Ψηφιακός γραμματισμός και αναλυτικό πρόγραμμα
Η μαζική χρήση των ψηφιακών συσκευών από παιδιά και ενήλικες έχει πλέον επηρεάσει τον τρόπο μάθησης αλλά και επικοινωνίας καθώς και την καθημερινότητα όλων. Είναι εκπαιδευτικό ζητούμενο μαθητές αλλά και φοιτητές να εξοικειωθούν με την χρηστική και επικοινωνιακή διάσταση των ψηφιακών μέσων και να γίνουν ενεργοί χρήστες αλλά και δημιουργοί ψηφιακών προϊόντων.
Η εκπαιδευση στα μέσα αλλά και οι καλές πρακτικές στη χρήση τους ξεκινάει και κορυφώνεται στην σχολική αίθουσα. Παρατηρείται στην αναδιάθρωση των αναλυτικών προγραμμάτων των σχολείων να είναι βασικός εκπαιδευτικός στόχος ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών. Στο άρθρο της η Jennifer Carey προσπαθεί να εντοπίσει τον τρόπο με τον οποίο το αναλυτικό πρόγραμμα μπορεί να εμπλουτιστεί με τις δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού έτσι ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν δεξιότητες κρίσης αλλά και ικανότητες ορθολογικής χρήσης των ψηφιακών μέσων.
Μέσα παό συζητήσεις αλλά και παρατηρήσεις συναδέρφων και μαθημάτων καταλήγει πως ο αποδοτικότερος τρόπος εξοικείωσης των μαθητών με ψηφιακές δεξιότητες που θα οδηγήσουν στον ψηφιακό γραμματισμό τους είναι η παραγωγή και η δημιουργία δικών τους αυθεντικών ψηφιακών σχεδίων εργασίας αλλά και η παρακίνηση και η καθοδήγηση από τον εκπαιδευτικό ώστε να αντιμετωπίζουν κριτικά και τα ψηφιακά προϊόντα του διαδικτύου.