Τα social media προκαλούν άγχος και ανασφάλεια σύμφωνα με έρευνα!


Κατηγορία: Έρευνες
Συνεισφορά: Μαριάνα Πουτακίδου - marpout@gmail.com


Τα ευρήματα της μελέτης από το Πανεπιστήμιο του Salford, ότι οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να αυξήσουν το άγχος και να κάνουν τους χρήστες να αισθάνονται ανασφαλείς, δεν αναιρεί κατ’  ανάγκην τη χρησιμότητα αυτών των νέων σε ηλικία εργαλείων της επικοινωνίας. Η κινητήρια δύναμη πίσω από τα social media είναι ο δημοκρατικός χαρακτήρας τους, καθώς επιτρέπει στους χρήστες τους να εκφραστούν με το δικό τους μοναδικό τρόπο. Υπό αυτή την έννοια, το άβαταρ είναι μια νοητή προέκταση του πραγματικού μας εαυτού, επιτρέποντας στους ανθρώπους να δικτυωθούν και να μοιραστούν ιδέες.


Η μελέτη του Πανεπιστημίου του Salford παρέχει απλώς εμπειρική υποστήριξη για αυτό που πολλοί χρήστες κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης ήδη γνωρίζουν από την εμπειρία τους. Δεν είναι η πρώτη μελέτη που συνδέει τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με αισθήματα ανασφάλειας, άγχους, ακόμα και κατάθλιψης. Έχει υπάρξει από την αμερικανική ένωση της Παιδιατρικής (ΑΑΡ) προειδοποίηση για ένα πρόβλημα που επηρεάζει τους εφήβους και ονομάζεται «Η κατάθλιψη του Facebook», με ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Flinders στην Αυστραλία να διαπιστώνουν ότι τα κορίτσια εφηβικής ηλικίας που περνούν πολλές ώρες στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης έχουν περισσότερες πιθανότητες να υποφέρουν από προβλήματα αυτοεκτίμησης. Μια μελέτη στο Πανεπιστήμιο της Utah Valley στις ΗΠΑ έδειξε επίσης μια συσχέτιση μεταξύ της χρήσης του Facebook και της κατάθλιψης.


 


Οι περισσότεροι χρήστες δημοσιεύουν online επιλεκτικά πληροφορίες που κάνουν τη ζωή τους να φαίνεται πολύ πιο ενδιαφέρουσα από ό, τι είναι στην πραγματικότητα. Αυτό οδηγεί σε μια μορφή συνεχούς ανταγωνισμού, όπου συγκρίνουν τη ζωή τους, με αυτό που ουσιαστικά πιστεύουν ότι είναι η ζωή των άλλων μέσω των ανανεώσεων καταστάσεων (status updates) και των φωτογραφιών. Επιπλέον, η AAP επισημαίνει ότι με τον αριθμό των «φίλων» στο προφίλ ενός ατόμου να είναι ορατός οδηγεί σε ένα αίσθημα απομόνωσης, όταν οι άλλοι άνθρωποι φαίνεται να έχουν περισσότερους. Τελικά, φαίνεται πως αυτό που θα μπορούσε να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας έχει μετατραπεί σε ένα online διαγωνισμό δημοτικότητας.



Ενημέρωση: 11-07-2012 08:17 | Αρχείο Κατηγορίας Έρευνες