Πώς διδάσκεται ο Ψηφιακός Αλφαβητισμός στους Ψηφιακούς Ιθαγενείς;


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Μαριάνα Πουτακίδου - marpout@gmail.com


Είναι δυνατόν σήμερα οι μαθητές να είναι ψηφιακοί ιθαγενείς και ταυτόχρονα ψηφιακά απληροφόρητοι; Οι νέοι σήμερα χρησιμοποιούν εφαρμογές instant messaging, παίζουν παιχνίδια, μοιράζονται φωτογραφίες και είναι εν γένει κάνουν πολλά πράγματα παράλληλα. Αλλά ενώ χρησιμοποιούν τα εργαλεία της τεχνολογίας που έχουν στη διάθεσή τους 24 ώρες το 24ωρο, δυσκολεύονται να ξεχωρίσουν την πραγματικότητα από τη μυθιστοριογραφία, να σκεφτούν κριτικά, να ανιχνεύσουν την εμπορική-διαφημιστική πρόθεση και την ανάλυση των κοινωνικών επιπτώσεων. Όλα τα παραπάνω τους καθιστούν ιδιαίτερα ευάλωτους στη συντριπτική ποσότητα των πληροφοριών στις οποίες έχουν πρόσβαση μέσα από τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούν.


Όταν μάλιστα οι εκπαιδευτικοί ρωτήθηκαν σε πρόσφατη μελέτη, δήλωσαν ότι ανησυχούν για την υπερβολική εξάρτηση των μαθητών από τις μηχανές αναζήτησης, για τη δυσκολία που έχουν πολλοί μαθητές να κρίνουν την ποιότητα των πληροφοριών στο διαδίκτυο καθώς και το γενικό επίπεδο της παιδείας των σημερινών μαθητών. Συνολικά το 83 % των ερωτηθέντων εκπαιδευτικών συμφώνησαν ότι η ποσότητα των πληροφοριών που παρέχονται στους φοιτητές online είναι συντριπτική ενώ 60 % συμφώνησε ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες του σήμερα καθιστούν πιο δύσκολο για τους μαθητές τον εντοπισμό και τη χρήση αξιόπιστων πηγών.


 


Στο άρθρο προτείνονται τρόποι με τους οποίους μπορεί να καταπολεμηθεί αυτή η «ειρωνική επιδημία».



Ενημέρωση: 23-05-2014 09:14 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα