Ρομπότ στην τάξη: Είναι το μέλλον;
Η ταχύτητα με την οποία πλέον έρχονται αλλαγές σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς μας είναι τρομακτική. Εκεί που συνηθίζουμε τη μία, έρχεται η επόμενη η οποία ανατρέπει όλα όσα ξέρουμε. Με την πανδημία του κορωνοϊού και τις αναγκαστικές αλλαγές που επέφερε σε όλη μας τη ζωή, η εκπαίδευση φαίνεται να περνάει με τη σειρά της μία από τις πιο κρίσιμες περιόδους στην ιστορία της, προσπαθώντας να βρει νέους τρόπους να αντέξει και να συνεχίσει να παράγει το έργο που πρέπει.
Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τις τεχνολογικές εξελίξεις που τρέχουν παράλληλα, φέρνουν και άλλου είδους αλλαγές και προσθήκες που πριν κάποια χρόνια δεν φανταζόμασταν καν. Για παράδειγμα τα ρομπότ μέσα στις σχολικές τάξεις. Και όχι οποιαδήποτε ρομπότ, αλλά τα λεγόμενα "κοινωνικά ρομπότ" που είναι φτιαγμένα με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορούν να ακούν, να μιλούν, να έχουν εκφράσεις στο "πρόσωπό" τους όπως και ένας κανονικός άνθρωπος.
Τι ρόλο θα μπορούσε να παίξει ένα τέτοιο κοινωνικό ρομπότ σε μια σχολική τάξη; Έρχεται να αντικαταστήσει τους εκπαιδευτικούς; Είναι εφικτό και, κυρίως, αποδεκτό αυτό; Τι ρόλο μπορούν να παίξουν τα ρομπότ αυτά στην εκπαίδευση και τελικά στην κοινωνικοποίηση των παιδιών; Πολλά τα ερωτήματα μπροστά σε μια τόσο μεγάλη αλλαγή. Μήπως όμως πρέπει να αρχίσουμε να τα σκεφτόμαστε για να είμαστε προετοιμασμένοι;