Αλλαγή σκηνικού για την Εκπαίδευση στα Μέσα στην Ελλάδα


Κατηγορία: Έρευνες
Συνεισφορά: Ένη Μελιάδου - eni.meliadou@gmail.com


Νέοι εκπαιδευτικοί με αυτοπεποίθηση για τις τεχνολογικές τους γνώσεις και καθημερινη ενασχόληση με τα ψηφιακά μέσα είναι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί.
Με στοιχεία που αφορούν στην ελληνική πραγματικότητα το Ινστιτούτο Οπτκοακουστικών Μελετών πραγματοποίησηε έρευνα για το επίπεδο της Εκπαίδευσης στα Μέσα στα ελληνικά σχολεία. Η ένταξη του γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας (Εκπαίδευση στα Μέσα) στο διδακτικό πρόγραμμα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης είναι άλλωστε και στόχος καθώς αποτελεί μέρος της διδασκαλίας των βασικών ικανοτήτων για τη διά βίου μάθηση. Τα αποτελέσματα αναφέρουν ότι ο Έλληνας εκπαιδευτικός έχει άριστη γνώση χειρισμού των ψηφιακων μέσων κατά 50%, αυξάνοντας επομένως και το ποσοστό χρήσης (59,26%) και πρόσβασης στα μέσα κατά τον ελεύθερο χρόνο του. Σε παλαιότερες έρευνες οι εκπαιδευτικοί δήλωναν ότι θεωρούν σημαντική την αξιοποίηση των μέσων στη σχολική τάξη αλλά τελικά δεν εφάρμοζαν την αποψή τους. Στη νέα έρευνα φαίνεται ότι σε ποσοστό 39,51% χρησιμοποιούν τα μέσα σε καθημερινή βάση αποδεικνύοντας ότι δεν είναι πια επιφυλακτικοί στην ουσιαστική και καθημερινή χρήση των μέσων. Επιπλέον αφορμή για την αξιοποίηση των μέσων δεν είναι μόνο οι διαθεματικές δραστηριότητες στο πλαίσιο του μαθήματος σε ποσοστό (41,98%) αλλά και αυθόρμητα, εν μέσω συζήτησης (25,93%). Τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του Ι.Ο.Μ. και σίγουρα επιβεβαιώνουν έναν ψηφιακό προσανατολισμό του ελληνικου δημόσιου σχολείου.


Ενημέρωση: 27-01-2012 20:19 | Αρχείο Κατηγορίας Έρευνες