Τι μπλοκάρουν τα σχολεία όταν εμποδίζουν την πρόσβαση στα social media;


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Μαριάνα Πουτακίδου - marpout@gmail.com


H σχεδόν καθολική απόφαση των διευθυντών των σχολικών ιδρυμάτων να μπλοκάρουν την πρόσβαση στα social media στην τάξη, έχει εγείρει πολλά ερωτήματα. Καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα τόσο μεγάλο μέρος της κοινωνικής ζωής, παιδιών και εφήβων, τα σχολεία πραγματικά βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωπα με αυτά, αλλά συχνά από μια αμυντική στάση που προωθεί την αστυνόμευση και όχι την ορθή κοινωνική συμπεριφορά των μαθητών.


Οι διευθυντές των σχολείων που λαμβάνουν την απόφαση να μπλοκάρουν την πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πράττουν έτσι καθώς θεωρούν ότι αυτά απειλούν την προσωπική και συναισθηματική ασφάλεια των μαθητών τους. Επιπλέον, πιστεύουν πως είναι ένας περισπασμός που μειώνει τη συμμετοχή τους και την ποιότητα της μαθησιακής εμπειρίας, ενώ τέλος, προσπαθούν με αυτό τον τρόπο να εμποδίσουν την πρόσβαση των μαθητών σε ακατάλληλο περιεχόμενο.


 


Τι όμως πραγματικά εμποδίζει ένα σχολείο όταν απαγορεύει την πρόσβαση στα social media;   Ο συντάκτης του άρθρου, με θητεία σε σχολικές τάξεις, αποφαίνεται ότι με την αναστολή της κοινωνικής δικτύωσης τα σχολεία εμποδίζουν επίσης την ευκαιρία:


1.    να διδαχτούν οι μαθητές για τον ευρηματικό τρόπο με τον οποίο κοινότητες ανά τον κόσμο χρησιμοποιούν τα social media.


2.    να γνωρίσουν μαζί, τόσο οι μαθητές, όσο και οι δάσκαλοι, τις εκπαιδευτικές δυνατότητες των συλλογικών μέσων


3.    να γνωστοποιήσουν οι μαθητές τα έργα τους σε ευρύτερο κοινό


4.    να ορίσουν ξανά οι μαθητές τη δημιουργική τους ταυτότητά στην εποχή των δικτυωμένων μέσων.



Ενημέρωση: 01-02-2012 08:21 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα