Πηγές: Ιστοχώροι
Οι ιστορίες αποτελούσαν πάντα ένα τρόπο επικοινωνίας, μετάδοσης γνώσης και εμπειριών αλλά και έναν τρόπο καταγραφής και κοινοποίησης καλών πρακτικών. Στη σύγχρονη εποχή των ψηφιακών μέσων και των δυνατότητων που αυτά μας χαρίζουν γίνεται ακόμα πιο εύκολο και πιο εφικτό να δημιουργήσουμε και να μοιραστούμε τις δικές μας ιστορίες.
Το μάθημα της μουσικής είναι έτσι και αλλιώς ευχάριστο, τα παιδιά συνήθως ανυπομονούν και περνούν καλά! Εδώ λοιπόν έρχεται η τεχνολογία για να το κάνει ακόμα πιο ευχάριστο, προσφέροντας ιστοχώρους και εφαρμογές για να μπορέσουμε να διδάξουμε και να μάθουμε μουσική, σε ένα διαφορετικό περιβάλλον.
Μια εύχρηστη, ηλεκτρονικά εμπλουτισμένη με 2.040 νέες εγγραφές τεκμηρίων και ψηφιακά μετασχηματισμένη υποδομή αποθετηρίου, διαθέτει πλέον το επιστημονικό προσωπικό του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (ΕΙΕ), για να προβάλει το σημαντικό και διεθνώς αναγνωρισμένο έργο του.
Οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν θέλουν μόνο να καταλάβουν πώς λειτουργεί η ΕΕ, αλλά θέλουν επίσης να κινητοποιηθούν και να πουν τη γνώμη τους για το τι συμβαίνει γύρω τους: είτε πρόκειται για την κλιματική αλλαγή είτε για ταξίδια στην ΕΕ είτε για εθελοντισμό στο εξωτερικό. Ακολουθεί μια επιλογή υλικού για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς και όλους όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για την ΕΕ
Το Netflix σίγουρα έφερε τα πάνω κάτω στο πώς βλέπουμε τηλεόραση και κινηματογράφο, καθώς τα έφερε και τα δύο στο σπίτι μας μέσω του υπολογιστή μας, του κινητού μας ή ακόμα και της έξυπνης τηλεόρασής μας. Πλέον, όπου και αν βρισκόμαστε, μπορούμε να δούμε τα αγαπημένα μας προγράμματα, όποτε θέλουμε, με ευκολία.
Τα μαθηματικά από τα πρώτα μαθητικά χρόνια μοιάζει να δυσκολεύουν αλλά και να δημιουργούν άγχος στους /στις μαθητές/τριες. Στην ουσία όμως τα μαθηματικά είναι η καθημερινότητά μας αλλά και μία σειρά από γρίφους και παιχνίδια που συνήθως δεν συνειδητοποιούμε πως επιλύουμε. Είναι επομένως σημαντικό από την αρχή της εκπαιδευτικής πορείας του παιδιού να μαθαίνει να αντιμετωπίζει τα μαθηματικά ως ένα παιχνίδι.
Η πανδημία του COVID μας έχει στερήσει πολλά, ειδικά ό,τι έχει να κάνει με τη διαπροσωπική επαφή και την κινητικότητα. Το κλείσιμο το σχολείων, ή ο συνεχής κίνδυνος να συμβεί αυτό, έχει βάλει σε πάγο τις σχολικές εκδρομές, με αποτέλεσμα τα παιδιά να στερούνται πολύτιμες και διασκεδαστικές εμπειρίες.
Είναι γεγονός ότι κανείς δεν μπορεί να εμποδίσει τα παιδιά, ακόμα και τα πιο μικρά, να περιηγηθούν στο διαδίκτυο και να δουν όλες τις σελίδες και το περιεχόμενο που υπάρχει σε αυτό. Ακόμα και αν τους το "απαγορεύσουμε" με κάποιον τρόπο, θα βρουν τον τρόπο να μας...προσπεράσουν και να κάνουν αυτό που θέλουν. Πώς λοιπόν μπορούμε να τα προστατέψουμε;
Ο Σεπτέμβριος πλησιάζει και οι διακοπές φτάνουν σιγά σιγά προς το τέλος τους! Σιγά σιγά αρχίζει λοιπόν και η οργάνωση για τη νέα σχολική χρονιά, για τα πράγματα που θα διδάξουμε στους μαθητές μας και πώς θα κάνουμε την όλη διαδικασία της εκπαίδευσης και της μαθησης πιο διασκεδαστική!
Με πληροφορίες από τον ιστοχώρο της ΕΛ/ΛΑΚ
Η πλατφόρμα Historiana είναι ένας ανοιχτός, διαδικτυακός πόρος για εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν ψηφιακές τεχνολογίες για να διδάξουν ιστορία. Προσφέρει δωρεάν ιστορικό περιεχόμενο, έτοιμες προς χρήση μαθησιακές δραστηριότητες, και καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία από εκπαιδευτές ιστορίας σε όλη την Ευρώπη.
Το School Education Gateway, το οποίο παρουσιάζεται σε 29 Ευρωπαϊκές γλώσσες, είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα για εκπαιδευτικούς, σχολικούς ηγέτες, ερευνητές, επιμορφωτές εκπαιδευτικών, υπεύθυνους χάραξης πολιτικών και άλλους επαγγελματίες που απασχολούνται στη σχολική εκπαίδευση, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η Προσχολική Εκπαίδευση και Φροντίδα (ΠΕΦ) και η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ). Γίνετε μέλος σήμερα για να είσαστε πάντα ενήμεροι αναφορικά με την Ευρωπαϊκή πολιτική και δράση για τα σχολεία!
Ο Ιούνιος, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι μήνας αφιερωμένος στη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα. Η κοινωνία προσπαθεί (όχι πάντα επιτυχημένα) να ανοίξει και να μην διαφοροποιεί τα μέλη της κοινότητας αυτής, καθώς όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι, με ίδια δικαιώματα. Είναι μια προσπάθεια συνεχής, που συναντά συχνά εμπόδια και αντιδράσεις αλλά πρέπει να συνεχιστεί καθώς είναι μονόδρομος. Πρέπει να μπορούν όλοι οι άνθρωποι να εκφράζονται ελεύθερα, χωρίς να φοβούνται.
Με πληροφορίες από το άρθρο της ΕΛ/ΛΑΚ:
Μια ψηφιακή εγκυκλοπαίδεια για τον κόσμο των βιβλιοθηκών, από την αρχαιότητα έως σήμερα, προσφέρει σε αναγνώστες και ερευνητές το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ). Ο ιστότοπος «Περί Βιβλιοθηκών» δημιουργήθηκε για να ξεναγήσει τον επισκέπτη σε τόπους, χρόνους και στιγμές της εξέλιξης του θεσμού των βιβλιοθηκών, καθώς και σε φημισμένες, ξεχασμένες ή και άγνωστες συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.