ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο: Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο


Κατηγορία: Ειδήσεις
Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - erstaiou@media.uoa.gr


Tι συνδέει μια μαθήτρια από την Καλαμάτα και μια μαθήτρια από το Σουφλί; Ένα μεταξωτό μαντήλι. Κι έναν μαθητή από τη Θεσσαλονίκη με έναν μαθητή από την Αλεξανδρούπολη; Η Via Egnatia.


Τον Αύγουστο 2023 ο Έβρος επλήγη από τη μεγάλη καταστροφική πυρκαγιά, η οποία κατέκαψε 935.000 στρέμματα δασικών, θαμνωδών και αγροτικών εκτάσεων και δημιούργησε πλήθος προβλημάτων στο περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία του τόπου. Έκτοτε, έχει ξεκινήσει και είναι απαραίτητο να ενισχυθεί η μεγάλη προσπάθεια ανασυγκρότησής του, εμπλέκοντας και ενεργοποιώντας και την εκπαιδευτική κοινότητα στο πλαίσιο της διαμόρφωσης μιας νέας γενιάς ενεργών πολιτών.

 

Έχει αποδειχτεί ότι ο χάρτης αποτελεί, αναμφίβολα, έναν από τους σημαντικότερους τρόπους απεικόνισης γεωχωρικής πληροφορίας. Παρέχοντας μια εποπτική εικόνα του χώρου, επιτρέπει πολύ στοχευμένα, εύληπτα και αποτελεσματικά τη μετάδοση πληροφορίας και την ανάδειξη διαφόρων φαινομένων/γεγονότων/ευρημάτων κτλ, οπτικοποιώντας απτά την πλήρη διάστασή τους.

 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο», που αποτελεί πρόταση του του Σωματείου «Διάζωμα» και της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «Spotin», έρχεται να συγκεράσει δημιουργικά τα παραπάνω, αξιοποιώντας τη δύναμη των γεω-τεχνολογιών και συγκεκριμένα, ψηφιακών χαρτών και γεω-αφήγησης, προκειμένου να αναδείξει ιστορίες που συνδέουν μαθητές/τριες από όλη την Ελλάδα με τον Έβρο. Οι ιστορίες που θα προκύψουν θα συγκεντρωθούν σε μια ψηφιακή βιβλιοθήκη, που θα υπάρχει στην πλατφόρμα του προγράμματος και θα είναι διαθέσιμη στο ευρύ κοινό.

 

Οι μαθητές, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, καλούνται να αναζητήσουν τι συνδέει τον τόπο τους με τον Έβρο. Μπορεί να είναι ένα στοιχείο από τη φυσική ή την πολιτιστική κληρονομιά (υλική ή άυλη), ένα στοιχείο από την ιστορία, τη γεωγραφία, τη γαστρονομία, τον πρωτογενή ή τον δευτερογενή τομέα, την τέχνη. Στη συνέχεια, οι μαθητές θα συγκεντρώσουν πληροφορίες από πηγές ή από επιτόπια επίσκεψη για το/τα στοιχείο/α σύνδεσης, θα αποτυπώσουν τα ευρήματά τους σε ψηφιακούς χάρτες και θα συνθέσουν τα αποτελέσματα σε μία ιστορία υπό μορφή γεωχωρικής αφήγησης (Storymaps).

 

Η δήλωση συμμετοχής από τα σχολεία θα συμπληρωθεί από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό, κατόπιν εγκρίσεως του προγράμματος από τον διευθυντή/ντρια του σχολείου. Η καταληκτική ημερομηνία δήλωσης συμμετοχής από τα σχολεία είναι 29/02/2025 και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής εργασιών στην πλατφόρμα, 30/04/2025.



Ενημέρωση: 19-11-2024 08:45 | Αρχείο Κατηγορίας Ειδήσεις