Πηγές: Ιστοχώροι
Η αφήγηση και η ανάγνωση ιστοριών και βιβλίων αποτελεί μία ασχολία διασκέδασης, παρηγοριάς, γνώσης αλλά και καλλιέργειας της δημιουργικότητας, της φαντασίας και της σκέψης. Χαρακτηρίζεται ως αγαπημένη ασχολία τόσο των ενηλίκων όσο και των ανήλικων ενώ παράλληλα την εποχή της ψηφιακής εποχής εμπλουτίζεται και καταλαμβάνει τη θέση της και ως μία ψηφιακή δημιουργική διαδικασία.
Η αποτελεσματική εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών με προσφυγικό / μεταναστευτικό υπόβαθρο αποτελεί το βασικό στόχο της πολιτείας προκειμένου τα παιδιά αυτά να βοηθηθούν να ενταχθούν τόσο σε επίπεδο γνωστικό όσο και σε κοινωνικο-συναισθηματικό.Εκτός από το αναλυτικό πρόγραμμα αλλά και το εποπτικό υλικό που ομάδες έχουν δημιουργήσει για την εκπαίδευση και υποστήριξη είναι βασικό στην κατεύθυνση αυτη να βοηθήσει και η τεχνολογία.
Το ζητούμενο της παιγνιδοποίησης (gamefication) της διαδικασίας της μάθησης και της διδασκαλίας είναι κάτι που απασχολεί πολλούς εκπαδιευτικούς. Η διαδικασία της ενσωμάτωσης αλλά και της χρήσης της τεχνολογίας με ένα τρόπο που θα εγείρει το ενδιαφέρον των μαθητών είναι σίγουρα ζητούμενο αλλά πόσο ευκολο και εφικτό είναι;
Οι ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών αλλά και γενικότερα η επαφή και η εξοικείωσή τους με την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ένα ζητούμενο της εποχής μας. Τα Πανεπιστήμια αλλά και τα σχολεία θα έπρεπε να συνεργάζονται προκειμένου να υπάρχει ένα στάδιο μετάβασης.
Στις βασικές δεξιότητες του 21 ου αίωνα συγκαταλέγονται η αποδασιστικότητα, η εύρευση λύσεων σε έναπρόβλημα, η ικανότητα επιοχειρηματολόγιας, η ανάλυψη πρωτοβουλιών αλλά και η δημιουργικότητα και η φαντασία.
Μερικές φορές το να βρούμε υλικό για όλα αυτά που φτιάχνουμε μέσα στις τάξεις μας αποτελεί μεγάλη σπαζοκεφαλιά. Ειδικά από τη στιγμή που πρέπει να χρησιμοποιούμε υλικά που δεν έχουν πνευματικά δικαιώματα, ώστε να είμαστε ευθυγραμμισμένοι με τους κανόνες ευγένειας της χρήσης του διαδικτύου και να δίνουμε και το καλό παράδειγμα στους μαθητές μας.
Νέα σχολική χρονιά, νέες αγωνίες για τους γονείς που αναζητούν τρόπους να προστατέψουν τα παιδιά τους από τους κινδύνους που κρύβει το σερφάρισμα στο διαδίκτυο.
Είστε κι εσείς ανάμεσα σε αυτούς που ψάχνουν να βρουν ακριβώς αυτό που θέλουν στα εκπαιδευτικά παιχνίδια και μόνο αν το βρουν βάζουν τους μαθητές τους να παίξουν; Πόσο συχνά αλήθεια βρίσκετε ένα παιχνίδι με όλα τα χαρακτηριστικά που θέλετε;
Η εκπαίδευση σε κάθε χώρα χαρακτηρίζεται από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για κάθε γνωστικό αντικείμενο. Οι στόχοι και οι επιδιώξεις καθώς και η ύλη κάθε μαθήματος σχεδιάζεται προσεκτικά και επιστημονικά. όμως το σχολείο αντικατροπτίζει τις ανάγκες των μαθητών στη σύγχρονη εποχή στο βαθμό που οι ίδιο να αισθάνονται ότι αυτό που γράφει το αναλυτικό είναι αυτό που θέλουν να μάθουν;
Εσείς θυμάστε πώς είναι να παίρνεις τηλέφωνο και να χρησιμοποιείς εκείνη τη συσκευή με τους αριθμούς που πρέπει να γυρίζεις το καντράν; Ή θυμάστε τις τετράγωνες εκείνες δισκέτες; Αν ναι, τότε σίγουρα ανήκετε σε κάποιες....γενιές πίσω! Αυτό που δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε είναι ότι τα παιδιά σήμερα δεν έζησαν ποτέ αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις που κάποτε ήταν...ναυαρχίδες!
Όταν είσαι φοιτητής, σε όλες τις βαθμίδες, το διαδίκτυο είναι ο καλύτερός σου φίλος. Χωρίς αυτό όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα, σε σημείο μάλιστα που, πλέον, δεν μπορούμε να φανταστούμε την (ακαδημαϊκή) ζωή μας χωρίς αυτό.
Το eTwinning είναι μια Eυρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές Eυρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Η δράση eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες.
Το διαδίκτυο αποτελεί μία πηγή διασκέδασης, ψυχαγωγίας, γνώσης αλλά και πληροφόρησης. Τις περισσότερες φορές στα παιδιά και τους εφήβους το παρουσιάζουμε μόνο ως μία λύση για απιχνίδια ή παρακολουθηση βίντεο χωρίς να τους δίνουμε την εναλλακτική του ενημερωτικού του χαρακτήρα.