"Θυμωμένα" ...μαθηματικά


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - alexandranakou@gmail.com


Η τεχνολογική εξέλιξη και ανάπτυξη είναι ραγδαία και πολλές φορές η συζήτηση και ο προβληματισμός για την ενσωμάτωση των υπολογιστών στην σχολική αίθουσα στα αυτιά των μαθητών ακούγεται αναχρονική όταν το κινητό τους τηλέφωνο ενσωματώνει όλες τις εφαρμογές που οι ίδιοι χρησιμοποιούν και στον υπολογιστή.
Πολλές από τις εφαρμογές των κινητών τηλεφώνων και συγκεκριμένα των έξυπνων κινητών τηλεφώνων καταλαμβάνουν ένα πολύ σημαντικό ποσοστό του ελεύθερου χρόνου των μαθητών.
Σε πολλούς αυτό σημαίνει μόνο διασκέδαση και ελεύθερη απασχόληση.
Η δραστηριότητα αυτή όμως όταν εντάσσεται στο πλαίσιο της μάθησης βασισμένης στο ψηφιακό παιχνίδι, σε συνδυασμό με τη χρήση της ευρύτερης τεχνολογίας και του ψηφιακού γραμματισμού μπορεί να λάβει τελείως άλλη διάσταση.
Η Kelly Tenkely στο ιστολόγιο της αναφέρει τον τρόπο που χρησιμοποίησε την δημοφιλή εφαρμογή "Angry Birds" στην σχολική αίθουσα.
Με τη συγκεκριμένη εφαρμογή με διασκεδαστικό τρόπο, όπως αναφέρει δίδαξε μαθηματικά σε μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, και εισήγαγε έννοιες χωροχρονικές όπως πάνω- κάτω, έννοια της γωνίας και της κλίσης ή της απόστασης.
Επιπλέον, το χρησιμοποίησε ως αφορμή για την περαιτέρω μελέτη του "καταπέλτη" ως ιστορικού εργαλείου αλλά και της εποχής που το χρησιμοποιούσαν.
Συνοψίζοντας, στο άρθρο της αναφέρει τις ποικίλες γνωστικές περιοχές που δούλεψε με αφορμή μία αγαπημένη εφαρμογή των παιδιών.


Ενημέρωση: 13-07-2011 08:11 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα