Εκπαίδευση και φωτογραφία
Είναι σημαντικό όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές η ενσωμάτωση αλλά και η χρήση όλων των τεχνολογικών μέσων που έχουμε στη διάθεσή μας στον χώρο της εκπαίδευσης. Άλλωστε η απόκτηση ψηφιακών ικανοτήτων αλλά και η εκμάθηση χρήσης και εξοικείωσης των ψηφιακών μέσων είναι ζητούμενο για τον πολίτη του 21ου αιώνα.
Τα τελευταία χρόνια η συζήτηση αλλά και ο προβληματισμός της εκπαιδευτικής κοινότητας προσανατολίζεται κυρίως στον τρόπο χρήσης των νέων ψηφιακών συνεργατικών μέσων ξεχνώντας κάποιες φορές τα βασικά αλλά πιο παραδοσιακά μέσα όπως η φωτογραφία και το βίντεο.
Συγκεκριμένα στο άρθρο του Terry Freedman που ακολουθεί αναφέρονται οι επτά βασικοί λόγοι που η ψηφιακή φωτογραφία έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη σχολική αίθουσα. Συνοπτικά αναφέρεται πως σταδικά οι μαθητές αποκτούν ικανότητες και δεξιότητες ψηφιακού αλλά και μιντιακού γραμματισμού, αφού θα πρέπει να ακολουθήσουν μία σειρά από διαδικασίες όπως να βρούν το κατάλληλο πλάνο, την κατάλληλη φωτογρφία που θα συνοδεύσει το άρθρο τους αλλά και μέσα από αυτό να αιτιολογήσουν την επιλογή τους. Παράλληλα, θα αποκτήσουν έναν άλλο τρόπο σκέψης και προσέγγισης ενός προβλήματος ή απλά μίας κατάστασης αφού στην πορεία για την αποτύπωση της φωτογραφίας θα αντιμετωπίσουν από ηθικά διλήμματα όπως το αν φωτογραφίζουμε ανθρώπους χωρίς την άδειά τους, μέχρι τεχνικά ζητήματα όπως ποια η διαφορά μίας ωραίας φωτογραφίας από μίας "χρήσιμης".
Στο άρθρο που ακολουθεί αναφέρονται όλοι οι λόγοι που αιτιολογούν τη χρήση της ψηφιακής φωτογραφίας ως ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο.