Καθηγητές και social media στην τάξη
Καθώς τα social media έχουν διεισδύσει πλέον σε πανεπιστημιουπόλεις, κάποιες δημοσιευμένες μελέτες υποστηρίζουν αυτό στο οποίο πολλοί καθηγητές έχουν ήδη καταλήξει: Οι φοιτητές που χρησιμοποιούν το Facebook ή μηνύματα κειμένου κατά τη διάρκεια μιας διάλεξης τείνουν να έχουν χειρότερη απόδοση στις εξετάσεις. Από την άλλη πλευρά καθηγητές που χρησιμοποιούν το Twitter στην τάξη ισχυρίζονται ότι μπορούν να βοηθήσουν τους φοιτητές να μάθουν καλύτερα, σύμφωνα με μια έρευνα του 2010, ενώ μια άλλη μελέτη από σχεδόν 2.000 καθηγητές την περασμένη άνοιξη διαπίστωσε ότι πολλοί θεωρούν το YouTube ένα «πολύτιμο» εργαλείο στην τάξη. Πού βρίσκεται η αλήθεια;
Όσο περισσότερη έρευνα γίνεται τόσο πιο κατανοητό γίνεται πως είναι ο τρόπος χρήσης και όχι αυτή καθεαυτή η χρήση που επηρεάζει. Αποτελέσματα δείχνουν πως σχεδόν τα δύο τρίτα των εκπαιδευτικών χρησιμοποίησαν τουλάχιστον ένα site κοινωνικής δικτύωσης. Άλλη έρευνα διαπίστωσε ότι περίπου το 83% των καθηγητών επιτρέπει φορητούς υπολογιστές στην τάξη τους μολονότι το 58% δήλωσε ότι ανακάλυψε πως οι μαθητές χρησιμοποιούσαν το Facebook όταν δεν έπρεπε.
Όταν το Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Harrisburg στην Πενσυλβάνια μπλόκαρε την πρόσβαση σε διάφορα δημοφιλή sites κοινωνικής δικτύωσης για μια εβδομάδα ως άσκηση συνειδητοποίησης, το 25% των συμμετεχόντων φοιτητών ανέφεραν ότι είχαν «καλύτερη συγκέντρωση στην τάξη». Παρόλα αυτά πολλοί άρχισαν να συγκεντρώνονται σε ένα λόμπι ξενοδοχείου, εκτός της πανεπιστημιούπολης, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος για να συνδεθούν στα «απαγορευμένα» μέσα. Ποιο μάθημα παίρνουμε από όλα αυτά: Τα social media είναι εδώ και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να το αντιληφθούν και να το εκμεταλλευτούν προς όφελος δικός τους και κυρίως των φοιτητών τους.