Καθηγητές παροτρύνουν τους φοιτητές τους να χρησιμοποιούν τη Wikipedia


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Μαριάνα Πουτακίδου - marpout@gmail.com


Η συνεργατική εγκυκλοπαίδεια Wikipedia δε χαίρει μεγάλης εκτίμησης στα περισσότερα Πανεπιστήμια. Στην αρχή κάθε εξαμήνου οι καθηγητές συνήθως προειδοποιούν τους φοιτητές ότι τα άρθρα της δεν αποτελούν αξιόπιστες βιβλιογραφικές πηγές για εργασίες. Έτσι όσοι τα χρησιμοποιούν βλέπουν τη βαθμολογία τους να πέφτει σε πολύ χαμηλά επίπεδα.


Παρόλη την άσχημη ακαδημαϊκή φήμη της Wikipedia, κάποιοι καθηγητές σε Πανεπιστήμια όπως αυτό της Alberta, τη χρησιμοποιούν ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Δεν ενθαρρύνουν τους φοιτητές τους να τη συμβουλέυονται ως πηγή αναφοράς, αλλά προχωράνε ένα βήμα παραπέρα. Αντικαθιστούν τις "παραδοσιακές" εργασίες, αναθέτοντάς τους αντί αυτών να γράψουν οι ίδιοι άρθρα στην online εγκυκλοπαίδεια.

 

 

 

Η πρακτική αυτή πέρα του ότι προσφέρει όλα τα οφέλη μιας ερευνητικής ακαδημαϊκής εργασίας, συμβάλει στην ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων στο γραμματισμό των νέων μέσων. Οι φοιτητές κατανοούν τη λογική των wiki καθώς ασχολούνται με ένα πραγματικό φαινόμενο των social media. Επιπλεόν μια καταχώριση στη Wikipedia έχει ένα δυνητικό αναγνωστικό κοινό της τάξης των πολλών χιλιάδων ατόμων. Κάποιος φοιτητής από του Πανεπιστήμιο του Georgetown έγραψε ένα άρθρο για τη δημοκρατική παράταξη της Αιγύπτου ως εργασία εξαμήνου, το οποίο μετά την εξέγερση στη χώρα διάβασαν πάνω από 100.000 άτομα. Σε διαφορετική περίπτωση αυτό θα γινόταν γνωστό μόνο ...στον καθηγητή του.



Ενημέρωση: 23-12-2011 09:43 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα