεί λόγω της ευχρηστίας και της αμεσότητάς τους την εμπλοκή των περισσότερων χρηστών για την έκφραση της γνώμης τους, για τη συμμετοχή τους σε μία συζήτηση, για τη επικοινωνία με άλλους χρήστες και τη σύνδεσή τους με αυτούς. Είναι γεγονός πως οι νέοι προτιμούν και επιλέγουν όλο και περισσότερα αυτό τον τρόπο διάδρασης, έκφρασης και επικοινωνίας.
Κάθε φορά που είναι να κάνουμε μια παρουσίαση πάντα έχουμε το άγχος αν θα είμαστε βαρετοί, αν θα περάσουμε τα μηνύματα και τις πληροφορίες που θέλουμε και αν τελικά θα πάρουμε την ανάδραση που επιθυμούμε. Ανεξαρτήτως ηλικίας και ενδιαφερόντων του κοινού είναι πολύ σημαντικό να μπορούμε να τους τραβήξουμε την προσοχή και να τους κάνουμε να συμμετέχουν ενεργά. Κάθε φορά όμως που τους λέμε να πουν τη γνώμη τους, κανένας δεν το κάνει, αντιθέτως όλοι κοιτούν τα κινητά τους!
Η έννοια της εκπαίδευσης στην αντιμετώπιση φυσικών φαινομένων ή καταστροφών είναι γνωστή σε επαγγέλματα που σχετίζονται άμεσα όπως νοσηλευτές, πυροσβέστες, στρατιωτικοί αλλά και εκπαιδευτικοί. Τα τελευταία χρόνια και ειδικά οι εξελίξεις και τα συχνά πλέον καιρκά φαινόμενα έκαναν ορατή την ανάγκη για εκπαίδευση ανηλικών δηλαδή μαθητών προκειμένου από μικρή ηλικία να εξοικειωθούν με δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να κληθούν να αντιμετωπίσουν.
Η οπτικοποίηση των σκέψεων και των ιδεών είναι μία μέθοδος που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος και στην έρευνα αλλά και στη διδασκαλία, καθώς βοηθά μικρούς και μεγάλους να οργανώσουν, οπτικοποιήσουν και κατανοήσουν όσα σκέφτονται οι ίδιοι αλλά και οι συνεργάτες τους.
Η τεχνολογία στην εποχή μας είναι σύμμαχος της εκπαίδευσης τόσο σε μαθησιακό ρόλο όσο και σε ρόλο εποπτικό και οργανωτικό. Νέα εργαλεία και πλατοφόρμες δίνουν τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές να αποθηκεύσουν τη μαθησιακή τους πορεία, να παρουσιάσουν αλλά και να δημιουργήσουν διαδικτυακές κοινότητες συνεργασίας της σχολικής κοινότητας.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι από τότε που ήρθε στη ζωή μας το Google και η εύκολη αναζήτηση ακόμα και του πιο μικρού, ασήμαντου πράγματος το μυαλό μας έχει πάψει να λειτουργεί. Δεν κάνουμε πλέον καμία προσπάθεια να σκεφτούμε κάτι, παρά μόνο το πληκτρολογούμε και περιμένουμε την απάντηση έτοιμη. Εκτός αυτού, αρκετοί υποστηρίζουν ότι δεχόμαστε άκριτα και τις απαντήσεις που λαμβάνουμε, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πολλά προβλήματα.
Και όταν μιλάμε για πίνακες, δεν εννοούμε τους κλασικούς που γράφουμε σε αυτούς! Όχι, εννοούμε διαδραστικούς πίνακες που "κρύβουν" πολλαπλές δραστηριότητες και μαθήματα για τα παιδιά που τους χρησιμοποιούν. Μπορεί να μην έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο, να μην είναι ηλεκτρονικοί, αλλά παραμένουν "τεχνολογία" καθώς αποτελούν μηχανισμούς που διαμεσολαβούν και διευκολύνουν μια διαδικασία.