Ψηφιακός γραμματισμός: ένα μήνυμα πολλές εκδοχές


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - alexandranakou@gmail.com


Η χρήση των ψηφιακών μέσων από ενήλικες αλλά και από ανήλικους δεν σημαίνει ότι μποορύν όλοι να καταλάβουν και να αποκωδικοποιήσουν το μήνυμα. Η κσθημερινή ενασχόληση με τα ψηφιακά μέσα καλό είναι να χαρακτηρίζεται από πέντε βασικές αρχές.
Όπως αναφέρει ο Stacey Goodman εκπαιδευτικός από το Oakland, California στο άρθρο του τις πέντε βασικές αρχές που θα πρέπει όλοι να έχουμε στο μυαλό μας κατά τη χρήση των κοινωνικών μέσων.
Καταρχάς θα πρέπει να γνωρίζει κανείς πως τα μηνύματα είναι μερικώς κατασκευασμένα και σε κάποιο βαθμό ειδικά στο κομμάτι της ενημέρωσης διαμορφώνουν και την άποψη των αναγνωστών για τα πραγματικά γεγονότα. Και αυτό είναι λογικό ως ένα βαθμό και θα πρέπει να αποτελεί βασικό κομμάτι ψηφιακού γραμματισμού ειδικά σε σχολεία και εκπαιδευτικούς.
Ειναι επιπλέον μία πραγματικότητα πως διαφορετικά ηλικιακά αναγνώστες να καταλαβαίνουν διαφορετικά μηνύματα και όχι μόνο αφού τα αναρτημένα άρθρα σε ψηφιακούς χώρους δεν ερμηνεύονται το ίδιο από όλους.
Το συγκεκριμένο άρθρο αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα συζήτησης και προβληματικού για τη διαδεδομένη πλέον συνήθεια χρήσης των ψηφιακών μέσων τόσο για ψυχαγωγία αλλά και ως πηγη γνώσης και ενημέρωσης.


Ενημέρωση: 17-06-2014 21:47 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα