Άπειρα παιδιά με τεχνολογικές εμπειρίες


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Ένη Μελιάδου - eni.meliadou@gmail.com


Στο άρθρο του Dr Bruce Perry για την χρήση της τεχνολογίας σε μικρές ηλικίες διαπιστώνουμε ότι παιδικός εγκέφαλος επεξεργάζεται άριστα τα νέα δεδομένα της τεχνολογίας. Αλλά για να ανπτυχθεί ολοκληρωμένα δεν αρκεί να εξασκείται μόνο σε αυτά, αλλά και σε άλλες δραστηριότητες της κοινωνικής ζωής


Ίσως θαυμάζουμε ένα παιδί πέντε ετών που χειρίζεται τέλεια τον υπολογιστή αλλά ξεχνούμε, σύμφωνα με το άρθρο, ότι ο εγκέφαλος προσαρμόζεται στα ερεθίσματα κάθε νέας εμπειρίας. Σαφώς το σύγχρονο παιδί διαφέρει από την εικόνα του παιδιού που έχουν διαμορφώσει οι μεγαλύτεροι από την δική τους παιδική ηλικία. Διότι είναι τεκμηριωμένο ότι προκαλούνται αλλαγές στην εγκεφαλική λειτουργία του ανθρώπου, και ενεργοποιούνται λειτουργίες που δεν είχαν εκφραστεί ή παρατηρηθεί σε προηγούμενες γενεές. Η επισήμανση είναι ότι το παιδί που βρίσκεται σε νοητική, συναισθηματική, κοινωνική ανάπτυξη χρειάζεται να βιώσει τις τεχνολογικές του εμπειρίες σε συνδυασμό με άλλες εμπειρίες. Όταν δίνουμε την ευκαιρία σε ένα παιδί να βιντεοσκοπήσει, ή να παίξει ένα ψηφιακό παιχνίδι είναι καλό να είμαστε παρόντες, ώστε να γνωρίζουμε ποιες είναι οι δυσκολίες κατανόησης που αντιμετωπίζει το παιδί σχετικά με το έργο που εκτελεί εκείνη την στιγμή. Το κλειδί είναι στον συνδυασμό των εμπειριών που του προσφέρουν οι ενήλικες. Μία δημιουργική πρόταση είναι να αξιοποιούν όσα έμαθαν από τις εφαρμογές της τεχνολογίας στην πραγματική ζωή, ώστε να συγκρίνουν τον κόσμο της τεχνολογίας με τον πραγματικό κόσμο.



Ενημέρωση: 07-10-2011 15:58 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα