Εκπαιδεύοντας μαθητές-προγραμματιστές!


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Μαριάνα Πουτακίδου - marpout@gmail.com


Τα παιδιά στις Η.Π.Α. βαριούνται τις ΤΠΕ στην τάξη και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός πως η διδασκαλία τους έχει να κάνει με το πώς χρησιμοποιούνται αυτές, αλλά όχι πώς δημιουργούνται. Έρευνες δείχνουν πως οι μαθητές δε χρειάζεται να ξοδεύουν χρόνο για την εκμάθηση λ.χ. του PowerPoint, κάτι που θεωρείται «άχρηστο» σε όποιον προσπαθεί να χτίσει μια καριέρα στον κλάδο του ψηφιακού, αλλά πρέπει να λάβουν τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να είναι σε θέση να φτιάξουν το επόμενο Google, Twitter, Facebook ή Zynga.


Η χρήση των κοινών λογισμικών δεν μπορεί να θεωρείται πλέον επιδεξιότητα, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση για την ύπαρξη σε μια ψηφιακή κοινωνία που εξελίσσεται διαρκώς. Η κατανόηση του προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αντιληφθούν τον τρόπο που αυτά έχουν σχεδιαστεί και έτσι θα είναι σε θέση να ανακαλύψουν έννοιες όπως ανοιχτός κώδικας και ελεύθερο λογισμικό ενώ, αν κάτι δεν λειτουργεί όπως αναμένεται, θα μπορούν κάλλιστα να το φτιάξουν.


 


Στα δύο άρθρα επισημαίνεται πως πρέπει να βρεθούν τρόποι που θα κάνουν την επιστήμη των υπολογιστών θελκτική στα παιδιά, ώστε μέσα από τη διδασκαλία της να μπορούν να δημιουργήσουν δικό τους υλικό. Προτείνεται ένα σχετικό με την ψηφιακή τεχνολογία πρόγραμμα σπουδών, που θα διαμορφώσει μαθητές ικανούς από την ηλικία των 16 να είναι σε θέση να «γράψουν» π.χ. ένα απλό πρόγραμμα που δημιουργεί γρίφους Sudoku, ενώ μέχρι τα 18 να μπορούν να γράψουν τη δική τους γλώσσα προγραμματισμού.



Ενημέρωση: 13-01-2012 09:18 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα