Πηγές: Μελέτες
Η συζήτηση για το πόση ώρα πρέπει να περνούν τα παιδιά, όλων των ηλικιών, μπροστά από τις διάφορες οθόνες είναι συνεχώς επίκαιρη, με τις απόψεις να αλλάζουν και να διασταυρώνονται. Κινητά, tablets, τηλεοράσεις, υπολογιστές, οι οθόνες βρίσκονται παντού γύρω μας και η "μάχη" εναντίον τους όλο και δυσκολεύει.
Οι εξελίξεις στην τεχνολογία είναι ραγδαίες και εξελισσόμενες με έμμεσες και άμεσες εφαρμογές σε όλα τα πεδία της κοινωνικής ζωής όπως η υγεία, η μάθηση, η πληροφορία και η διακυβέρνηση.
Η ανάγνωση βιβλίων και ιστοριών αποτελεί μία ασχολία διασκέδασης, καλλιέργειας της κριτικής σκέψης και βέβαια ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας. Για αυτούς τους λόγους οι εκπαιδευτικοί του Waltham High School εφάρμοσαν ένα καινοτόμο πρόγραμμα ανάγνωσης και για τους καλοκαιρινούς μήνες των διακοπών.
Τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία και ο ρόλος της στην εκπαίδευση αποτελεί μία σημαντική συζήτηση στις εκπαιδευτικές κοινότητες κυρίως για τον τρόπο ενσωμάτωσή της και χρήσης της προς όφελος της μάθησης.
Η συνεργασία γονέων, εκπαiδευτικών και μαθητών είναι το τρίπτυχο που εξασφαλίζει καλύτερα αποτελέσματα στη μάθηση αλλά και στη συναισθηματική καλλιέρεγεια των εμπλεκόμενων και την αυτοεκτίμηση τους. Ωστόσο, συνεχεια γίνονται πολλές συζητήσεις για τον τρόπο συνεργασίας αλλά και το επίσημο και ανεπίσημο πρωτόκολλο επικοινωνίας που θα πρέπει να εφαρμόζεται.
Δημοσιεύτηκε η 4η κατά σειρά έκθεση της ΕΕ για την εκπαίδευση και την κατάρτιση η οποία περιγράφει απλά και κατανοητά την εξέλιξη των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την ΕΕ: "Η έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης προβάλλει τις προτεραιότητες χρηματοδότησης στον τομέα της εκπαίδευσης και καθορίζει τις πολιτικές που συμβάλλουν στη βελτίωση της ολοκλήρωσης, της ποιότητας και της συνάφειας των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ευρώπη".
Τα τελευταία δέκα χρόνια οι αλλαγές που έχουν γίνει στο επικοινωνιακό πεδίο δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητες από κανέναν. Έξυπνες συσκευές, μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο και ατελείωτο περιεχόμενο υψηλής (ή μπορεί και όχι) ποιότητας αποτελούν την καθημερινότητα. Πώς μπορούν οι γονείς που ανησυχούν για τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν όλες αυτές τις εξελίξεις;
Με τον ρυθμό που προχωρά η τεχνολογία είναι φυσικό να μην μπορεί ο κάθε ένας να...κρατήσει λογαριασμό για τις νέες τάσεις που κυριαρχούν αλλά και θα κυριαρχήσουν. Ένα νέο report που κυκλοφόρησε πρόσφατα, με στοιχεία από 56 ειδικούς στην τεχνολογία και την εκπαίδευση από 22 χώρες μας δείχνει τις τάσεις για την επόμενη πενταετία.
Αντί να αρνούνται την ύπαρξή της, οι ακαδημαϊκοί πρέπει να βρουν τρόπους για την καλύτερη ενσωμάτωση της χρήσης της Wikipedia στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και να ενθαρρύνουν τους μαθητές να επεξεργάζονται τις σελίδες της δημοφιλούς ιστοσελίδας, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Ανεπάρκεια των μαθητών σε ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες καθώς και ανάγκη ένταξης της αποτελεσματικής χρήση των ΤΠΕ στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, καταγράφει η πρώτη έκδοση της έκθεσης για τα σχολεία στην Ευρώπη με τίτλο «Horizon Report Europe: 2014 Schools edition».
Από μικρά παιδιά δεν θυμάστε να σας λένε οι δάσκαλοι και οι γονείς σας να κάθεστε ήσυχοι και ακίνητοι στο σχολείο και όταν διαβάζετε γιατί μόνο έτσι θα μάθετε; Όλοι νομίζω το θυμόμαστε. Τελικά όμως ισχύει; Και αν ισχύει, είναι κάτι εφικτό όταν μιλάμε για μικρά παιδιά;
Οι ψηφιακοί πειρασμοί είναι πολύ δυνατοί, ειδικά για τους μαθητές που είναι πολλές φορές αναγκασμένοι να μελετούν στον...ίδιο τον πειρασμό, τον υπολογιστή και το διαδίκτυο. Πόσα παιδιά μπορούν να καταλάβουν ότι είναι καλύτερο να μελετήσουν πρώτα και μετά να διασκεδάσουν, παρά να διακόπτουν συνεχώς και η προσοχή τους να διασπάται;