Η χρήση του Facebook δεν επηρεάζει αρνητικά τη βαθμολογία των φοιτητών
Οι επικριτές του Facebook, κυρίως στον ακαδημαϊκό χώρο, υποστηρίζουν πως η χρήση του κοινωνικού δικτύου έχει αρνητικές επιπτώσεις στη βαθμολογία των φοιτητών. Πρόσφατη όμως έρευνα δείχνει ότι το Facebook επηρεάζει τους βαθμούς των φοιτητών λίγο, αν όχι καθόλου.
«Από μόνη της η χρήση του Facebook δεν είναι επιβλαβής για ένα ακαδημαϊκό αποτέλεσμα, όπως η βαθμολογία, ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση μιας εργασίας ή οι ώρες μελέτης», δήλωσε ο ερευνητής Reynol Junco, καθηγητής στο Τμήμα Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής στο Πανεπιστήμιο Lock Haven της Pennsylanvia. Αν και η μελέτη διαπίστωσε μια μικρή συσχέτιση μεταξύ της εκτεταμένης χρήσης του Facebook και μια μικρή πτώση της βαθμολογίας, αυτό δεν αποδεικνύει ότι το ένα προκαλεί το άλλο. Ένας απλός έλεγχος του προφίλ δεν είναι τόσο ανησυχητική συμπεριφορά, όταν εκλαμβάνεται ακαδημαϊκά ως χρόνος που διανύθηκε στο Facebook.
Μάλιστα σύμφωνα με την έρευνα ορισμένες δραστηριότητες θα μπορούσαν να είναι επωφελείς για τους φοιτητές. «Το να μοιράζεσαι συνδέσμους στο Facebook μπορεί να θεωρηθεί ακαδημαϊκή δραστηριότητα, εφόσον αυτοί ενδέχεται να παραπέμπουν σε δημοσιεύσεις ημερολογίων ή ειδήσεις,» ισχυρίζεται ο Junco. «Επιπλέον ο έλεγχος για να δεις τι κάνουν οι φίλοι σου ευνοεί τη συμμετοχή των φοιτητών και οδηγεί εν τέλει σε ακαδημαϊκό όφελος». Αυτό που θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τη βαθμολογία είναι οι απλές ενημερώσεις κατάστασης, καθώς είναι μια δραστηριότητα η οποία είναι περισσότερο επικεντρωμένη στην μετάδοση προσωπικών πληροφοριών από ό, τι είναι στην ανταλλαγή γνώσεων.