Πηγές: Ιστοχώροι
Τα παιχνίδια, πέρα από τη διασκεδαστική τους πλευρά, έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και για πιο...σοβαρούς σκοπούς! Δεν είναι ανάγκη να αναφερόμαστε σε περίπλοκα παιχνίδια με πολλές πίστες και αυξημένη δυσκολία. Αρκούν απλά παιχνίδια, που προσφέρουν κάποιου είδους προσομοίωση της πραγματικότητας, για να μας ταρακουνήσουν και να μας διδάξουν πράγματα.
(Πληροφορίες από τον ιστοχώρο του UNHCR Greece)
Καθώς ο πληθυσμός των ανθρώπων παγκοσμίως που αναγκάζεται να αφήσει το σπίτι του εξαιτίας της βίας και των συρράξεων ολοένα και αυξάνεται, ο δημόσιος διάλογος γύρω από αυτό το θέμα εντείνεται. Ζητήματα σχετικά με τους πρόσφυγες και τους μετανάστες κατά καιρούς πρωτοστατούν σε κανάλια, εφημερίδες και το διαδίκτυο, ενώ οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να κατανοήσουν αλλά και να εξηγήσουν στους μαθητές τους το φαινόμενο του αναγκαστικού εκτοπισμού και την πολυπλοκότητά του
Πολλά είναι τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς για να μπορέσουν να εκπαιδευτούν οι μαθητές σε απλούς κανόνες υγιεινής και πώς πρέπει να συμπεριφέρονται με τη σκιά του κορωνοϊού πάνω από τα κεφάλια μας.
Σας έχουμε τη λύση! Έναν ιστοχώρο γεμάτο δραστηριότητες για τα παιδιά, για όλες τις ηλικίες, για μάθηση αλλά και για διασκέδαση.
Οι πηγές που μπορούμε να βρούμε στο διαδίκτυο είναι πραγματικά άπειρες. Μπορούμε να βρούμε ακόμα και το πιο εξειδικευμένο πράγμα που θα μας έρθει στο μυαλό, μπορούμε να βρούμε οδηγίες για οποιαδήποτε ιδέα έχουμε.
Η Ψηφιακή Ακαδημία πολιτών είναι μία πρωτοβουλία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και απευθύνεται σε όλους τους πολίτες που επιθυμούν να βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες και να πληροφορηθούν γύρω από τα νέα δεδομένα για την εφαρμογή της ψηφιακής πολιτικής στην Ελλάδα.
Το διαδίκτυο έχει ταυτιστεί με έννοιες όπως η ενημέρωση, η αναζήτηση πληροφοριών, η ψυχαγωγία , η επικοινωνία αλλά και η καλλιέργεια κοινωνικής αλληλεγγύης και ενσυναίσθησης ειδικά τα τελευταία χρόνια. Το διαδίκτυο ως ένα ισχυρότατο εργαλείο μηδενίζει αποστάσεις, ελαχιστοποιεί το χρόνο και παρέχει κάθε είδους πληροφόρηση.
Έχοντας πλέον χάσει τον λογαριασμό των ημερών που βρισκόμαστε σε καραντίνα και έχοντας ακόμα κάποιες μέρες μπροστά μας, ψάχνουμε νέους τρόπους να περάσουμε δημιουργικά τον χρόνο μας με τα παιδιά μας! Να τον περάσουμε δημιουργικά, να μάθουμε και εκείνα αλλά και εμείς κάτι νέο, αλλά και να το διασκεδάσουμε και λίγο! Τί καλύτερο λοιπόν από ένα ταξίδι στο...Λονδίνο και τη διάσημη Tate από το σπίτι μας;
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει ποικίλες επιδράσεις σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής μας και της καθημερινότητάς μας. Μία από αυτές τις εκφάνσεις, εξαιρετικά σοβαρή για τις ζωές εκατομμυρίων παιδιών, είναι και η εκπαίδευση η οποία διεκόπη απότομα με το κλείσιμο των σχολείων σε όλον τον κόσμο και τη μεταφορά της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο διαδίκτυο. Τί γίνεται αν κάποιο από τα παιδιά δεν έχει πρόσβαση σε υπολογιστή και ίντερνετ; Πώς διαχειρίζονται τα παιδιά και οι οικογένειές τους τις απανωτές αλλαγές; Πώς αντιμετωπίζουν οι ίδια οι εκπαιδευτικοί;
Τα παιχνίδια γνωριμίας και το δέσιμο της ομάδας είναι από τις πιο βασικές αλλά και τις πιο απαιτητικές διαδικασίες τόσο της μάθησης όσο και της κατάρτισης. Η έννοια της ομάδας και της συνεγασίας δεν αποτελούν μία θεωρητική προσέγγιση αλλά μία βίωση της αναγκαιότητας και της σπουδαιότητας να αποτελούμε ενεργά μέλη μίας ομάδας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες στη σημερινή εποχή έχουν άμεση και αβίαστη σχέση με την τεχνολογία που άλλωστε αποτελεί την καθημερινότητά τους κάτι που πρέπει να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών.Αυτή η παρατήρηση οδήγησε στην σταδιακή ενσωμάτωση των γνωστικών αντικειμένων της τεχνολογίας μέσα από το ευρύ φάσμα του STEM.
Συνήθως οι ψηφιακοί εκπαιδευτικοί ιστοχώροι δημιουργούνται για εκπαιδευτικούς με στόχο να αποκτήσουν εοπτικό υλικό αλλά και να δημιουργηθούν σχόλια γύρω από τα δημοφιλή ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούν περισσότερο οι εκπαιδευτικοί. Θεωρείται κάπως σίγουρο πως ιστοχώρους γνώσεων συνήθως αναζητούν οι ενήλικες είτε γονείς είτε εκπαιδευτικοί.
Οι διακοπές του καλοκαιριού προσφέρονται για τη συγεντρωση εκπαιδευτικού υλικού αλλά και για τον εμπλουτισμό του από τους εκπαιδευτικούς που μπορούν να επισκεφθούν και να αξιολογήσουν διάφορες πηγές και ιστοχώρους. Στη σημερινή εποχή είναι διαθέσιμοι πολλοί ιστοχώροι για κάθε γνωστικό αντικείμενο.