Play2Do ένα ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι
Η τεχνολογία και κυρίως τα ψηφιακά παιχνίδια είναι πλέον στις μέρες μας ένα δημοφιλές μέσο εκπαίδευσης και αγωγής σχεδόν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδεσης. Αποτελούν ένα μέσο αγαπητό στα παιδιά και νέους, ένα μέσο που προσφέρει δυνατότητες εξοιμοίωσης και κυρίως ένα τρόπο που συνδυάζει τη μάθηση με τη διασκέδαση.
Τα ψηφιακά παιχνίδια εκπαιδευτικού χαρακτήρα ενισχύουν τη διαδικασία μάθησης και λειτουργούν ώς ενα εποπτικο μέσο για τους εκπαιδευτικούς ιδιαίτερα βοηθητικό αφου τους παρέχουν τη δυνατότητα προσομοίωσης συμπεριφορών, καταστάσεων και συνθηκών προβληματισμου. Το Play2Do είναι ένα παιχνίδι που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, φροντιστές, διδάσκοντες γενικής εκπαίδευσης, ψυχολόγους αλλά και σε άλλους ειδικού επιστήμονες που ασχολούνται με την ειδική αγωγή και την εκπαίδευση ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες. Με αυτό το παιχνίδι ως εκπαιδευόμενοι οι ίδιοι θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν πώς να φροντίζουν, να διδάσκουν και γενικά να στηρίζουν σε μια ομαλή διαδικασία ένταξης παιδιά και νέους με αναπηρίες μέσα στα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Παράλληλα, το συγκεκριμένο παιχνίδι παρέχει μία ενότητα που αφορά στην αντιμετώπιση περιστατικών αποκλεισμού ή bullying σε βάρος μαθητών με αναπηρία, τονίζοντας ιδιαίτερα τα δικαιώματα των ατομων αυτών.
Μέσα από το παιχνίδι ο εκπαιδευόμενος εκπαιδευτικός ή ειδικός επιστήμονας θα έρθει σε επαφή με διαφορετικά σενάρια προβλημάτων και προβληματισμών που μπορεί να αντιμετωπίσει στην καθημερινότητα της εκπαιδευτικής τάξης του όταν σε αυτή φοιτούν άτομα με μαθησιακές δυσκολίες και μέσα απότις διαφορετικές λύσεις που θα μπορεί να επιλέξει στο παιχνίδι να βιώσει τις εξελίξεις των αποφάσεων του και να εξοικειωθεί με αυτές τις καταστάσεις.
Το Play2Do βρίσκεται σε δοκιμαστική εφαρμογή. Είναι ένα σχέδιο που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ σε συνεργασία με το Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστήμιου Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Σκωτίας (Ηνωμένο Βασίλειο), το Κέντρο Εκπαίδευσης και Καινοτομίας (Βουλγαρία), την Εταιρεία Παιδαγωγικής, Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Έρευνας SmartBananas (Ιταλία), την εταιρεία σχεδιασμού τεχνολογικών εφαρμογών G.M. EurocyInnovations LTD (Κύπρος), το Ίδρυμα Προστασίας Απροσάρμοστων Παίδων «Η Θεοτόκος» (Ελλάδα) και τη Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση Εκπαίδευσης και υποστήριξης Ατόμων με Αναπηρία Marie Curie Association (Βουλγαρία).