Οι μαθητές χρησιμοποιούν τελικά τα συλλογικά δίκτυα;
Οι έφηβοι που αποτελούν και το μεγαλύτερο κομμάτι της μαθητικής κοινότητας χαρακτηρίζονται ως μη ψηφιακοί ιθαγενείς αφού από τη στιγμή της γέννησής τους χρησιμοποιούν αλλά και παρατηρούν τα τεχνολογικά επιτεύγματα της εποχής τους ως απλά καθημερινά εργαλεία.
Έτσι, ενώ γονείς και εκπαιδευτικοί διερευνούν τρόπους ενσωμάτωσης της τεχνολογίας και συγκεκριμένα της κοινωνικής δικτύωσης στην σχολική αίθουσα, έφηβοι και φοιτητές χρησιμοποιούν ήδη τα συλλογικά εργαλεία τόσο για επικοινωνία και διασκέδαση όσο και ως ερευνητικό εργαλείο μάθησης και έρευνας. Με φυσικό και αυθόρμητο τρόπο έχουν ήδη εντάξει στην μαθησιακή πραγματικότητά τους τα εργαλεία αυτά κατανοώντας το διττό τους ρόλο τόσο της διασκέδασης όσο και της μάθησης. Σε ποσοστό 63% μαθητές όλων των ηλικιών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως πηγή ενημέρωσης και πληροφόρησης και μάλιστα το 17% του ποσοστού αυτού συμμετέχει σε διαδικτυακές συζητήσεις γύρω από θέματα που τους απασχολούν όπως τα ναρκωτικά. Στο άρθρο του ο Neil Vidyarthi με ένα παραστατικό Infographic παρουσιάζει και την άποψη των μαθητών αλλά και τις επιφυλάξεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική χρήση των κοινωνικών δικτύων και εργαλείων.